چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۵۶:۴۳
کد خبر: ۹۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
سردار حاجی زاده در یادواره شهدای اطلاعات فارس ، بوشهر و هرمزگان :
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در صنعت دفاعی کشور به جایی رسیدیم که هر موشکی را بخواهیم سریعا طراحی و تولید می کنیم ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر کلیه تجهیزات از هواپیماهای بدون سرنشین تا موشک و دیگر تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس، یادواره شهدای اطلاعات استان های فارس ، بوشهر و هرمزگان امروز از ساعت 8 الی 11 صبح در حیسنیه عاشقان ثارالله با حضور تعدادی از فرماندهان سپاه برگزار شد .

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران که به عنوان سخنران برنامه در این یادواره شرکت کرده بود ، گفت : یادواره شهدا بهانه ای است برای عهد و پیمان با شهدا و آرمان های انقلاب و فرصتی است که می بایست از آن جهت تجدید بیعت با ولی فقیه استفاده کرد .

وی با اشاره به رشادت های شهدای اطلاعات در طول جنگ تحمیلی ، گفت : شهدای اطلاعات جزء شجاع ترین و در عین حال گمنام ترین رزمندگان دفاع مقدس هستند ؛ چراکه علی رغم رشادت های فراوران آنها ، کمتر به این بخش پرداخته شده است .

وی با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی مواجه با ائتلاف بزرگی از دشمنان و حامیان صدام بودیم که این امر توازن را در بخش های مختلف پدافندی ، تجهیزاتی ، زرهی و سایر امکانات به نفع دشمن تغییر داده بود ، خاطر نشان کرد : این شکاف در اطلاعات نیز با توجه به اینکه آمریکا مستقیما وارد عمل شده بود و اطلاعات مختلف را از طریق هواپیماهای جاسوسی و ماهواره ها تجزیه و تحلیل و در اختیار ارتش صدام قرار می داد ، مشاهده می شد ؛ اما عناصر اطلاعاتی ما با جان فشانی های فراوان ، قبول خطر و نفوذ در عمق دشمن این شکاف را جبران کردند .

سراد جاجی زاده ادامه داد : آمریکا و کشورهای غربی در طول جنگ همه انواع دوربین ها ، تجهیزات الکترونیک و سایر امکانات را نیز در اختیار صدام قرار می داد ، در حالیکه کشور ما به دلیل تحریم بودن و مخالفت آنها با ماهیت انقلاب از این امکانات محروم بود ، اما اطلاعات با تکیه بر مکتب اسلام جنگ را اداره کرد ، در صورتی که اگر می خواستیم طبق منطق و مکتب غیر اسلامی حرکت کنیم ، می بایست در جنگ کوتاه می آمدیم .

وی با بیان اینکه در صورت حمایت نکردن آمریکایی ها از صدام جنگ دو ساله به پایان می رسید ، خاطر نشان کرد : با حمایت ها آمریکا این جنگ هشت سال به طول انجامید و اکنون نیز این جنگ در حوزه نظامی و سایر حوزه ها که به قول خودشان جنگ ترکیبی است ، ادامه دارد .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نأکید بر اینکه امنیت امروز کشور به دلیل قدرت و اقتدار مجموعه های اطلاعاتی در کشور است ، تصریح کرد : در صورتی که سپاه پاسداران در جنوب شرق و شمال غرب ایستادگی نمی کرد و مسئله را جدی نمی گرفت ، اکنون در شهرهای ما نیز مانند سایر کشورهای همسایه شاهد انفجار و خرابکاری بودیم .

وی خاطر نشان کرد : بعد از پایان جنگ نیز کار در اطلاعات پایان نیافت و تلاش در مجموعه های تحقیقاتی و صنعتی ، کشور ما را تبدیل به قطبی کرده است که تجهیزاتی الکترونیکی را که روزی آنها را وارد می کردیم الان آنها را صادر می کنیم و این تجهیزات در تراز استاندادهای جهانی هستند .

حاجی زاده اضافه کرد : امروز هواپیماهای بدون سرنشین با تنوع زیاد در کشور تولید می شود به طوریکه برخی از آنها را صادر می کنیم .

 

 فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در صنعت دفاعی کشور به جایی رسیدیم که هر موشکی را بخواهیم سریعا طراحی و تولید می کنیم ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر کلیه تجهیزات از هواپیماهای بدون سرنشین تا موشک و دیگر تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود .

وی با اشاره به لزوم و اهمیت دشمن شناسی گفت : اگر امروز در اقتصاد ، سیاست و فرهنگ آسیب پذیر هستیم به خاطر این است که دشمن را باور نکردیم و تا زمانی که این باور در مسئولین به اجماع نرسد مشکلی حل نخواهد شد .

سردار حاجی زاده اضافه کرد : روزی مسئولین به اشتباه خود پی می برند و می گویند ای کاش به جوانان داخل کشور اطمینان کرده بودیم و به بیرون اطمینان نمی کردیم .

وی با تأکید بر لزوم عبرت گرفتن از تجارب گذشته ، یادآور شد : در حال حاضر کارهای سخت و پیچیده در بخش های نظامی و برخی از عرصه ها که مدیران جهادی در آن عرصه ها فعالیت می کنند مشاهده می شود که این مدیریت در سایر عرصه ها نیز می بایست انجام شود .

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد : اگر بسیاری از تجهیزات را بومی نمی کردیم الان دچار مشکل بودیم و اکنون نیز اگر در جایی ما را تحریم می کنند به خاطر این است که در آن قسمت به آنها وابسته هستیم .

وی با اشاره به راهکارهای خروج از وابستگی ها گقت : با تکیه بر توان داخلی جوانان و امکانات بومی می بایست این وابستگی را از بین ببریم و امروز راه حل غلبه بر مشکلات استفاده از الگوی دوران دفاع مقدس است ؛ همانگونه که در آن زمان فرمانده ، نیرو و ملت هم دل بودند و توانستند بر یک ائتلاف بزرگ پیروز شوند ، امروز نیز باید در سایر عرصه ها این الگو مورد توجه قرار گیرد که البته این الگو در جبه مقاومت و پیروزی حلب نیز مشاهده شد .

وی در پایان در توصیه به حاضرین در یادواره شهدا گفت : همه می بایست دست به دست هم دهیم و به وصایای شهدا عمل کنیم و راه آنها را ادامه دهیم .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: