یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
در نشست هم اندیشی فرهنگیان بسیجی نی ریز مطرح شد:
نشست هم اندیشی فرهنگیان بسیجی نی ریز پیرامون نهم دی ماه با حضور حمید حسن زاده مدیر بسیج فرهنگیان استان فارس در سالن کنفرانس آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.
به گزارش تنویر؛ نشست هم اندیشی فرهنگیان بسیجی نی ریز با حضور حمید حسن زاده مدیر بسیج فرهنگیان استان فارس، غلامرضا توکل فرمانده سپاه، احمد قره چاهی مدیریت آموزش و پرورش پیرامون نهم دی ماه در سالن کنفرانس آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.

 احمد قره چاهی مدیریت آموزش و پرورش در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی و خرسندی خود از تعامل فرهنگیان و بسیج فرهنگیان به میهمانان و حضار در جلسه ابلاغ نمودند و افزود برای آگاه کردن قشر فرهنگیان نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی برنامه های ویژه داریم.

سرهنگ توکل فرمانده سپاه نی ریز ضمن تشکر از برگزاری این نشست به حماسه یوم الله ۹ دی اشاره نموده و گفتند: بصیرت یعنی تجدید بیعت و پیمان با رهبرمان امام خامنه ایی(مد)، امام(ره) و شهداء؛ و انشاءالله فتنه، فتنه گران خنثی و باطل گردد.
در ادامه سرهنگ حمید حسن زاده مدیر بسیج فرهنگیان استان فارس در خصوص هفته بصیرت و  مسائل جاری آموزش و پرورش سخنانی را ایراد نمود.
وی با بیان اینکه شهید مطهری سالها پیش این سیل شبهات را پیش بینی نموده بودند؛ افزود:  ما باید مشخص کنیم که به دنبال چه هستیم و چه تفکری را دنبال میکنیم؟ زیرا انسانها آنگونه عمل میکنند که فکر میکنند،پس در اینجا حوزه نظر و عرصه تئوریک مقدم است بر حوزه عمل؛ همچنان که حضرت علی (ع) در کتاب نهج البلاغه می فرمایند: ماهیت فتنه بر دو اصل است، اول خواهش ها و هوای نفس و دوم بدعت در مفاهیم نظری این سخن بسیار حکیمانه توسط حضرت امیرالمومنین (ع) عنوان شده است که فتنه را با فطرت، مقابل هم نشان داده اند.


حمید حسن زاده ادامه داد: در دنیای امروز معلمین و آموزگاران باید در نظر داشته باشند که خط فکری دانش آموزان ما در مدارس از کجا گرفته می شود از خط فکری معلم یا از خانواده و یا از بیرون؟
وی با اشاره به جایگاه حساس معلم که جایگاه انبیاست بیان داشت: که دانش آموزان را باید برای فهم زندگی آماده کنیم نه برای نبرد زندگی! چنان که از خود کلمه نبرد بر می آید نبرد یعنی برد یا باخت اما هدف معلمین این نیست، زیرا انسان  برای رشد و تعالی آفریده شده نه پیروزی و شکست، به عنوان مثال اینکه در تمامی مقاطع عنوان می شود که موزیک برای یادگیری موثر است اما اینکه چه نوع موزیکی و برای چه مقاطعی، در نظر گرفته نشده است.


سرهنگ حسن زاده در پایان تصریح کرد: که اصلاح سازمانی مقدم بر اصلاح فرد است و به معلمین خاطر نشان نمودند که منتظر دستور العمل نباشند، اصلاح را از کلاس و مدارس خود شروع کنند و تمامی فرهنگیان را به تفکر عمیق در مسائل فرا خواندند.

در پایان از برادران احمد قره چاهی مدیریت آموزش و پرورش و مهدی خواجه زاده مدیر بسیج فرهنگیان نی ریز در اجرای برنامه های بسیج فرهنگیان و الخصوص همایش بزرگ امر به معروف و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آذر ماه سال جاری تقدیر و تشکر بعمل آمد.


 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: