آخرین اخبار
کد خبر: ۹۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
رضا علیزاده
رضا علیزاده
رضا علیزاده در رابطه با روز شهدای دانشجو در یادداشتی نوشت: 16 دی روز شهدای دانشجو،وقتی به سرنوشت رقم خورده ی تقویم در این روز نظاره شود حماسه ای متبلور می شود از نوع حماسه ی عاشورایی هویزه سال 1359.

هنوز چند ماه از تجاوز رژیم بعث به کشورمان نگذشته بود که عملیاتی به نام نصر طرح ریزی شد که این عملیات با همکاری یگان های ارتش و سپاه و داوطلبان مردمی صورت گرفت.

از مهم ترین شاخص هایی که این روز یعنی 16 دی را به عنوان روز شهدای دانشجو به یادگار گذاشته است حضور جمعی از دانشجویان به فرماندهی شهید حسین علم الهدی در این عملیات بوده است دانشجویانی که آن روزها به عنوان دانشجویان پیرو خط امام شناخته می شدند،پیروان خط امامی که در تسخیر لانه ی جاسوسی نقش داشتند.

عده ای از آن دانشجویان پیرو خط امام در 15 دی سال 59 آمدند و در عملیات نصر شرکت کردند که دوباره ثابت کنند در مقابل دشمن راهی جز مقاومت و ایستادگی تاثیر گذار نیست.

در عملیات نصری شرکت کردند که اوایل جنگ بود وهنوز سازمان جنگی کشور سر و سامان نگرفته بود و آن روزها با خیانت ها و سنگ اندازی های بنی صدر نیز مواجه بودند.

اما این دانشجویان با دستان خالی و بدون تجهیزات در نبرد تانک با نفر در این عملیات شرکت کردند از پیامد های حضور  و ایستادگی عاشورایی این عزیزان در حماسه ی هویزه ،به عقیده ی  صاحب نظران دفاع مقدس استراتژی جنگ را تغییر داد و به این نتیجه رسیدند که حضور قشر مردمی در صحنه ی جنگ تاثیر به سزایی دارد.

مقاومت جانانه این بزرگوران در محاصره گرچه سخت بود پرپر شدنشان تا حدی که امام امت بعد از شنیدن حماسه این دانشجویان گریه کردند اما روشنای امیدی بود بر ادامه ی مقاومت در برابر دشمن با وجود چنین جوانان عاشورایی،شهید حسین علم الهدی ها ،شهید فرخ سلحشور ها ،شهید علی حاتمی ها و... همه شهدای هویزه در این حماسه گر چه می دانستند یزیدیان زمان بر پیکر های مطهرشان شنی های تانک را می تازانند اما با اقتدا به مولایشان حضرت ابا عبدا... پا در این راه گذاشتند و به ولی زمانشان گفتند که در ره عشق نقض پیمان نکنیم گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم.

این درس مقاومت و ایستادگی با دستان خالی در مقابل دشمن باید سرلوحه ی کار کسانی باشد که با وجود هشدار های مقام معظم رهبری و دیگر دلسوزان نظام در مورد بد عهد بودن دشمن اما رفتند که خود را برای تاریخ به عنوان قهرمان دیپلماسی نشان دهند اما وقتی کار از کار گذشته است اعتراف می کنند که اشتباه کردیم که اعتماد به دشمن کردیم.

این کار حماسی جوانان باید جوابی برای کسانی باشد که می گویند برجام سایه ی جنگ را بر سر کشور برداشت ولی این طور نیست سایه ی جنگ و تهدید با مذاکره برداشته نشد بلکه خون این جوانان و همه ی شهدای عزیزمان به رهبری حضرت امام (ره)و حضرت آقا می باشد که دشمنان جرات دست از پا خطا کردن را ندارند نه چند صفحه کاغذ که طرف مقابل چیزی جز نقض کردنش تا کنون نداشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: