کد خبر: ۹۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
جوان کارآفرین شیرازی:
حبیب رحیمی جوان شیرازی است که با همت و تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثری از ظرفیت های استان توانسته است به پرورش شتر مرغ بپردازد.

به گزارش بسیج سازندگی فارس، در دنیای امروز که بیکاری به عنوان یکی از مهمترین مشکلات جامعه آرامش، امنیت و اعتقادات خانواده‌ها را هدف گرفته است و به علت وسیع بودن حجم آن از دست دولت هم خارج شده است، مردانی هستند که با شجاعت، تلاش و پشتکار و با پشتیبانی که دارند توانسته‌اند نه تنها از شر بیکاری خلاص شوند بلکه با فعالیتشان قدمی در راستای خدمت واقعی به کشور بردارند.

درحالیکه درآمد مشاغل کارمندی و کارگری بیشتر از 1میلیون و 500هزار تومان نیست، برخی به‌گونه‌ای مشاغل پردرآمد را پیدا می‌کنند که به‌قول معروف «ره صدساله را یک‌ساله سپری می‌کنند»، مثال بارز این ضرب المثل پرورش شترمرغ است.

 پرورش شترمرغ این روزها بسیار رونق گرفته است، حتی طی چند سال اخیر استفاده از گوشت و محصولات شترمرغ میان مردم رواج یافته است. 

به همین خاطر به سراغ حبیب رحیمی کارآفرین شیرازی رفتیم، وی که کمتر از دو سال است که کار خود را با سرمایه ای اندک حدود 2میلیون تومان و سپس با حمایت سازمان بسیج سازندگی فارس از جمله دریافت وام اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی، به مبلغ 20 میلیون تومان آغاز کرده و توانسته در این عرصه موفق ظاهرشود، از ابتدای سخنش به جوانان توصیه می کند که وارد تولید و پرورش شتر مرغ شوند زیرا در کشور تولید آن بسیار کم است و بازارهای داخلی تشنه خرید این محصول است.

 

وی با بیان اینکه وقتی فرد اراده نداشته باشد آب خوردن هم برایش سخت است، اما اگر فرد اراده کند و بخواهد کاری را انجام دهد می تواند کوه ها را هم جا به جا کند، می گوید: ابتدا با خرید 10 قطعه جوجه شترمرغ که حدود از دو میلیون و نیم هزینه برای من داشت، کارخود را شروع کردم و از آنجا که سود خوبی ازآن بدست آوردم تصمیم گرفتم تا به کار خود توسعه و رونق دهم.

 

این کار آفرین شیرازی با بیان اینکه در حال حاضر 3 نفر در این مزرعه مشغول به کار هستند، بیان دات: پرورش شترمرغ یکی از عرصه های سودآور و مؤثر در تولید و اشتغال، و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است. جوانان به راحتی و با کمترین سرمایه می‌توانند با پرورش شترمرغ برای خود اشتغال ایجاد کنند و در ابتدا با خرید چند جوجه شترمرغ خود را در این کار محک بزنند و حتی اگر علاقه‌ای هم به ادامه کار نداشتند می‌توانند پس از آنکه شترمرغ‌ها به سن کشتار رسیدند آنها را بفروشند و متحمل هیچگونه ضرری نشوند.


 رحیمی با اشاره به تولید سالانه بیش از 250  قطعه جوجه درجه یک در مزرعه خود، افزود: این مزرعه آماده ارائه جوجه از سن یک روزگی تا دو ماهگی به مشتریان است.

 وی اضافه کرد: مزارع پرورش شترمرغ نیازمند امکانات مجهز و پیچیده ای نیستند و از آنجایی که این پرنده فقط نیاز به مکانی دارای سایه بان، مزرعه کشت یونجه و آب دارد و کمتر به بیماری دچار می شود، پرورش آن سودآور و مقرون به صرفه است.

 رحیمی با بیان این‌که شترمرغ مزایای فراوانی دارد گفت: علاوه بر گوشت این پرنده می‌توان از پوست، روغن، پر، قرنیه چشم، ناخن، پوسته تخم‌ و به طور کلی از تمام اجزای بدن این پرنده استفاده کرد.


 آقای حبیب رحیمی با اشاره به مزایا و ویژگی‌های خاص محصولات شترمرغ از جمله گوشت و روغن آن گفت: محصولات شترمرغ نیازمند معرفی به مردم و تبلیغ و اطلاع رسانی در این زمینه دارد تا علاوه بر ایجاد بازار فروش برای آن، مردم از این محصولات بتوانند بهره‌مند شوند.

این کارآفرین شیرازی در ادامه گفت: مسئولان باید به صنعت شترمرغ توجه ویژه‌ای داشته باشند و به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک کنند و حداقل زمین مورد نیاز برای پرورش شترمرغ را در اختیار آنها قرار دهند تا افراد علاقمند به این کار سرمایه خود را برای پرورش شتر مرغ به کار گیرند و نگرانی در زمینه تأمین زمین برای پرورش آن نداشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: