شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۵۳:۵۱
کد خبر: ۹۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
به گزارش شباب حوزه مقاومت بسیج 4 حضرت بلال(ع):
سرهنگ دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) در بازدید از مسجد علی بن ابیطالب و پایگاه شهیدان فهیمی حوزه 4 بلال(ع) گفت: در برابر مشکلات مهم جامعه باید توکل ما برخدا باشد نه کدخدا.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز در بازدید از مسجد علی بن ابیطالب باتوجه به جایگاه مهم برپایی نمازجماعت در مساجد در اسلام، قرآن و احادیث گفت: امروزه متاسفانه از برپایی باشکوه نماز جماعت در مساجد غفلت کرده ایم و جایگاه این موضوع در جامعه ما کم رنگ شده است.

ایشان با بیان احادیث و داستان هایی در مورد برپایی نماز به جماعت اهمیت این موضوع را تشریح کرده و گفت: برپایی نمازجماعت در مساجد نشان دهنده اتحاد مسلمین بوده و تاثیر بسیاری در آثار تربیتی جامعه دارد و نسخه ی حل مشکلات جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه که از جمله مهم ترین آن جنگ نرم، جنگ مبارزه با اراده ها است گفت: در این برهه ی زمانی که دشمنان ما تمام سعی و توان خود را به کارگرفته تا به هر نحوی ضرباتی را به اراده و اعتقادات ما وارد کنند باید توکل ما بر خدا باشد نه کدخدا.

سرهنگ دوستدار با مقایسه جنگ نظامی و جنگ کنونی یعنی جنگ نرم گفت: خانواده کشته های جنگ سخت و نظامی سربلند هستند همانند هشت سال جنگ تحمیلی که در این راه چندین هزار شهید داده ایم و موجب افتخار و سربلندی همه ی ما هستند اما متاسفانه زخمی و کشته های جنگ نرم موجب سرافکندگی خانواده ها میشوند.

وی در ادامه گفت: دشمن تمام ابزارهای پیشرفته خود را در این جنگ به کار گرفته تا برخلاف جنگ های گذشته ای که در مقابل ملت شریف ایران داشته پیروز شود که از جمله ی این ابزار ها ماهواره، تلفن همراه و فضای مجازی است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) با اشاره به تشابه جنگ سخت و نرم یعنی بازگرداندن زخمی ها به سمت درمانگاه گفت: می بایست زخمی های جنگ نرم را به سمت درمانگاه ها یعنی مساجد و پایگاه های بسیج جذب کرده تا درمان شوند.

وی با اشاره به تنها راه حل مقابله با آسیب های اجتماعی یعنی مساجد بیان کرد: اصحاب مسجد باید با طرح برنامه های جذاب جوانان، نوجوانان و همه ی اقشار محل را به سمت مساجد جذب کرده و با توجه به ویژگی های مسجد طراز اسلامی، مسجدی که برای همه ی اهالی محل برنامه داشته و مرکز فعالیت های محله می باشد، اصحاب مسجد می بایست برای این موضوع برنامه ریزی کنند.

ایشان در پایان احیای کارکرد های مساجد و برپایی نماز جماعت را رمز مقابله با آسیب های اجتماعی معرفی کرده و از تمامی اصحاب مسجد درخواست کرد که تمام تلاش خود را برای محقق کردن این موضوع مهم به کارگیرند.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: