گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
به دنبال عدم بارش در سپیدان
به دنبال عدم نزولات الهی در زمستان امسال وخشکسالی‌های اخیر نماز طلب باران در سپیدان اقامه شد.

به گزارش تنویر سپیدان، پیش از ظهر امروز نماز طلب باران با حضور گسترده نمازگزاران به امامت حجت‌الاسلام موسوی انورامام جمعه شهرستان سپیدان در این شهرستان اقامه شد.

امام جمعه سپیدان در این مراسم اظهار داشت: اقامه استقا گواه تضرع عاشقان پرودگار در طلب نعمات الهی از بارگاه ملکوتی حضرت حق است.

وی افزود: عدم دریافت نعمات الهی با افعال و اعمال ما در ارتباط است و ما انجام این امر معنوی و الهی سعی در مطالبه باران از درگاه ملکوتی حضرت حق را در یک مراسم معنوی داریم.

حجت الاسلام موسوی انور ابراز داشت: در شرع مقدس و آیات و رویات متعددی بر برکات استثقا اشارات متعددی شده است.

وی گفت: خشکسالی‌های اخیر کشاورزی منطقه را با مشکلات متعددی مواجه کرده است و امیدواریم با اجرای این امر معنوی شاهد افزایش نزولات آسمانی و افزایش باران باشیم.

امام جمعه سپیدان عنوان کرد: نماز باران می‌تواند درهای رحمت الهی را به سوی ما باز نماید و موجبات رونق کشاورزی منطقه را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی انور افزایش گناه، کفران نعمت، کم فروشی، ظلم و حیله، ترک امر به معروف و نهی از منکر، ندادن زکات و … را سبب قطع باران و قهر خداوند برشمرد وتصریح کرد:  امروز برای طلب باران جمع شده‌ایم تا زمینه‌ای برای استجابت دعا فراهم شود.
امام جمعه شهرستان با تاکید بر اهمیت صدقه دادن تصریح کرد: نماز باران اقامه می‌شود اما اگر اجابت نشد چندین مرتبه آن را تکرار کنیم تا خداوند مصلحت بدارد و باران را بر ما نازل کند. وی تصریح کرد: همواره درهای رحمت و مغفرت خداوند مفتوح هستند، لذا بندگان باید خود را به خداوند نزدیک کنند و در حقیقت رابطه دوستی و رفاقت خود را با خداوند مستحکم کنند که در این صورت شاهد نزول برکات و رحمت الهی خواهیم بود.

خشکسالی‌های بیش از یک دهه درسپیدان خسارت‌های فراوانی به ساختار کشاورزی شهرستان وارد کرده و بحران آب همواره یکی از مشکلات اساسی شهرستان سپیدان در سال‌های اخیر بوده است.

شهرستان سپیدان با مرکزیت شهر اردکان در شمال غرب استان فارس واقع شده است. قرار گرفتن سپیدان در راه ترانزیتی شیراز- یاسوج و وجود مراکز دیدنی، تاریخی و طبیعی وتفرجگاههای متعدد سبب شده است که شهرستان سپیدان وشهر اردکان به عنوان قطب مهم گردشگری در استان مطرح باشد.

اقامه نماز طلب باران از زمان انبیای الهی مرسوم بوده است به گونه‌ای که هر وقت خشکسالی بر منطقه‌ای حاکم می ‌شد و چشمه‌ها خشکیده می‌شد نماز طلب باران اقامه‌ می کردند تا خداوند قادر لطف خود را بر سر مردم بپراکند و باران این رحمت الهی نازل شود.

بر اساس روایات اسلامی و توصیه مراجع دینی شایسته است مسلمانان سه روز نخست هفته را روزه بگیرند و روز دوشنبه با دهان روزه به برگزاری نماز استسقاء زیر سقف آسمان پرداخته و با حالت تضرع و خشوع از خداوند درخواست باران کنند
نام:
ایمیل:
* نظر: