چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۲۷:۲۱
کد خبر: ۹۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان خبر داد
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با بیان اینکه سرفصل‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در تمام جهان یکسان است، گفت: در حال حاضر 64 رشته در 17 حوزه آموزشی در این مرکز آموزش داده می‌شود.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس  به نقل از خبرگزاری فارس ، قدرت‌الله یادگاری‌فرد در جمع خبرنگاران با اشاره به  اینکه سعی شده است کلاس‌های مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان بنا به نیاز بازار کار و جامعه توسعه یابد، اظهار داشت: در زمانی که کلاس‌ها به حد اشباع رسید کلاس‌های جدید جایگزین می‌شود.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های جدید ازجمله انرژی‌های نو به‌ویژه انرژی خورشیدی، هوشمندسازی ساختمان، پکیج شوفاژ گازی با توجه به گسترش آپارتمان‌نشینی و غیره در حال پیگیری است که امید می‌رود از سال 96 این کلاس‌ها در مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان راه‌اندازی شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با اشاره به فعالیت این مرکز در دو بخش خواهران و برادران، تصریح کرد: در بخش برادران در 11 حوزه و 37 رشته و در بخش خواهران در شش حوزه و 27 رشته آموزش داده می‌شود.

وی بابیان اینکه در صورت نیاز در بخش‌ها و روستاهای تابعه لارستان به شکل اعزام مربی کارگاه‌های آموزشی دایر می‌شود، ادامه داد: در سال 95 در بخش برادران 987 نفر و در بخش خواهران 383 نفر کارآموز تربیت و گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای کارآموزان غیربومی در مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان خوابگاه رایگان با گنجایش 50 نفری ویژه آقایان در نظر گرفته ‌شده است، یادآور شد: کلاس‌های فنی و حرفه‌ای برای تمام اقشار مختلف مردم بالای 12 سال است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان به‌صورت رایگان از کلاس‌ها بهره ببرند.

یادگاری‌فرد به اعطای گواهینامه مهارت به کارآموزان پس از کسب موفقیت در امتحانات اینترنتی این مرکز اشاره و تصریح کرد: به دلیل آنکه سرفصل‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در تمام جهان یکسان است، این گواهینامه حتی می‌تواند به‌صورت بین‌المللی نیز ارائه شود.

وی بابیان اینکه دارندگان گواهینامه مهارت می‌توانند از مرکز اصناف مجوز تأسیس مراکز کاری کسب کنند، اضافه کرد: این افراد می‌توانند با ارائه این گواهینامه به بانک کشاورزی، بسیج سازندگی و... تسهیلات و وام برای ایجاد شغل دریافت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: