آخرین اخبار
کد خبر: ۹۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر:
سرهنگ پاسدار کوشکی گفت: انتظار از بسیج و بسیجی " تقوای فردی دینی و سیاسی و اهمیت به نماز " است، این ها را مردم باید در ظاهر، رفتار و عمل ببینند.
به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر در جمع هنرمندان بسیجی استان فارس گفت: در تدوین برنامه های سال یک هزار و سیصد و نود و شش سعی کرده ایم موازی کاری به حداقل و استفاده از توانمندی های هنرمندان بسیجی به حداکثر برسد، همه باید تلاش کنیم با حداکثر توانی که در اختیار داریم دین خدا را یاری کنیم.

وی با بیان اینکه منابع مالی لازم برای حمایت از آثار هنری فاخر تعریف شده اند، گفت: شاخصه های یک اثر هنری فاخر سه عنصر مهم جذابیت، اثربخشی و پیامد سنجی در جامعه هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر افزود: مردم در جامعه امروز با چهار حوزه کِشِشی پرقدرت مواجه هستند که یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین آن ها " هنر " است، هنر پُرکِشِش، جذاب و پُر قدرت است و هنری ماندگار می شود که مخاطب را اغنا کرده و احساس بالندگی را در انسان بوجود بیاورد.

وی در تشریح سه حوزه پرقدرت که جامعه با آن مواجه است، گفت: حوزه دوم ورزش و سلامت جسم است که یکی از دغدغه های اصلی مردم است، حوزه سوم اردوها، سفرها و تعالی ارتباطات و تعاملات است که انسان ها نسبت به آن احساس خوشایندی دارند و حوزه چهارم فضای مجازی است.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی ادامه داد: در دسته بندی نیازها جسم اولویت بیشتری نسبت به روح پیدا می کند اما هر چه فرهیختگی در وجود بیشتر شود همان طور توجه به بُعد روحی نیز بیشتر می شود یعنی نیاز به مباحث اغنایی در حوزه هنر بیشتر احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه نیمی  از جمعیت ایران با فضای مجازی ارتباط دارند، گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای انجام فعالیت ها در قالب فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در فضای مجازی وجود دارد، عموم انسان ها در این فضا بدنبال تعالی روح، جستجو، خبرگیری و به طور کلی چیزهای نو هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با تاکید بر اینکه باید در این چهار حوزه بالندگی ایجاد کنیم، گفت: هنر دروازه بسیار خوبی برای ورود به عرصه انقلاب اسلامی است و همچنین بدلیل فهم راحت و وجود وجه اشتراک زیاد در جوامع مختلف دروازه ای برای ارتباط با دنیا هم هست.

وی با بیان اینکه اثر هنری فاخر بخصوص شعر و موسیقی تاثیر بسیار زیادی بر روح انسان دارند، گفت: خدا محوری و دین سالاری مبانی اصلی تولید اثر هنری فاخر در بسیج هنرمندان هستند، یک اثر هنری فاخر خصوصیاتی نظیر انصاف، عدالت، اخلاق مداری و آرمان‌گرایی اسلامی و الهی را داراست.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی ادامه داد: هنرمند بسیجی هم باید مرکز ثقل ادب و کمالات انسانی باشد و هنر فاخر هم فرهیختگانی را که در مواقع سخت می توان به آن ها اعتماد کرد در اطراف خودش دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر خاطرنشان کرد: بسیجی بودن به نام و لباس نیست بلکه به آن چیزی است که از فرد منتشر می شود مانند رفتار، گفتار و عمل میدانی که زیر ذره بین مردم قرار دارند.

وی در ادامه خطاب به مدیران کانون های بسیج هنرمندان استان فارس، گفت: تصویر گری درد و خواسته مردم را مدنظر قرار دهید، یک اثر هنری می تواند درد ناپیدای مردم را آشکار می کند و مدیران را تحت تاثیر قرار دهد تا برای حل مشکلات اقدام کنند، هنرمندان ماندگار در تاریخ ایران این گونه بوده اند.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی ادامه داد: گفتمان سازی مطالبات و و تدابیر امام خامنه ای (مدظله العالی) در حوزه هنر رسالت مهم هنرمندان بسیجی و انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج هنرمندان جایگاه فرهیختگان هنر است، گفت: انتظار از بسیج و بسیجی " تقوای فردی دینی و سیاسی و اهمیت به نماز " است، این ها را مردم باید در ظاهر، رفتار و عمل ببینند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر خاطرنشان کرد: عمل انقلابی دارای دو بُعد پیش روندگی و پیش برندگی است برای پیشرفت در امور باید ظرفیت های موجود را بشناسید، در استان هنرمندان بسیجی و گروه های سرودی داریم که آثار آن ها از شبکه های صدا و سیما پخش می شوند این ها برای فارس افتخار است.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی با تاکید بر اهمیت توزیع آثار هنری فاخر  و انقلابی در شبکه های اجتماعی، خاطرنشان کرد: اولین شاخصه فاخر بودن یک اثر هنری، خود هنرمند است، فاخر بودن یک اثر هنری یعنی تعالی بخش باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: