سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۳۶:۱۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند:
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند استان مرکزی گفت: چهار میلیارد و ۴۸۰ میلیون و ۲۳ هزار لیتر بنزین « یورو۴ » در سال جاری در این واحد پالایشگاهی تولید شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از خبر انرژی ، علی جمشیدی میزان تولید بنزین سوپر در مجتمع پالایشگاهی امام خمینی(ره) شازند را از ابتدای امسال تاکنون ۷۹ میلیون و ۸۶۷ هزار لیتر اعلام کرد.
وی ادامه داد: تولید ۲ میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۳۸ هزار لیتر نفت گاز یورو ۴ و یک میلیارد و ۶۶۱ میلیون و ۱۸ هزار لیتر نفت کوره سبک از دیگر فعالیت های پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند در سال جاری است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند استان مرکزی اظهار کرد: ۳۷۹ میلیون و ۲۶ هزار لیتر سوخت سنگین جت و ۳۳۱ میلیون و ۱۹۹ هزار لیتر نفت سفید نیز امسال در این واحد پالایشگاهی تولید شد.
وی، میزان تولید پروپیلین را در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند استان مرکزی را ۲۰۹ میلیون و ۵۳۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: تولید ۱۵۹ میلیون و ۷۴۲ هزار لیتر نفتای سبک و ۸۵ میلیون و ۲۰۶ تن گوگرد نیز از دیگر تولیدات امسال این شرکت است.
جمشیدی افزود: روزانه بین ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین با استاندار یورو ۴ در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تولید و تمام این تولید در داخل کشور مصرف می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند از استاندارد یورو ۴ برخوردار است، بخش عمده ای از تولیدات این شرکت در استان های تهران، البرز و خراسان رضوی به مصرف می رسد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند استان مرکزی بیان کرد: روزانه ۱۱ تا ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزار لیتر گازوئیل نیز در این مجتمع پالایشگاهی تولید و در چرخه مصرف کشور توزیع می شود.
وی اضافه کرد: تولید روزانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ تن پروپیلین و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تا پنج میلیون لیتر نفت کوره از دیگر فعالیت های این مجتمع پالایشگاهی است.
شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) تولید کننده بنزین یورو ۴ و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش نیروهای متعهد و متخصص به ۱۷۱ هزار بشکه در روز رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: