جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۲۲:۳۴
کد خبر: ۹۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس:
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: باگذشت چند سال از دفاع مقدس حتی پنج درصد از ارزش‌های این دفاع جانانه را نتوانسته‌ایم به رشته تحریر درآوریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس،  حمیدرضا گرامی در نشست نقد و بررسی مجموعه شعر پایداری «به تاوان صبری که نداشتم» از محمد مرادی اظهار داشت: متولیان فرهنگی کشور هنوز نتوانسته‌اند ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل کنند و شاید بتوان گفت که حتی در انتقال پنج درصد از این ارزش‌ها نیز موفق نبوده‌ایم.

 

وی با اشاره به آسیب‌هایی که نظام و انقلاب را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: یک اراده و عزم ملی لازم است تا بتوانیم گنجینه عظیم دفاع مقدس را استخراج کرده و به نسل امروز انتقال دهیم و باید گفت که بسیاری از قسمت‌های دفاع مقدس مغفول مانده است.

 

گرامی ادامه داد: این‌ یک سؤال اساسی است که چرا ما در انتقال این ارزش‌ها کوتاهی کردیم که موجب دغدغه‌های بسیاری در فضای امروز جامعه شده و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از همین غفلت‌ها است که باورهای ژرف دینی را که در ارزش‌های دفاع مقدس به‌وفور دیده‌شده را به نسل امروز معرفی نکرده‌ایم.

 

این مقام مسؤول با اشاره به افراط‌ و تفریط‌ها در زمینه دفاع مقدس و شهدای گران‌قدر انقلاب و جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: گاهی در معرفی شخصیت شهدا و تعریف از آن‌ها چنان افراط می‌کنیم که کار به تحریف می‌کشد و گاهی نیز راه تفریط را پیش می‌گیریم که هر دو راه اشتباه بوده است.

 

وی افزود: برخی افراد مسائلی را در مورد شهدا مطرح می‌کنند که به‌هیچ‌عنوان با واقعیت جور در‌نمی‌آید که باید مواظب این تحریف‌ها بود و اجازه نداد که افراد این کار را در حق شهدا انجام دهند و همگان باید بدانند که شهدا را نباید به جناح و گروه خاصی منتسب کرده، چراکه دفاع مقدس محور وحدت و اتحاد ملت ایران بود.

 

گرامی مراجعه به رزمندگان در حال حیات دفاع مقدس و شنیدن واقعیت‌ها را از زبان آنان برای نسل جوان بسیار مهم برشمرد و بیان داشت: باید قدر بازماندگان دفاع مقدس که امروز در جمع ما هستند را بدانیم و امیدوارم که خدا به همگی ما توفیق دهد که دین خود را به این عزیزان ادا کنیم.

 

این مقام مسؤول با نارضایتی از جایگاه فارس در اهمیت دادن به مباحث دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این استان به تناسب جایگاهی که در دفاع مقدس داشت، در زمینه اهمیت دادن به امور مربوط به این دفاع قهرمانانه، عقب مانده است، درحالی‌که استان‌هایی مانند همدان، اصفهان و... کارهای بسیاری را در این حوزه انجام داده‌اند.

 

وی افزود: فرصت‌های بسیاری را تابه‌حال از دست داده‌ایم و پس‌ازاین باید همگان دست‌به‌دست یکدیگر دهیم تا با یک برنامه‌ریزی مناسب، از یادگاران دفاع مقدس استفاده کرده و قدم‌های ارزشمندتری را برای معرفی رشادت‌های رزمندگان به نسل امروز برداریم.

 

گرامی در پایان برگزاری نشست‌های هنری و ارزشی پیرامون آثار دفاع مقدس را ضروری برشمرد و گفت: شهدا زمانی به جبهه می‌رفتند و می‌جنگیدند هیچ‌گاه به فکر این نبودند که پس‌ازآن‌ها برایشان نشست‌هایی برگزار کنند و تنها به فکر حفظ دین، انقلاب و کشور بودند و امروز وظیفه ما است که با زبان هنر و به زیباترین شکل ممکن در قالب شعر یا هر نوع کار هنری فاخر، این عزیزان را به جامعه معرفی کرده و نگذاریم غبار فراموشی بر آن‌ها سایه اندازد.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: در بیان واقعیت‌های دفاع مقدس و شخصیت شهدا نیز باید دقت کرد تا خدای‌نکرده دچار تحریف نشویم.

 

گفتنی است، نشست نقد و بررسی مجموعه شعر "به تاوان صبری که نداشتم" از محمد مرادی، به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس وبا همکاری بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس برگزار گردید.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: