آخرین اخبار
کد خبر: ۹۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی شیراز:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی شیراز گفت: ولنگاری فرهنگی عدم حساسیت مسئولین و نخبگان نسبت به فرهنگ غرب است.
حسین پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی شیراز در رابطه با ولنگاری فرهنگی اظهار داشت: ولنگاری فرهنگی یعنی عدم حساسیت و غفلت نسبت به غرب زدگی، آنها به دنبال جهانی کردن فرهنگ خود هستند و ولنگاری فرهنگی عدم حساسیت مسئولین و نخبگان نسبت به فرهنگ غرب است.

وی  نمونه بارز ولنگاری فرهنگی را نداشتن سبک زندگی اسلامی،ایرانی دانست و در ادامه بیان کرد:  توصیه های اخلاقی اجتماعی اسلام که به فراموشی سپرده شده در جامعه ما که نتیجه اش ناهنجاری هایی است که مشاهده می کنیم، فرهنگ نشدن اقتصادمقاومتی، به عنوان مثال فرهنگ نشدن خرید کالای ایرانی و عدم توجه به توان داخل بعد از چند سال تاکید حضرت آقا از دیگر نمونه های عملی است.


حسین پور ریشه ولنگاری فرهنگی را عدم حساسیت نسبت به فرهنگ غرب در دانشگاه ها دانست و گفت:  متاسفانه امروز بیش از هرچیزی اساتیدی که تفکر غرب زده دارند مروج فرهنگ غرب هستند و به تهاجم فرهنگی دامن می زنند، کسانی که سیاه و سفید غرب را رنگی نشان می دهند، دانشگاهی که حسرت غرب را می خورد و متاسفانه در آموزش و پرورش نیز که مهم ترین نهاد فرهنگی است شاهد غفلت معلمان از تربیت انسان و تاکید بر علم صرف هستیم از طرفی طبق سند 2030 یونسکو مطالبات سازمان ملل را وارد کتب درسی می کنند که این نیز ناشی از غرب زدگی است و این یعنی استحاله فرهنگی.


وی در رابطه با نتیجه ولنگاری فرهنگی خاطرنشان کرد: نتیجه آن استحاله فرهنگی  و تغییر سبک زندگی،عادی شدن غیر ارزش ها ، عادی شدن و قانونی دانستن حقوق های نجومی است.
                   

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی شیراز در رابطه با راه کارهای مقابله با ولنگاری فرهنگی عنوان نمود: تا درد فهمیده نشود کسی به دنبال درمان نمی رود درد را باید فهمید، نسبت به غرب زدگی در دانشگاه  و در کتب دانشگاهی باید حساس شد که این را مؤذنین جامعه باید بفهمند تا مردم نیز بفهمند و باید تبیین شود.

وی  گفت:از همین جهت باید به دانشگاه فرهنگیان و دانشجومعلمان نسل ساز آینده نیز توجه ویژه داشت اما متاسفانه ولنگاری فرهنگی در بین برخی مسئولان این دانشگاه نیز دیده می شود.

حسین پور در پایان افزود: برای مردم نیز باید تببین بشود که امروز غرب خود دچار بحران اخلاقی، اقتصادی و سیاسی است و این در دنیا بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه در ایران ما تفکری است که حسرت غرب را می خورد و باید این تفکر از بین برود.
نام:
ایمیل:
* نظر: