آخرین اخبار
کد خبر: ۹۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
محمد رحیمی
محمد رحیمی
محمد رحیمی در رابطه با ولنگاری فرهنگی در  یادداشتی نوشت: مخاطب من هر فردی است که بخواهد با ولنگاری فرهنگی آشنایی بیشتری پیدا کند و به فریب کاری های غرب پی ببرد.


فرهنگ به نوعی نگاه ،طرز فکر ، جهان بینی خاص ، حجاب و.... است ولی تا صحبت از فرهنگ می شود فکر و ذهن ما به یک سمت و سوی خاص سوق پیدا می کند و از مابقی مسائل غافل می شویم.


افراد در سایه ارتقای فرهنگ عمومی می دانند که چطور رفتار کنند و برای ارتقای فرهنگ عمومی می طلبد که متولیان فرهنگ که در راس آن اداره فرهنگ و ارشاد است ایفای نقش کند.


اما متاسفانه متولیان فرهنگ که سهم عظیمی دارند در رابطه با ایجاد نشدن ولنگاری فرهنگی، برنامه هایی در سطح شهر و جامعه اجرا می کنند که خود یک معضل فرهنگی محسوب می شود و این معضل یک ولنگاری فرهنگی است.


کشورهای غربی و اروپایی برای نفوذ فرهنگی که در نتیجه ولنگاری فرهنگی است ساعت ها وقت می گذارند و هزینه های زیادی می کنند این در حالی است که صدا وسیما و اداره فرهنگ و ارشاد و نهادهای دیگر که متولیان فرهنگ محسوب می شوند خواب زمستانی رفته اند و قصد بیدار شدن هم ندارند.


اینکه در یک اداره یا شرکت های خصوصی و دولتی حتی شیوه پوشیدن لباس کارکنان را مدیران آن شرکت انتخاب می کنند و اگر این انتخاب باعث سلب شدن حجاب شود  یک ولنگاری فرهنگی است.


شبکه های اجتماعی اگر درست استفاده نشود باعث از بین رفتن انگیزه ، نبود صله رحم و بالا رفتن سن ازدواج و.... می شود و بعنوان مثال اگر صله رحم از بین رود یا کم رنگ شود به دنبال آن رزق کم و فقر زیاد می شود.
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط سایت نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: