پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۳۶:۰۷
کد خبر: ۹۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
حضور رئیس دانشگاه پیام نور صورت گرفت
با حضور رئیس دانشگاه پیام نور فعالیت مرکز رشد هسته‌های فناوری دانشگاه پیام نور فارس آغاز شد.

به گزارش سازمان علمی بسیج علمی ،پژوهشی فناوری استان فارس ،به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، در سفر رئیس دانشگاه پیام نور و اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه پیام نور به استان فارس، مرکز رشد هسته‌های فناور دانشگاه پیام نور فارس به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

در مرکز رشد دانشگاه پیام نور فارس، هسته‌های فناور، توسعه‌دهندگان آبی در حوزه فناوری اطلاعات، کوشان فارس در زمینه شیمی و مهندسی شیمی، زیست نانو فناوران آتیه در حوزه کشاورزی و شیمی سبز، اقلیم هنر در حوزه خاتم‌سازی و خاتم‌کاری،شنتیا گسترپسا در حوزه‌های برق و سیستم‌های اطلاعاتی و هسته فناور نوین ابزار در زمینه‌های ماشین‌ابزار، صنایع رنگ و پلیمر فعالیت دارند.

اعضای این هسته‌ها با هدف تبدیل ایده خود به نمونه محصول و سپس تجاری‌سازی محصولات وارد مرکز رشد شده‌اند و امیدوارند با حمایت‌های مادی و معنوی دانشگاه زمینه رشد و اعتلای آن‌ها فراهم شود.

در آئین افتتاح این مرکز علاوه‌بر رئیس دانشگاه پیام نور کشور، اعضای هیات‌رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه، رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس و جمعی از مدیران و اعضای هیات‌علمی دانشگاه پیام نور این استان و مرکز شیراز نیز حضور داشتند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور در این مراسم با ابراز رضایت از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پژوهش، کارآفرینی و ارتباط با صنعت در دانشگاه پیام نور استان فارس اظهار داشت: دانشگاه پیام نور از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی خلاق و جدید اعضای هیات‌علمی و دانشجویان استقبال و زمینه لازم برای تجاری‌سازی آنان را فراهم می‌کند.

رستمی ابوسعیدی افزود: دانشگاه پیام نور برای تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی اشاره کرد که گام بلندی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی با تاکید بر حمایت مالی و معنوی برای پشتیبانی از دانشجویان مخترع، خلاق و کارآفرین، تصریح کرد: برخی ایده‌های صنعتی و کشاورزی مطرح‌شده در مرکز رشد پیام نور فارس، برای نخستین بار در دنیا مطرح شده و در حال ثبت جهانی بوده که این امر مایه مباهات است.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به برخی موفقیت‌های کسب‌شده در حوزه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در این دانشگاه، یادآور شد: دانشگاه پیام نور به‌ویژه در بخش‌های فرهنگی از جمله راهیان نور، پیاده‌روی اربعین حسینی و ایجاد تسهیلات ویژه برای ازدواج دانشجویی و سایر برنامه‌های فرهنگی در این حوزه در سطح کشور پیشرو بوده است.

ابوسعیدی از راه‌اندازی کارگروه‌های ویژه برای بررسی و حمایت از ایدههای دانشجویان دانشگاه پیام نور در استان‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی اینکارگروه‌ها زمینه مناسب برای حمایت بیشتر از مخترعان و مبتکران در این دانشگاه فراهم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: