جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۴۷:۰۲
کد خبر: ۹۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
فارس
100 میلیون دوز واکسن نیوکاسل و آنفولانزا تا آخر اسفند در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز تولید و توزیع می‌شود.

به گزارش سازمان علمی بسیج علمی ،پژوهشی فناوری استان فارس ،به نقل از صدا و سیمای فارس ، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این موسسه همچنین تا پایان امسال 20 میلیون دوز واکسن آگالاکسی (از بیماری‌های رایج در دام‌های سبک) را تولید می‌کند.

محمدجواد مهربان‌پور با بیان اینکه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی - شعبه شیراز، تنها مرکز جنوب کشور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی محسوب می‌شود، افزود: تا دو ماه آینده 15 ملیون دوز واکسن آنتروتوکسمی ویژه دام های کوچک نیز در شیراز تولید و توزیع می‌شود.

وی گفت: بر اساس امضای تفاهم نامه مشترک بین این موسسه با شرکت کره ای، تولید واکسن نوترکیب نیوکاسل ویژه پرندگان صنعتی با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته در شیراز در حال تولید است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز افزود: واکسن نوترکیب نیوکاسل اولین واکسن از این نوع در کشور و خاورمیانه است که براساس این تفاهم نامه تولید آن در شیراز آغاز شده است.

مهربان پور با بیان اینکه توزیع محصولات جدید منوط به کسب مجوز است، گفت: در حال حاضر این موسسه با زیرساخت ها، تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته تولید واکسن های طیور، ظرفیت تولید سالانه 500 میلیون دوز واکسن نیوکاسل و آنفلوآنزا را داراست


نام:
ایمیل:
* نظر: