پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۴۱:۴۹
کد خبر: ۹۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
فارس
گروه فعالیت‌های قرآنی: برای نخستین بار در كشور سمینار علمی «قرآن و زندگی بشری» به زبان انگلیسی در دو بخش هم‌اكنون در شیراز در حال برگزاری است كه به گفته دبیر اجرایی آن، این همایش در سال آینده به‌صورت ملی و با محوریت استان فارس برگزار خواهد شد.

 

به گزارش سازمان علمی بسیج علمی ،پژوهشی فناوری استان فارس ،به نقل از ایکنا ، امین رحیمی، دبیر اجرایی سمینار علمی «قرآن و زندگی بشری» به زبان انگلیسی در حاشیه این همایش گفت: برای نخستین بار در كشور سمینار علمی «قرآن و زندگی بشری» به زبان انگلیسی با حضور جمعی از اندیشمندان و فرهنگیان استان فارس هم‌اكنون در شیراز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینكه این سمینار از صبح امروز، ۳۰ دی‌ماه در دو بخش در تالار فرهگیان شیراز در حال برگزاری است، افزود: در این سمینار ۹۳ مقاله علمی پیرامون تأثیرات قرآن كریم در زندگی بشری به‌صورت سخنرانی ارائه می‌شوند.

رحیمی از ارسال یك هزار مقاله علمی در این رابطه به دبیرخانه این سمینار خبر داد و گفت: از سال تحصیلی گذشته فراخوان این سمینار از طریق بخشنامه آموزش و پرورش فارس، آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز و گروه آموزشی مهر در سطح استان فارس اعلام شد كه به دلیل استقبال گسترده از آن امروز توانستیم اختتامیه این سمینار را برگزار كنیم.

دبیر اجرایی سمینار علمی به زبان انگلیسی «قرآن و زندگی بشری» با تصریح اینكه پیش از این ۱۱ جلسه و پانل قبلی نیز در این رابطه در شیراز برگزار كرده‌ایم، گفت: امروز اختتامیه این سمینار نیز بعد از اتمام ارائه مقاله‌ها برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری این نكته كه تمام مقالات دریافت شده در دبیرخانه علمی این همایش و همچنین مقالاتی كه امروز ارائه می‌شوند همگی به زبان انگلیسی هستند، ورود تفكر دینی به حوزه آموزش زبان انگلیسی و تلاش در جهت بومی‌سازی علم آموزش زبان انگلیسی را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان كرد.

رحیمی با بیان اینكه این ششمین دوره برگزاری این سمینار در استان فارس است كه مورد توجه علما نیز قرار است، گفت: به دستور معاون وزارت آموزش و پرورش این سمینار از سال دیگر به‌صورت ملی و با محوریت استان فارس برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: