کد خبر: ۹۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
با حضور معاون فرهنگی و امور بین‌الملل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس از نرم افزار تلفن همراه درس قرآن مقطع ابتدایی رونمایی شد.
حجت‌الاسلام محمد جعفری در شورای آموزش عمومی قرآن آموزش و پرورش استان ،ضمن تاکید بر اهمیت ویژه قرآن در کشور گفت:  آموزش و پرورش به دلیل ارتباط با بخش عمده ای از جامعه ،مرجع  همه افراد جامعه در زمینه قرآن است .
 
وی با بیان اینکه "عمل به قرآن و رعایت آداب آن  موجب قرآنی شدن افراد می شود" افزود: انسان برای رشد و تعالی نیازمند الگو است و در آموزش و پرورش نیز  با الگو قرار دادن مدارس موفق در زمینه قرآن ،می توان مسیر قرآنی شده همه مدارس و دانش آموزان را هموار کرد.
 
معاون فرهنگی و امور بین‌الملل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس گفت: وجود مدارس موفق در امور  قرآنی نشان از تاکید ویژه آموزش و پرورش برای ترویج قرآن در نسل آینده ساز است تا دانش آموزان ضمن قرآئت قرآن ،آداب قرآنی را فرا گرفته و با عمل به دستورات آن ، قرآن را در متن زندگی خود قرار دهند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: هم اکنون سالانه نزدیک به 4 میلیون نرم افزار   قرآنی در قالب سی دی  در آموزش و پرورش سراسر کشور توزیع می شود که بیش از 300 هزار نسخه از آن به استان فارس ارسال  می شد که با راه اندازی نرم افزار موبایلی درس قرآن مقطع ابتدایی  در این زمینه صرفه جویی می شود.
 
محمد نظری گفت: آموزش و پررش در زمینه ترویج قرآن تلاش مناسبی داشته به نحوی که بالاترین ساعات ممکن را در این زمینه در کتب درسی تمامی مقاطع تحصیلی پیش بینی نموده و تمامی نیروهای آموزش و پرورش نیز در این مسیر حرکت می کنند.
 
وی با اشاره به ویژگی های نرم افزار قرآنی بسوی نور گفت: این نرم افزار برای تلفن همراه طراحی شده و  تمامی  همکاران فرهنگی ،دانش آموزان و اولیای آنها می توانند به صورت رایگان از آن استفاده نمایند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: تمامی مراحل تولید نرم افزار قرآنی بسوی نور اعم از برنامه نویسی ، قرآئت آیات کتب درس قرآن مقطع ابتدایی در فارس و توسط جمعی از دانشجو معلمان استان  تهیه شده است.
 
 رئيس اداره  امور قرآنی ؛نماز و عترت آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به راه اندازی نرم افزار قرآنی  بسوی نور گفت:این نرم افزار بر اساس کتاب قرآن مقطع ابتدایی طراحی شده  که دانش آموزان ، والدین آنها و معلمین می توانند از طریق  تلفن همراه خود به محتوای کتب قرآن پایه های مختلف مقطع ابتدایی دسترسی داشته باشند.
 
حسینعلی معزی با اشاره به ویژگی های خاص این نرم افزار گفت: یکی از امکانات این نرم افزار ، توانایی جستجوی محتوای مورد نظر در نرم افزار بر اساس سیستم بارکد خوان است .
 
وی افزود: این نرم افزار دارای آموزش نماز نیز می باشد که  تمامی آداب ، افعال و قرائت نماز به صورت تصویری قابل مشاهده می باشد.
 
معزی گفت : معلمین ، دانش آموزان و والدین دانش آموزان برای دسترسی به این نرم افزار می توانند به سایت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس (مبین) به آدرس  http://mobin.farsedu.org  مراجعه نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: