شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۲۰:۴۲
کد خبر: ۹۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
رئیس دانشگاه فنی مهندسی باهنر شیراز :
دکتر علویان مهر در جلسه مشترک با فرمانده سپاه فجر گفت : به لحاظ اشتغالزایی و کارآفرینی هیچ گزارشی وجود ندارد که فارغ التحصیلان ما بیکار باشند ، چرا که فارغ التحصیلان این دانشگاه به محض اتمام تحصیل یا جذب دستگاه های اجرایی می شوند یا خود آنها کارآفرینی می کند .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، جلسه مشترک معاونت دانش و پژوهش و سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس و دانشگاه فنی و مهندسی باهنر شیراز صبح امروز با حضور سردار غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس و دکتر علویان مهر رئیس دانشگاه فنی مهندسی باهنر برگزار شد .

دکتر علویان مهر رئیس دانشگاه فنی مهندسی باهنر در ابتدای این جلسه با اشاره به تاریخچه و نحوه فعالیت این دانشگاه گفت : دانشگاه فنی مهندسی باهنر همانند دانشگاه پیام نور دارای یک سازمان مرکز در تهران است که دارای 31 شعبه در استان ها می باشد و به واقع یک ابر دانشگاه محسوب می گردد .

وی اضافه کرد : در حال حاضر این دانشگاه بیش از 180 هزار دانشجو دارد و تنها دانشگاهای می باشد که با تفکیک جنسیتی رسالت خود را انجام می دهد .

علویان مهر با اشاره به اینکه این دانشگاه با 170 مرکز در 31 استان کشور متولی آموزش های مهارتی می باشد ؛ خاطر نشان کرد : مقام معظم رهبری نیز در خصوص آموزش های مهارتی تأکید بسیاری داشته اند که در این خصوص بارها فرموده اند که به موازات علم نیاز به پنجه های کارآمد داریم که دانشگاه باهنر این مهم را دنبال می کند .

رئیس دانشگاه فنی مهندسی باهنر شیراز ادامه داد : در حال حاضر نیاز به حلقه واسطی جهت ارتباط بین کارگران ساده و مهندسین و کارشناسان امر می باشد که دانشگاه فنی مهندسی پر کردن این خلاء را دنبال می کند .

دکتر علویان مهر با بیان اینکه این دانشگاه به دلیل موفقیت در کسب و کار تنها دانشگاهی می باشد که هیچ کس نظر منفی در مورد آن ندارد ؛ یادآور شد : به لحاظ اشتغالزایی و کارآفرینی هیچ گزارشی وجود ندارد که فارغ التحصیلان ما بیکار باشند ، چرا که فارغ التحصیلان این دانشگاه به محض اتمام تحصیل یا جذب دستگاه های اجرایی می شوند یا خود آنها کارآفرینی می کند و به این لحاظ جایگاه این دانشگاه بسیار ویژه است .

وی با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان فارس گفت : در حال حاضر 13 مرکز با حدود 14000 دانشجو در استان فعالیت می کنند که 7000 تای آنها در شیراز و مابقی در سایر شهرستان های استان مشغول تحصیل می باشند که در آینده این دانشجویان می توانند به رونق کسب و کار کمک کنند .

علویان مهر در ادامه یادآور شد : رشته های مورد نیاز این دانشگاه معمولا مورد نیاز صنعت هستند و رشته هایی که دنبال می شود پس از نیاز سنجی از صنعت و کسب مجوز از شورای گسترش وزارت علوم ، برگزار می شود .

وی اضافه کرد : یکی از رشته هایی که با توجه به نیازهای صنعت و دستگاه های اجرایی برگزار شد رشته ترافیک بود که با توجه به نیاز شهرداری شیراز برای اولین بار در کشور در حال برگزاری می باشد که امید است فارغ التحصیلان این رشته بتوانند در کل کشور مفید واقع شوند .

رئیس دانشگاه فنی مهندسی باهنر شیراز در پایان با اشاره به رسالت های دانشگاه در زمینه همکاری با مراکز علمی، ابراز امیدواری کرد که تعامل و همکاری های بیشتری با مراکز علمی سپاه صورت گیرد .

نام:
ایمیل:
* نظر: