کد خبر: ۱۲۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز خبرداد:
فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله شیراز از برگزاری رزمایش بزرگ گردان‌های بیت‌المقدس این ناحیه خبرداد.
 سرهنگ پاسدار عباس بنایی فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله شیراز  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این رزمایش با نام «الی بیت‌المقدس» 11 و 12 مهرماه امسال برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف مهم در برگزاری آن دفاع از کوی و برزن، کمین، ضد کمین، تور ایست و بازرسی،  تاکتیک عملیات مقابله با ناآرامی‌ها، تجمع‌های غیر قانونی، عملیات روانی و تعقیب و گریز است.

وی افزود: در رزمایش الی بیت‌المقدس گردان‌های 791 و 792 بیت‌المقدس و گردان 902 کوثر که ویژه خواهران بسیجی است حضور دارند و  علاوه بر مقابله با ناآرامی‌ها، درقالب گروه‌های امدادی به  صورت نمادین به افراد آسیب دیده از حوادث طبیعی و نیز  انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها کمک می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله شیرازافزود:  مهم‌ترین رویکرد و استراتژی بسیج عملیاتی کردن جهاد فرهنگی و اقتصادی با توجه به تسریع در زیرساخت‌های عمران، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به محرومان و اقشار کم درآمد جامعه بوده است.

وی تصریح کرد: کمک به رشد و تعالی جامعه، به ویژه اجرای منویات مقام معظم رهبری، گسترش باور‌ها و اعتقادات دینی، خدمات‌رسانی در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نیز افزایش توان رزمی بسیجیان از دیگر اهداف رزمایش است.

بنایی به برنامه‌های پیش روی سپاه ناحیه محمدرسول‌الله در غرب شیراز اشاره کرد و افزود: یکی از موضوع‌هایی که در حال پیگیری آن هستیم ساخت مکانی برای استقرار گردان امام علی (ع) در شهرصدرا است که امیدواریم این مهم نیز امسال در این شهر که بیش از 150 هزار نفر جمعیت دارد انجام شود.

وی گفت: همچنین زمینی برای احداث حوزه امام خامنه‌ای  در کوی فرمانداری با همکاری شهرداری منطقه 10  در نظر گرفته و مراحل نقشه برداری آن در حال  انجام  است که  در هفته آینده علمیات اجرایی ساختمان آغاز می‌شود.

سرهنگ بنایی همچنین به اجرای برنامه‌های آمادگی رزم گردان‌های بیت المقدس اشاره کرد و گفت: برنامه یک روزه گردان های 791و792بیت المقدس سپاه ناحیه حضرت محمد رسول‌الله(ص) شیراز شهریور امسال با اجرای برنامه‌های از پیش طراحی شده با موفقیت انجام شد.

وی گفت:این برنامه دومین فراخوان گردان های بیت المقدس سپاه ناحیه حضرت محمد رسول الله(ص) شیراز  در راستای  حفظ انسجام و بالا بردن توان بسیجیان گردان بوده که مرحله اول در سالن ورزشی صالحین حوزه امام رضا(ع) و مرحله دوم در مرکز آموزش امام علی(ع) باجگاه شیراز برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت محمد رسول الله(ص)افزود: در مرحله اول فراخوان بسیجیان توجیهات لازم را آموختند و مرحله دوم فراخوان بسیجیان با برنامه های میدانی شامل  میدان تیر کلاش،ارپی جی،تیربار و کلت را آموزش و شلیک نمودنند.

وی گفت: امروز یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی در جهان بسیج مردمی است که با خلوص نیت و قصد رضای الهی به نظام و اسلام خدمت می کنند و هرجائی که حضور لازم باشد جزء اولین نیروهای حاضر در صحنه می باشند.



نام:
ایمیل:
* نظر: