سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۴۸:۵۵
کد خبر: ۳۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان در بخش استان فارس، شامگاه گذشته با معرفی نفرات برتر در تالار حافظ شيراز به ‌كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسيج هنرمندان فارس، هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسيج هنرمندان در بخش استان فارس، كه به همت سازمان بسيج هنرمندان و باهمكاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس و ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله الاعظم (عج) شیراز برگزار شده بود شامگاه گذشته، به‌كار خود پايان داد.

در اين مراسم كه جمعی از مسئولان سازمان بسيج هنرمندان، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله شیراز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرقان، مسئول کارگروه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فارس و جمعی ازداستان نویسان و هنرمندان بسیجی حضور داشتند، سعیدگودرزی، دبير هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسيج هنرمندان فارس عنوان داشت: جشنواره ادبیات داستانی از تیرماه آغاز و در دو بخش اصلی داستان کوتاه و داستان بلند و در بخش جنبی جشنواره؛ داستان پژوهی ( مقاله ، کتاب ، پایان نامه ) برگزار گردید. 

گودرزی افزود: جشنواره با موضوعات سبک زندگی ایرانی و اسلامی، دفاع مقدس، مدیریت جهادی، انتظار و مهدویت، انقلاب اسلامی و زن و هویت اسلامی دنبال گردید.

گودرزی با اشاره به روند جشنواره اظهار داشت: جهت اطلاع رسانی په روش‌های مختلفی چون نشست خبری جشنواره و ارسال خبر به رسانه ها، ارسال پيامك، نصب پوستر جشنواره در مراكز مختلف و تهيه بروشور و بنرهای تبليغاتی اطلاع‌رسانی نيز انجام شد و کارگاه آموزشی داستان نویسی نیز با حضور اساتید حوزه ادبیات داستانی برگزار گردید.

گودرزی ضمن تشریح عملکرد دبیرخانه این جشنواره بیان داشت: آثار پس از رسيدن به دبيرخانه كدگذاری شد و آثار در دو مرحله داوری گردید که در مرحله اول از میان تعداد  345 اثر با حضور  3داور آثار را مورد داوری قرار دادند و ازمیان آن 39 اثر به مرحله دوم راه یافت. در مرحله دوم نیز که با حضور دو داور و یک داور ناظر اعزامی از پایتخت آثارداوری گردیدند که 6 اثر در بخش داستان کوتاه، 2 اثر در بخش داستان بلند، 4اثر در بخش جنبی برگزیده شناخته شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: