کد خبر: ۷۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تنها راه برون‌رفت از تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است، گفت: فعالیت‌های جامعه عشایری نمونه بارز تحقق این منویات معظم‌له هستند.

به گزارش روابط عمومی سپاه عشایر فارس، " گلستانی"، فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری فارس ، دیروزدر نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به گستره فعالیت‌های این حوزه گفت: این حوزه مختص به عشایر طایفه فارسیمدان محدوده جغرافیایی شهرستان کازرون است.
وی افزود: عشایر این حوزه در قشلاق در  محدوده شهرستان کازرون و در ییلاق درقسمت شمال استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و جنوب استان اصفهان و شهرستان سمیرم زندگی می‌کنند.
گلستانی عنوان کرد: این حوزه مقاومت بسیج دو هدف عمده را در سطح قشر طایفه فارسیمدان دنبال می‌کند و نخست تشکیل کمیته محرومیت‌زدایی است که این کار را از طریق اعطای تسهیلات خود اشتغالی از قبیل دامداری‌های سبک، پرورش مرغ محلی، قارچ، زنبور عسل و اشتغال خواهران نظیر گلیم‌بافی، جاجیم بافی و غیره دنبال می‌کند.
فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری استان فارس، هدف دوم این حوزه را ترویج فرهنگ ناب اسلام و انقلاب اسلامی در میان این قشر عنوان کرد و گفت: ما این کار را از طریق برگزاری برنامه‌های متفاوتی دنبال می‌کنیم که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری یادواره‌های شهدا، نشست‌های حلقه‌های صالحین و غیره اشاره کرد.

پر کردن خلأ فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی سازمان‌ها در جامعه عشایری به وسیله حلقه‌های صالحین
وی خاطرنشان کرد: ساختار زندگی عشایری به گونه‌ای است که نهادهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مانند ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی خیلی نمی‌توانند در آن جامعه فعالیت کنند  زیرا پراکندگی زندگی عشایری این مهلت را به ادارات نمی‌دهد به همین دلیل سپاه و بسیج عشایری این خلأ را به وسیله برگزاری حلقه‌های صالحین در سطح کودکان و نوجوانان دنبال می‌کند و در این زمینه نیز مأموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهد.

هر چادر عشایری یک کارگاه اقتصاد مقاومتی است
گلستانی با اشاره به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سپاه عشایری عنوان کرد: امروز هر چادر عشایری در حقیقت یک کارگاه اقتصاد مقاومتی است که با کمترین امکانات مالی و مادی بیشترین بهره را دارد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تنها راه برون رفت از تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است، گفت: فعالیت‌های جامعه عشایری نمونه بارز تحقق این منویات معظم‌له هستند که در حال ایفای نقش خود هستند.

تقدیم 1200 شهید عشایر فارس به انقلاب
فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری استان فارس در ادامه سخنان خود همچنین به تقدیم بیش از 1200 شهید عشایر این استان به انقلاب اشاره کرد و گفت: ما تنها در یک دبیرستان، 92 شهید را به این انقلاب تقدیم کرده‌ایم که این رقم خود در کشور بی‌سابقه و بی‌نظیر است.
گلستانی اظهار کرد: به همین دلیل سپاه و بسیج عشایری به پاس گرامیداشت خون شهدا در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج اقدام به برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا کرده است که استقبال خوبی هم از آن‌ها شده است.

3 دی‌ماه؛ زمان برگزاری یادواره سرداران و 48 شهید طایفه فارسیمدان
وی از برگزاری یادواره سرداران و 48 شهید طایفه فارسیمدان در منطقه جره و بالاده شهرستان کازرون خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه، 3 دی‌ماه سال جاری با سخنرانی سردار غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس برگزار خواهد شد.
گلستانی با بیان اینکه دو هدف عمده را در برگزاری این یادواره دنبال می‌کنیم، گفت: تجلیل از خانواده شهدا و همچنین تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جوانان عشایر از جمله اهداف برگزاری این یادواره است.

رونمایی از درب ضریح گلدسته امام حسین(ع)
وی اظهار کرد: در حاشیه این یادواره نمایشگاه دفاع مقدس و یادمان شهدای عشایر و سرداران نیز برپا خواهد شد ضمن اینکه از درب ضریح گلدسته امام حسین(ع) نیز با همکاری ستاد عتبات عالیات رونمایی می‌شود.
فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری استان فارس در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه جامعه عشایری همواره ولایتمدار بوده و هستند، گفت: این جامعه آمادگی کامل لبیک گفتن به ندای حق دارند چنانچه در قبل از انقلاب نیز مشاهده کردیم که همواره با رژیم ستمشاهی،‌ استکبار و استعمار انگلیس مبارزه کردند.
وی ادامه داد: ولایتمداری و ولایت‌پذیری جامعه عشایری موجب شده بود که این جامعه احترام خاصی به مقام روحانیت نیز قائل باشند که نمونه بارز آن را در قیام تاریخی آیت‌الله عبدالحسین لاری مشاهده می‌کنیم که با همراهی جامعه عشایری توانست استعمار انگلیس را از جنوب ایران بیرون کند.
گلستانی خاطرنشان کرد: همچنین اولین شهیده زمان طاغوت عشایر نیز، شهیده باختر بیگلری از عشایر جنوب کشور است که این خود افتخاری برای ما محسوب می‌شود که به این جامعه خدمت می‌کنیم.
فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری استان فارس خاطرنشان کرد:‌ ما برای حفظ روحیه استکبارستیزی و بصیرت‌افزایی جامعه عشایری فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهیم که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نشست‌های آسیب‌شناسی دجالواره و ماهواره اشاره کرد.
وی در پایان عنوان کرد: بنا داریم به زودی همایش سران و معتمدین ایلات و عشایر طایفه فارسیمدان و تجلیل از نخبگان عشایری را در بهمن‌ماه سال جاری برگزار کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: