آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
عضو شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه های فرهنگیان فارس:
محمدعلی خلیلی گفت: امروز دشمن داخلی از تربیت معلمان و دبیران انقلابی، متخصص و متعهد و با هویت مستقل در این دانشگاه دچار ترس و وحشت شده است و تمام تلاش خود را به کار بسته است تا این دانشگاه را به حاشیه براند.
محمدعلی خلیلی مسئول بسیج دانشجویی پردیس ها و واحدهای دانشگاه فرهنگیان استان فارس با اشاره به سابقه دانشگاه تربیت معلم گفت: دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی آن تربیت معلم دانشگاه بسیار مهمی است که رسالت آن انسان سازی و والاترین رسالت و هدف است و از زمان احیاء آن به عنوان دانشگاه هر ساله مورد تاکید و حسن توجه رهبر فرزانه انقلاب بوده است .


وی در ادامه افزود: اکنون بعد از فارغ التحصیلی اکثریت اولین وردی این دانشگاه و اشتغال به تحصیل چهار ورودی بعدی آن در دانشگاه، هنوز مسئولین بی تدبیری ها و بخشنامه های غیر کارشناسی پیاپی را ناشی از نوپا بودن دانشگاه میدانند در حالی که این دانشگاه نوپا نیست و سابقه دیرینی تحت عنوان مراکز عالی تربیت معلم داشته است .


خلیلی با اشاره به تربیت معلمان انقلابی در دانشگاه های فرهنگیان تصریح کرد: امروز دشمن داخلی از تربیت معلمان و دبیران انقلابی، متخصص و متعهد و با هویت مستقل در این دانشگاه دچار ترس و وحشت شده است و تمام تلاش خود را از راهای مختلف مثل نفوذ فکری در مسئولین تصمیم گیر در رابطه با جذب و تربیت معلم به کار بسته است تا این دانشگاه را به حاشیه براند.


مسئول بسیج دانشجویی پردیس ها و واحدهای دانشگاه فرهنگیان فارس در ادامه افزود: طرح هایی مثل برگزاری دوره های نا کارآمدکوتاه مدت در تربیت معلم بر اساس سوءبرداشت از ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و به بهانه کمبود نیرو در آموزش و پرورش و یا تشکیل جلساتی برای برون سپاری تربیت معلم به سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (موسوم به 2+2)که مخالف صریح اساسنامه دانشگاه است ،اگر از سر نا آگاهی و عدم اطلاع مسئولین است که امری نابخردانه است و اگر از سر آگاهی و تعمد است چیزی جز خیانت به نظام تعلیم و تربیت کشور نیست.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس با اشاره به عدم انتخاب رئیس جهت دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: متاسفانه بعد از گذشت 3سال، دانشگاه فرهنگیان با بیش از95 پردیس و واحد آموزش عالی با سرپرست اداره می شود و در حالی که مدت زمان سرپرستی فقط 6 ماه است .


وی تاکید کرد: مسئله بر سر شخص سرپرست دانشگاه نیست، مسئله بی ثباتی در مدیریت دانشگاه است و کوتاهی مسئولین امر در عدم انتصاب ریاست دانشگاه ضربه شدیدی به ثبات این دانشگاه مولد زده است.


وی ضمن اشاره به تلاش شبانه روزی مدیران و سرپرستان و کارکنان پردیس ها و واحدهای دانشگاه در جهت پیشرفت دانشگاه، مهم ترین عامل یاس و ناامیدی در دانشجو معلمان، اساتید و کارکنان را، برخی از سیاست های غیر کارشناسی و عجولانه و گاها سیاسی کارانه ی مسئولان در دانشگاه فرهنگیان دانست.


وی در ادامه افزود :به خاطر اتخاذ برخی تصمیمات غیر اصولی معاونت آموزشی دانشگاه، دانشجویان برخی رشته های دانشگاه با وجود گذراندن بیش از 160 واحد درسی در دانشگاه و آن هم در 8 ترم تحصیلی هنوز در دوره کارشناسی فارغ التحصيل نشده اند
.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان فارس با اشاره به به تقلیل سرانه فرهنگی دانشجویان بیان کرد: وجوه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه ها پرداختن به شخصیت درونی دانشجویان است،اختصاص سرانه فرهنگی در سال 95 نسبت به سال های قبل مبلغ بسیار کمتری بوده است
.

دبیر ستاد راهیان نور دانشگاه فرهنگیان فارس افزود: در عین ناباوری شاهد هستیم که سازمان مرکزی دانشگاه هیچ هزینه ای برای راه اندازی و شرکت دانشجویان در اردوهای زیارتی و معنوی راهیان نور اختصاص نداده است و با یک اقدام مبهم وظیفه را از خود ساقط کرده است در حالی که این عظمت را شهدا و ایثارگران به این کشور داده اند و همه در ترویج فرهنگ ناب شهدا که متضمن عزت و سربلندی ملت در همه عرصه هاست وظیفه دارند
.

وی با اشاره به عدم پرداخت حقوق دانشجو معلمان، خاطر نشان کرد: 5ماه است که عده زیادی از دانشجویان دبیری دانشگاه (نو معلمان)با داشتن مشکلات فراوان فقط با عشق معلمی و ایثار مشغول به تدریس و فعالیت در کلاس های درس هستند اما حقوق دریافت نکرده اند! آیا مسئولین دولتی خود نیز حاضرند این مدت را بدون حقوق فعالیت کنند؟

 

خلیلی با اشاره به اعمال سلیقه های شخصی در امورات دانشگاه، ابراز کرد: در کمال تعجب باید گفت که گاهی اوقات جهت دعوت از سخنرانان در یکی از واحدهای آموزشی دانشگاه، سرپرست دانشگاه شخصاً مخالفت می کنند که به طور مثال با دعوت و سخنرانی یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی و همچنین یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صرفا به خاطر موافق نبودن با برخی سیاست های دانشگاه ایشان مخالفت کرده اندو مانع برگزاری برنامه شده اند.
 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های فرهنگیان فارس در پایان با اشاره به سند 20 30تاکید کرد: پرداختن به سند 20 30 به عنوان یک طرح فرا ملی از سوی مسئولین، اقدامی عجولانه و غیر کارشناسی برخی مسئولین بود در حالی که در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند ملی اقدام عملی به حداقل رسیده و شاید بهتر است بگوئیم به حاشیه رانده شده و مورد توجه نیست.

 

امید که اندک مسئولینی که در خواب غفلت هستند به خود بیایند و به جای توجه به منافع کوتاه مدت جناحی خاص به فکر آینده میهن عزیز اسلامی باشندو در عمل به توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان بپردازند.

 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: