آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان فارس:
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با دعوت از مدیرکل ورزش و جوانان این استان برای پاسخگویی، به پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی دانشگاه های شیراز گفت: مراسم پایتخت جوانان جهان اسلام جشن فرهنگ و هنر حکومت پهلوی را تداعی کرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در واکنش به حواشی مراسم  پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز نامه ای خطاب به مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان فارس صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

 

بايد هسته هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ايستاد. شما در جنگ تحميلى نشان داديد كه با مديريت صحيح و خوب مى توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما بايد بدانيد كه كارتان به پايان نرسيده، انقلاب اسلامى در جهان نيازمند فداكاريهاى شماست و مسئولين تنها با پشتوانه شماست كه مى توانند به تمامى تشنگان حقيقت و صداقت اثبات كنند...(امام خمینی 2/9/67)

 

جناب آقای حیدر علی کامیاب

مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان فارس

شیراز از گذشته تا کنون آبستن حوادث و مشاهیر و مفاخر زیادی که از دیر باز تا کنون مورد توجه دول ها و پادشاهان و مردم سراسر جهان بوده است و همواره نام شیراز برای جهانیان آشنا بوده است. وجود آثار تمدنی و تاریخی، مفاخر ادبی و هنری، همچنین شهر مذهبی به وابسته حضور امامزادگان جلیل القدر و در راس این امامزادگان وجود مقدس حضرت احمد ابن موسی الکاظم (ع) لقب سومین حرم اهل بیت (ع) را به  یدک می کشد.

نزدیک به یک دهه از انتصاب لقب سومین حرم اهل بیت (ع) به شیراز مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی می گذرد و همیشه دغدغه علما و مردم استان فارس نگاه ویژه به این ظرفیت جهت برنامه ریزی استانی و شناساندن شیراز به کشور های حاشیه خلیج فارس بوده است.

چندی پیش خبر هایی مبنی بر انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام منتشر شد و این باعث خوشحالی جوانان، تشکل های دانشجویی، همچنین فعالین فرهنگی و موسسات مردم نهاد شد که این ظرفیت عظیم را باید به فال نیک گرفت و طبق فرامین امام امت و رهبر انقلاب اسلامی هسته های مقاومت و همچنین هم افزایی جوانان جهان اسلام را در اولویت و برنامه های این فرصت قرار داد.

جناب کامیاب

با همه فرصت هایی از جمله شناسایی شیراز به عنوان قطب معنوی جنوب کشور و حاشیه کشور های خلیج فارس، تاریخ و تمدن شیراز، آثار و آداب و رسوم استان فارس، فرهنگ ناب ایرانی اسلامی مردم شیراز به جوانان جهان اسلام، متاسفانه به برنامه ریزی های سبک و خارج از عرف اسلامی ایرانی این شهد شیرین را در گام اول به کام علمای شهر و مردم سومین حرم اهل بیت (ع) تلخ کردید. در این برنامه ای که توقع داشتیم جوانان شهر شیراز متولی برنامه باشند اما هیچ خبری از حضور جوانان نبود و تنها تنها اسم جوانان در این برنامه به یدک کشیده می شد.

حضرت آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در ابتدای برنامه ریزی این برنامه، تذکراتی را پیرامون برگزاری این مراسم داده بودند که متاسفانه متولیان برنامه (بخوانید اداره ورزش و جوانان استان و در راس آن شما) آن را در دستور کار خود قرار نداده و با برگزاری موسیقی زنده با لباس های نه چندان درست و در عرف اسلامی با حرکات موزون دختران نوجوان حاضر در سن و سالن همراه شد و جشن فرهنگ و هنر دهه 50 حکومت پهلوی را در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زنده کردند و باعث شد تا علمای بزرگ این شهر حضرات آیات ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی این برنامه را ترک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس

حواشی دیگری نیز در این برنامه به چشم می خورد که از هزینه های میلیاردی برگزاری چنین برنامه ای، حضور افراد معلوم الحال به عنوان متولیان برگزاری این برنامه و عدم حضور جوانان، موسسه های مردم نهاد و همچنین تشکل های دانشجویی در این مراسمی که به اسم جوانان برگزار شد، همه و همه جریان و جنبش دانشجویی را نگران تر کرده است که نکند این فرصت که باید برای معرفی سومین حرم اهل بیت (ع)، فرهنگ اسلامی و ایرانی، آرمان های انقلابی و... که متن اصلی این فرصت هستند به حاشیه برود و مباحثی دیگر که حاشیه هست به متن تبدیل بشود.

لذا در پایان به عنوان دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس از جنابعالی دعوت می کنم تا ظرف هفته آینده با توجه به منویات رهبر انقلاب مبنی بر پاسخگویی مسئولین، به عنوان مسئول و یکی از متولیان این برنامه با حضور در "پاتوق مطالبه" دانشجویان بسیجی دانشگاه های شهر شیراز حضور پیدا کند و به ابهامات پیرامون این مراسم پاسخگوی جوانان انقلابی دانشگاه های شیراز باشید.

بسیج دانشجویی آمادگی دارد که به محض اعلام آمادگی شما، این برنامه را در یکی از مجموعه های خود در سطح شهر شیراز برگزار کند.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

محمد مهدی سعادت یار

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس

 

نام:
ایمیل:
* نظر: