کد خبر: ۱۰۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
بسیج اساتید فارس در واکنش به حواشی همایش «شیراز، پایتخت جهان اسلام»؛
بسیج اساتید فارس طی بیانیه‌ای در واکنش به همایش حواشی «شیراز، پایتخت جهان اسلام تصریح کرد؛ محتوای افتتاحیه این همایش با شأن سومین حرم اهل بیت(ع) که 15000 شهید ولایتمدار را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، سازگاری نداشت.

به گزارش اساتید فارس، بسیج اساتید فارس طی بیانیه‌ای به حواشی افتتاحیه پایتخت جهان اسلام واکنش نشان داد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، شیراز درواقع حرم سوم اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامـی است و به‌تبع آن باید همه برنامه‌های در دست اقدام استان متناسب با این جایگاه ارزشمند باشد؛ ولی متأسفانه هر از چندی شاهد اقداماتی سخیف و بدون برنامه در معرفی این پتانسیل ارزشمند هستیم.

همایشی با عنوان افتتاحیه پایتخت جهان اسلام در شیراز انجام شد که اقدام هوشمندانه آیات ایمانی و دستغیب، علمای معزز شیراز را در ترک افتتاحیه آن به دلیل عدم همخوانی با موازین شرع اسلام به دنبال داشت.

حال باید نکاتی را مدنظر بگیریم که آیا قرار است صرف اینکه در مناسبت‌های مختلف پرچمی در شیراز، شهر سوم حرم اهل‌بیت(ع) بالا یا پایین شود، شئون و جایگاه سومین حرم اهل‌بیت(ع) که 15000 شهید ولایتمدار را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، مورد خدشه قرار گیرد.

با توجه به‌عنوان «شیراز، حرم سوم اهل‌بیت(ع)» باید با استفاده از الگوهای دینی و استفاده از ظرفیت علما و دانشگاهیان و جوانان پاکار انقلابی عنوان «شیراز، پایتخت جهان اسلام» را ترویج دهیم.

با توجه به این موضوع و برنامه‌ریزی مطلوب می‌توان از این فرصت علاوه بر تدوین برنامه‌های فرهنگی و عملیاتی جهت ایجاد الگوهای ماندگار، شیراز را با تبدیل به مرکزی دائمی برای ارتباط جوانان مسلمان خصوصاً شیعه از تمام کشورهای منطقه کرد.

باید برنامه‌های به‌عنوان نماد اسلام مورداستفاده جوانان جویای حقایق اسلامی در سطح جهان قرار گیرد.

ولی متأسفانه با توجه به اجرای برنامه‌های مغایر بانام این جشنواره آن‌هم در شهری که بیشترین امامزادگان و سلاله‌های رسول‌الله (ص) در آن مدفون‌اند هیچ‌یک از موارد فوق متصور نیست.

بسیج اساتید فارس ضمن اعلام حمایت مجدد از این حرکت هوشمندانه و ارزشمند حضرات آیات ایمانی و دستغیب، نماینده ولی‌فقیه در فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در مراسم مذکور و همچنین محکوم کردن هرگونه برنامه‌ای که ضد ارزش‌های اسلامی و همسو با تهاجم فرهنگی است، از مسئولین امر انتظار دارند به‌پاس حرمت خون شهیدان با عاملان این‌گونه برنامه‌ها برخورد لازم را انجام داده تا آنان که ، خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن می‌ریزند دست از اعمال نابخردانه خود برداشته و همراهی و تبعیت از انقلاب و آرما‌نهای انقلاب اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: