آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس:
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس گفت: تلاش جنگ نرم حاکمیت انسان محوری و سکولار به جای خدا محوری است.
  سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس در جمع دانشجویان دوره طرح رویش(آموزش خبرنگاری) و دوره تربیت عمار انقلاب اسلامی استان فارس ضمن بیان اینکه زمان قبل تمام فلش ها به سوی کشور ایران بود در جهت آرمان ها و عمل به فرامین نظام و... اظهار داشت:تجهیزات و امکانات زمان قبل با زمان فعلی قابل قیاس نیست و ما حق نداریم زمان گذشته را با وجود امکانات محدود خود با حال مقایسه کنیم.
 


معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس شرایط امروز را حساس تر از زمان دوران دفاع مقدس دانست و در ادامه بیان کرد:امروز جنگ در صحنه جغرافیایی کشور رخ نداده و عده ای هنوز در دشمن و دوست بودن بعضی ها شک دارند که با توجه به اتفاقات اخیر حتی کسانی که می گفتند شما توهم توطئه در ذهنتان شکل گرفته،امروز دیگر این شعار را نمی دهند.
 


وی راهبردهای نظام سلطه برای استیلا،مقهورسازی و نابودسازی نظام های سیاسی را سه راهبرد دانست و در ادامه افزود:راهبرد تهدید سخت که امروز به شدت مورد نفرت مردم است و راهبرد تهدید نیمه سخت که یعنی با ایجاد ناامنی مردم احساس آرامش نکنند،دو راهبرد نظام سلطه است.
 


کوشکی تهدید نرم را آخرین راهبرد از راهبردهای نظام سلطه برشمرد و تصریح کرد:ترکیب این سه تهدید می شود جنگ هوشمند،چابک و سریع که آمریکا برای ایران برنامه ریزی کرده است که تحریم های سیاسی،علمی،اقتصادی و... از اجزاء این جنگ هستند و مایه جنگ هوشمند استفاده تمام و کمال از قدرت نرم است.
 


وی در ادامه عنوان نمود:برای اینکه این جنگ صورت بگیرد باید 7 موقعیت به طور همزمان رخ بدهد که اولین موقعیت اطمینان پبروزی 100 درصدی است و دومین مولفه اطمینان از مدیریت جنگ است.
 


معاون هماهنگ کننده سپاه فجر سومین و چهارمین موقعیت را اطمینان از پیروزی صریح و کوتاه مدت و اطمینان از تلفات بسیار پایین برشمرد و در ادامه گفت: قدرت پشتیبانی اقتصادی از جنگ و همراه سازی ملت های خودی و بی طرف در جنگ از موقعیت های دیگر این جنگ هوشمند است.
 


کوشکی آخرین موقعیت برای رخ دادن جنگ هوشمند را به دست آوردن بهانه های جدی همچون حادثه 11 سپتامبر دانست و بیان کرد:آسیب پذیری و ناکارآمد سازی باعث ایجاد جنگ نرم در عرصه حکومت است و جنگ نرم یک سطح راهبری ، میانی و عملیاتی و تاکتیکی دارد و باید بدانیم بحران سازی به سادگی رخ می دهد.
 


وی مرحله اول و دوم انقلاب اسلامی را مواجه بودن با پدیده جنگ دانست و گفت:از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پدیده جنگ نرم وجود داشته است و در مرحله سوم انقلاب اسلامی با هر سه جنگ یعنی جنگ سخت و نیمه سخت و نرم مواجه ایم و هر سه استمرار دارد.
 


کوشکی مرحله بلوغ انقلاب اسلامی را مرحله جامعه سازی برشمرد و ضمن بیان اینکه باید به این مرحله توجه شود خاطرنشان کرد:مرحله آخر انقلاب اسلامی مرحله شکوفا سازی و جهانی است  و حضرت آقا این تبیین را کرده اند و فعلا ما در مرحله دولت سازی هستیم و اگر دولت اسلامی ایجاد شود وارد مرحله جامعه اسلامی می شویم و بعد از جامعه اسلامی تمدن اسلامی شکل می گیرد.


 
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر گفت: تهدید نرم با جنگ نرم متفاوت است،جنگ عملیاتی شده است اما تهدید خیر و ما با عربستان و آمریکا در حال جنگ نرم هستیم .
 


وی جنگ نرم را شامل سه لایه دانست و اولین لایه را از قبح ارتباط بین نامحرم تا بدحجابی و بی حجابی برشمرد و بیان کرد: لایه دوم جنگ نرم شامل تغییر الگوی مصرف،رکود و تورم،سرقت علمی و فروپاشی نظام خانواده است وکسانی این لایه را درک می کنند که اهل فکر هستند.


 
کوشکی مرکز لایه را علائم قابل مشاهده دانست و در ادامه افزود:تمام تلاش جنگ نرم حاکمیت انسان محوری و سکولار به جای خدا محوری است و اصل جنگ نرم می خواهد این را محقق کند.
 


وی در رابطه با راهبردهای جنگ نرم گفت: راهبردهای جنگ نرم از طریق فاسدسازی مسئولین و مردم است که مسئولین از طریق ثروت،قدرت و اشرافیت و مردم از طریق رفتارهای ضد دینی و ضد ارزشی و طمع فاسد می شوند.
 


کوشکی پایه اصلی جنگ نرم را تخریب و تهدید اعتقادات و باورها برشمرد و عنوان نمود: هرکس حد نصاب مالش از نیازهایش بیشتر شد روز به روز از مساجد و ارزش های الهی فاصله بیشتری می گیرد البته همه ثروت مندها به این شکل نیستند.
 
 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: