دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس گفت: تاکنون سه دوره حضوری با حضور اساتید کشوری و استانی و دو دوره غیرحضوری برگزار شده است.
عباس توانا دبیر قرارگاه دانشجویی عمار دانشجویی استان فارس جریان دانشجویی را سیلان
انرژی انگیزه و راه گشایی از مشکلات یک جامعه دانست و اظهار داشت : نگاهی
به عمق جریان دانشجویی، وظایف و عملکرد آن و همچنین توان بالقوه دانش،
دانشگاه و دانشجو نشان می دهد که سیلان انرژی انگیزه و راهگشایی از مشکلات
یک جامعه در این نهاد نهفته شده است.
دبیر قرارگاه عمار دانشجویی استان فارس در ادامه بیان کرد: همراهی این
پتانسیل عظیم با شور و دغدغه انقلابی بودن و حرارت و نشاط ایمانِ ناشی از
اعتقاد به مبانی انقلاب ترکیب مورد نیاز در جهت پویایی دانشجو و به تبع آن
دانشگاه در راستای نیل به اهداف عالیه و مقدس جمهوری اسلامی است و متخصصین
فضای دانشجویی همگان بر این نکته اتفاق نظر دارند که دست یابی به چنین
خروجی در جریان دانشجویی مستلزم تربیت نیروی های مسلح به نیازمندی ها و
معتقد به آرمان هاست.
وی گفت: تقلیل اثرگذاری دانشجو به زندگی شخصی مذموم و مورد نکوهش امام
خامنه ای (مدظله العالی) می باشد: « اگر دانشجو از لحاظ جهت گیری فکری و
سیاسی دچار انحراف باشد مصیبت بزرگی خواهد بود و اگر هدف دانشجو این باشد
که درس بخوانم، برای این که زندگی شخصی خودم را مثلا آباد کنم و بقیه هرچه
شد بشود خطر خیلی بزرگی است.
توانا ضمن بیان اینکه اگر جهت زندگی دانشجو این باشد که به مسائل جامعه و
آنچه که می گذرد بی اهمیت، بی اهتمام و بی مبالات باشد مصیبت خیلی بزرگی
است افزود: تربیت چنین دانشجویی که مشکلات جامعه، سرنوشت جامعه و مدیریت
جامعه دغدغه فکری و قوت غالب فکر و اندیشه او باشد نیازمند ابزارها، برنامه
ریزی ها و تلاش هایی است که با توجه به رشد فضاهای دانشگاهی و عدم اهتمام
کافی نهادهای مرتبط دولتی از جمله وزارت خانه ها و مراکز تصمیم گیری لاجرم
این مهم برعهده دلسوزانی است که همواره جهاد در مواطن مختلف انقلاب اسلامی
را وظیفه خود دانسته اند.
توانا در رابطه با دوره تربیت عمار انقلاب اسلامی عنوان نمود: لذا بسیج
دانشجویی با نگاهی عمیق به نیازهای جامعه دانشگاهی و با اعتقاد به لزوم
تربیت نیروی نخبه دانشگاهی طرحی را در راستای تربیت نیروی مؤمن، انقلابی و
متعهد به نظام و انقلاب با دو عنصر « علم و تحقیق و کارایی علمی و جوشیدن
استعدادهای علمی و دیگری روحیه تدین و حرکت صحیح و سالم سازی معنوی و روحی
دانشجو » پس از مشورت و نیازسنجی جامعه هدف طرح، 79 عنوان آموزشی در 11
سرفصل از مبانی گفتمانی مورد نیاز دانشجویان مخاطب تعیین و نحوه اجرا از
حیث دوره های حضوری یا غیرحضوری مشخص گردید و در نهایت پنج دوره حضوری و
پنج دوره غیرحضوری برنامه ریزی شد.
وی ضمن بیان اینکه نظرخواهی از فعالین حوزه های بسیج دانشجویی در سطح
استان و اهداف، شیوه نامه اجرایی و کلیات طرح برای مدیریت های مختلف بسیج
دانشجویی شرح داده شد تصریح کرد: نحوه همکاری مدیریت های مختلف و چگونگی
به میدان آوردن پتانسیل هر یک از مدیریت ها جهت پیشبرد اهداف از پیش تعیین
شده طرح از دیگر دستور کارهای این جلسات بوده است.
دبیر قرارگاه عمار دانشجویی استان فارس اذغان داشت: به جهت یکپارچگی حرکت
به سمت اهداف و دست یابی به نتیجه مطلوب، نتایج تمامی جلسات و بحث های
کارشناسی به عنوان یک سند بالادستی اجرایی جهت تداوم دوره و برگزاری منظم
دوره های حضوری و غیرحضوری تدوین شد و در این سند تمامی اهداف، جامعه
مخاطبین هدف، شیوه نامه اجرایی و سرفصل های مهم تعیین مصداق شده و به صورت
یک دستورالعمل اجرایی منتشر گردید و جزوات مورد نیاز متناسب با عناوین معین
از تشکل های دانشجویی کشوری جمع آوری گردید و بانک جزوات شامل قریب به 170
جزوه مطالعاتی تشکیل شد.
وی در ادامه افزود: مصاحبه حضوری با محوریت مسائل عمومی در حوزه های بینشی،
سیاسی، تشکیلاتی و فرهنگی از حدود 60 دانشجوی معرفی شده از سوی مسئولین
حوزه های دانشجویی به عمل آمد و پس از انتخاب 40 نفر از دانشجویان و با
همکاری یکی از کارشناسان ارشد روانشناسی یک آزمون روانشناختی تهیه و به
عنوان تعیین سطح به دانشجویان منتخب داده شد.
توانا در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون سه دوره حضوری با حضور اساتید کشوری و استانی و دو دوره غیرحضوری برگزار شده است.