کد خبر: ۱۰۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
چرایی تکرار اقتصاد به‌عنوان شعار سال؛
یک اقتصاددان گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال متوالی است که اقتصاد را به‌عنوان شعار سال مطرح می‌کنند و این به دلیل آن است که اقتصاد به‌عنوان روزنه نفوذ مطرح است.
به گزارش اساتید فارس، سید محمدهاشم پوریزدان‌پرست با بررسی چرایی تکرار اقتصاد به‌عنوان شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب زمانی اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که دشمنان درصدد بودند با استفاده از فشار و تحریم از ضعف اقتصادی به‌عنوان پاشنه‌ای آشیل برای نظام اسلامی سوءاستفاده کرده و با ناراضی کردن مردم و قرار دادن کشور در تحریم و رکود، براندازی نظام را در جنگ نابرابر اقتصادی رقم بزنند.

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب از بیش از 20 سال پیش موضوع مقاومت در برابر توطئه‌های سیاسی را مطرح کردند و این موضوع باعث مقاومت همه‌جانبه ایران اسلامی و جبهه مقاومت در غرب آسیا شده است؛ موضوع اقتصاد مقاومتی نیز باید تبدیل به جبهه‌ای عظیم می‌شد.

این استاد دانشگاه با ابراز تأسف از گذشت چندین سال از طرح این شعار و انجام نشدن اقدامات شایسته و درخوری بیان کرد: امروز تولید در شرایط بدی بسر می‌برد و کارخانه‌ها کشور یا خوابیده و یا در کما بسر می‌برند و این در حالی است که به اذعان خود دولتی‌ها تنها قاچاق کالا رقمی معادل 15 میلیارد دلار است و معلوم نیست آمار غیررسمی چه عدد هنگفتی است.

پوریزدان‌پرست با بیان اینکه کوتاهی‌های زیادی در امر اشتغال و تولید انجام‌شده است، تصریح کرد: امروز بازار داخلی به‌جای استفاده از کالاهی داخلی به بازار کالاهای بُنجُل ترکیه و چینی تبدیل‌شده است و متأسفانه آقایان دولتی به‌جای برنامه‌ریزی و ایجاد تمهید برای رفع موانع تولید با تسامح و تساهل و خوش‌بینی به غرب می‌نگرند و شعارها و تئوری‌های غرب و ارتباط با امریکا را تکرار می‌کنند.

استاد و اقتصاددان دانشگاه شیراز گفت: درحالی‌که کشور دچار رکود و کاهش رشد نرخ نقدینگی و تعطیلی کارخانه‌ها و تولیدها هستیم، اما همه هم‌وغم دولت در ایجاد آژانس‌های مسافرتی به خارج از کشور و ایجاد بازار مصرف برای کشورهای دیگر شده است و هیچ تلاشی برای درون‌زایی و مقاوم‌کردن اقتصاد نمی‌شود.


جعفر قادری  نیز در پاسخ به چرایی دوباره اقتصاد به‌عنوان شعار سال بیان کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال متوالی است که اقتصاد را به‌عنوان شعار سال مطرح می‌کنند و این به دلیل آن است که اقتصاد به‌عنوان روزنه نفوذ مطرح است.

وی با بیان اینکه ضعف در حوزه اقتصاد به حوزه‌های اجتماعی لطمه وارد می‌کند، افزود: قدرت نرم‌افزاری نظام اسلامی به‌واسطه انسجام مذهبی و قومیتی در سطح بالایی قرار دارد و اگر این قدرت با پشتوانه اقتصادی همراه شود می‌تواند تأثیرگذاری قدرت نفوذ انقلاب را بیش‌ازپیش کند.

نماینده ادواری مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه تولید بیشتر مفهوم صادرات بیشتر و واردات کمتر و اتکا و اعتمادبه‌نفس ملی را به همراه دارد، گفت: مفهوم مقاومت باید در تولید جدی گرفته شود.

قادری با تصریح بر مقاومت در تولید بیان کرد: تولید بیشتر فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های داخلی را به دنبال دارد و این به این معناست که می‌توانیم فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد کنیم و با پر کردن ظرفیت عظیمی که در بخش تولید مغفول مانده است، وابستگی به واردات را خارج کنیم.

به گفته این اقتصاددان، ما برتری خود را در حوزه‌های نظامی، نانوتکنولوژی هسته‌ای به اثبات رسانیده‌ایم و باید در این عرصه نیز با جدیت واردشده و سرمایه‌گذاری را به سمت تولید داخلی جذب کنیم.

غلامحسین زمانی نیز اظهار کرد: بسیج اساتید در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیج اساتید باید به سمت تولید و ارائه گفتمان حرکت کند.

وی با اشاره به ارائه گفتمان اقتصاد مقاومتی و راهکارهای اجرایی آن توسط بسیج اساتید افزود: بسیج اساتید باید با تولید و ارائه این گفتمان، همه نخبگان و مسؤولین جامعه را پای‌کار آورد تا بتوان به مطالبه عظیم رهبری معظم انقلاب دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید فارس، با بیان اینکه بسیج اساتید بازوی فکری برای راهکارهای اجرایی است، تصریح کرد: برای نهادینه شدن مقوله مهم اقتصاد مقاومتی و راهکارهای اجرایی آن باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با تصریح بر نفوذ از طریق اقتصاد خاطرنشان کرد: دشمن چندین سال است از طریق تحریم‌ها و دیگر اهرم‌های فشار تلاش خود را انجام داده است تا به مقابله با جمهوری اسلامی پردازد و از این طریق به هدف خود که همان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، برسد.

زمانی با اشاره به هوشمندی رهبر معظم انقلاب در بحث پرداختن به شعار اقتصاد مقاومتی گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب، پرداختن به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و بهبود وضع معیشتی نظام است و باید هوشمندانه و مجدانه در تحقق این وظیفه و تکلیف ملی گام برداریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: