جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۲۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
زارع:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با یادآوری ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی گفت: اگر هنر و هنرمند در انقلاب اسلامی قصد پیشرفت در جهت صحیح و با سرعت مناسب را دارد، مطمئناً باید از شاخص‌های تبیین شده امامین انقلاب بهره ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، نیما زارع، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در دیدار رؤسای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: گفتمان هنر انقلاب اسلامی را از آغاز تا مسیر رشد و تكامل باید از رهبران آن و همچنین آموزه‌های آنان طلب كرد.

 

وی افزود: اگر هنر و هنرمند در انقلاب اسلامی قصد پیشرفت در جهت صحیح و با سرعت مناسب را دارد، مطمئناً باید از شاخص‌های تبیین شده امامین انقلاب بهره ببرند.

 

زارع با اشاره به ویژگی‌های هنر پاك در منویات امام راحل(ره) گفت:‌ امام راحل فرمودند تنها هنری زیبا و پاك است كه كوبنده سرمایه‌داری مدرن، كمونیسم خون آشام و نابودكننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد و در یك كلمه اسلام آمریكایی باشد و همچنین تنها به هنری باید پرداخت كه راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب و در رأس آن آمریكا و شوروی را بیاموزد.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس یادآور شد: این تعابیر امام راحل مربوط به چند ماه قبل از فوت ایشان و بلافاصله بعد از جنگ است یعنی امام نه امام سال ۴۲ است كه كسی بگوید دیگر بسیار انقلابی است؛ این صحبت‌ها مربوط به سال ۶۷ امام هست یعنی كاملاً پخته و از روی تجربه حكومت‌داری است.

 

هنرمندان واقعی شهدا هستند

 

وی، شهدا را هنرمندان واقعی دانست و گفت: جنگ تمام شد، اما جنگ هنرمندان انقلاب اسلامی آغاز شد. یعنی عملیات كربلایی‌ها و والفجرها در فضای هنر، با قلم و هنر هنرمند آغاز شد و تقریباً تمام پیام به هنرمندان گفته شده است.

 

زارع با یادآوری اینكه وصی امام(ره) هنرمندان انقلاب اسلامی هستند، گفت: ضامن این منویات هم این هنرمندان هستند و باید تلاش كنیم تا شرمنده ایشان نشویم.

 

اشاره به فضای هنری موجود كشور

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس به فضای هنری كشور اشاره كرد و گفت:‌ وقتی كه فضای هنر كشور را با این مطالبات امام راحل و نكات شیوایی كه مقام معظم رهبری بیان می‌فرمایند، مقایسه كنیم، دل انسان به درد می‌آید؛ امروز بر روی پرده‌های سینما چه می‌بینیم؟ و یا چه محتوای در كتاب‌ها به مردم ارائه می‌شود و فكر و اندیشه جای خود را به چه چیزی داده است؟

 

انتقاد از كم كاری هنرمندان و بی‌توجهی مسئولان به هنر انقلابی

 

وی، علت این مسئله را كم كاری هنرمندان به ویژه هنرمندان انقلاب اسلامی دانست و افزود: هنرمندان و به ویژه انقلابی‌ها باید این كوتاهی را بپذیرند و این یك طرف قضیه است، اما مسئولان باید چه كار كنند؟ غیر از این است كه امروز انقلاب اسلامی تمكن دارد؟ آیا تفاوت میان سال ۹۶ با سال ۵۷ از زمین تا آسمان هست؟

 

زارع ادامه داد: نهال انقلاب اسلامی در مقابل صدها طوفان سهمگین ایستاد و امروز كه این نهاد یك درخت تنومند شده است و امكانات، تجهیزات، اعتبارات و غیره هست اما تفرقه و جزیره‌ای كار كردن و خود برتربینی در عرصه هنر وجود دارد و مزه كار جمعی در كام هیچكس نیست.

 

چرا برخی از نهادهای فرهنگی فارس جزیره‌ای كار می‌كنند

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس ضمن انتقاد از عملكرد متفرقه و جزیره‌ای نهادهای فرهنگی استان، این سئوال را مطرح كرد كه چرا برخی از مدیران این استان جزیره‌ای و جداگانه كار می‌كنند.

 

مردم و خواص جامعه از بی‌مدیریتی‌ها در عرصه فرهنگ شاكی هستند

 

وی با تصریح اینكه مردم و خواص جامعه از همین بی‌مدیریتی‌ها شاكی هستند، گفت: مسئولان كمی سخنان هنرمندان را بشنوند و با آن‌ها قرارهای دسته جمعی بگذارند تا بتوانند سخنان و درخواست‌های آنان را بفهمند و قطعاً از ظرفیت‌های موجود در میان هنرمندان انقلابی شگفت‌زده خواهند شد.

 

ناله هنرمندان انقلاب اسلامی از حداقل اعتبارات و امكانات بالا رفته است

 

زارع بیان كرد: ناله هنرمندان انقلاب اسلامی از داشتن حداقل اعتبارات و تجهیزات بالا رفته است، اما پول‌های برخی از نهادهای فرهنگی تنها برای بعضی از هنرمندان خاص هزینه می‌شود كه باید درجه انقلابی بودن آن‌ها را بررسی كرد.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس همچنین منویات مقام معظم رهبری را درباره جوانان انقلابی یادآور شد و گفت: آیا مسئولان ما سخنان مقام معظم رهبری نمی‌شوند؟ مگر ایشان نفرمودند كه مسئولان كشور جوانان انقلابی را گرامی دارند؟

 

انتقاد از بی‌توجهی به هنر انقلاب اسلامی در برنامه پایتخت جوانان جهان اسلام

 

وی اضافه كرد: مگر در قضیه پایتخت جوانان جهان اسلام، این جوان‌های انقلابی و برخی از هنرمندان شهر شیراز اعلام آمادگی نكردند، چندین بار نامه و اعتراض دادند اما چه شد؟ آنچه نباید می‌شد و شیراز را با این همه مفاخر و تاریخ اصیل و هنرمندان انقلابی كنار گذاشتند و به دنبال ابتذال رفتند؛ موسیقی انقلابی كنار رفت و موسیقی كاباره ای جایگزین آن شد.

 

زارع تأكید كرد كه جوانان انقلابی، پرشور و بسیجی هنرمندان پرشور ایستاده‌اند و به این انقلاب و آرمان‌ها تا فدا كردن جان و مال پایبند هستند تا با تدابیر نماینده ولی فقیه در استان، تمام ظرفیت‌های استان یكدست شده و هم‌افزایی ایجاد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: