جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
معاون پیشگیری دادگستری فارس:
مطابق ماده ۱۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد هر مدیری قبل از انتصاب باید برنامه خود را برای مقابله با فساد اعلام کند. اما متاسفانه فقط مسائل سیاسی و جناحی مهم تلقی می گردد و این مسائل در اولویت قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان رحمانیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در نشست مبارزه با فساد و اشرافی گری که در هفته بسیج برگزار شد گفت: اشرافی گری یکی از مصادیق فساد است امروز فسادی که در بخش های اداری و اقتصادی وجود دارد متاسفانه ابزاری برای رسانه های  بیگانه جهت کمرنگ کردن اعتماد مردم به ارکان نظام تبدیل شده است.

وی ادامه داد : بهترین نقش را در مبارزه با فساد نهاد های نظارتی بر عهده دارند و بسیاری از فساد ها خصوصا فساد های اخیر ناشی از ترک تشریفات قانونی بوده است و این حاصل نظارت ناقص است. شفافیت مطلب مهم بعدی در بحث فساد هست و عدم شفافیت بستری برای ایجاد فساد در بحث های دولتی شده است.

معاون رئیس کل دادگستری اضافه نمود: مطابق ماده ۱۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد هر مدیری قبل از انتصاب باید برنامه خود را برای مقابله با فساد اعلام کند. اما متاسفانه فقط مسائل سیاسی و جناحی مهم تلقی می گردد و این مسائل در اولویت قرار می گیرد. رحمانیان با تاکید بر اینکه امروز نیازمند مطالبه گری های قانونی از سوی بسیج حقوق دانان هستیم گفت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آسیب ها مثل یک سیل بنیان کن جامعه و خصوصا نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده است و در این منتظر تعیین نقش از سوی دیگران نباشیم و سهم خود را در کم کردن این آسیب ها پیدا کنیم. ایشان در پایان  افزودند : راهبرد ها و سیاست های همه دستگاه ها و همه بخش ها در بحث مبارزه با فساد قابل استحصال از بیانات مقام معظم رهبری می باشد که لازم است در این زمینه و اجرای آن کار جدی در همه ی دستگاه ها صورت بگیرد.                

 


نام:
ایمیل:
* نظر: