جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۴۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
در سال ۹۶؛
مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس گفت: برنامه های سازمان بسیج حقوق دانان فارس در سال ۹۶ را براساس دو محور اصلی معضلات و مشکلات موجود در استان و خدمت رسانی به مردم برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ یوسفی، مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس در مصاحبه با خبرنگار ما، پیرامون هدف جامع سازمان بسیج حقوق دانان، گفت: هدف بسیج خدمت رسانی و کمک به حل معضلات و مشکلات نظام و انقلاب باحضور در بزنگاه های انقلاب است، در همین راستا اقشار تخصصی بسیج شکل گرفت.

 

 

وی با بیان اینکه با گذشت ۴ دهه از انقلاب، تهدیدهای خارجی، با ایدئولوژی که انقلاب دارد، خطرناک نیستند و مشکلات داخلی و انحراف ها در ارتباط با آینده ی نظام انقلاب و جمهوری اسلامی نگران کننده هستند، ادامه داد: سازمان بسیج حقوق دانان یکی از نوپا ترین سازمان ها است و با توجه به اینکه دستگاه قضا و قوه قضائیه و مشکلات حقوقی قضائی اولویت مهم در کشور است؛ سازمان بسیج حقوق دانان محوریت مهم، در این زمینه دارد.

 

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس با اشاره به اینکه پیشانی اعتماد مردم به نظام قوه قضائیه است، تصریح کرد: بسیج یک سازمان تخصصی در دل قوه قضائیه است و با وجود بسیجیان و پررنگ کردن تفکر بسیجی در دل این قوه، به حل بسیاری از مشکلات کمک می کند و باعث می شود که در آینده نظام جمهوری اسلامی ایران، نقش به سزایی داشته باشیم.

 

 

یوسفی پیرامون محوریت برنامه سازمان بسیج حقوق دانان در سال ۹۵، مطرح کرد: مبنا و رسالت اصلی کار ما در سال ۹۵، در عرصه خدمت رسانی، آگاه سازی و مشاوره های حقوقی بوده است، هرچند در مسائل حقوقی مثل اردوی جهادی خدمت کردیم و خواهیم کرد.

 

 

 وی یا بیان اینکه خدمت رسانی در بسیج حقوق دانان یکی از محور های کار سازمان بوده است، خاطر نشان کرد: در حوزه آگاهی های حقوقی که بسیار مهم است، متاسفانه جامعه ای داریم که آنچنان از مطالب حقوق آگاهی ندارند که این معضل باعث به وجود آمدن یکسری مشکلات و نگرانی ها در کشور، شامل حجم زیاد پرونده های قضایی شده است.

 

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس با اشاره به اینکه ۵۰ مسجد محوری در شهر شیراز و بالغ بر ده مسجد در شهرستان ها به وسیله ی وکلای بسیجی تحت پوشش قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: مشاور حقوقی در مساجد به صورت رایگان به مردم داده می شود؛ حتی فراتر از آن، در بحث های قومیتی هم ورود داشته ایم، به عنوان مثال در مسجد اهل سنت شیراز، دو وکیل بسیجی، دو روز در هفته در آن مسجد حضور پیدا می کنند که اهل سنت شیراز نیز، از این اتفاق رضایت دارند.

 

 

یوسفی افزود: درسال ۹۵ ما توانستیم اردوی جهادی با حضور وکلا و حقوق دانان بسیجی در قالب محرومیت زدایی در حاشیه شهر شیراز، برگزار کنیم.

 

 

وی درباره نحوه فعالیت در شهرستان های استان فارس درسال ۹۵، گفت: در ۹ شهرستان رده مصوب سازمان بسیج را داریم، که در این شهرستان ها با توجه به جمعیت، سازمان ها فعال شده است؛ در برنامه های ابلاغی، سهمی را با توجه به جعیت شهر شیراز و شهرستان ها مشخص می کنند و سپس آن برنامه ابلاغ می گردد.

 

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس پیرامون محوریت برنامه های سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس در سال ۹۶، مطرح کرد: برنامه های سازمان بسیج حقوق دانان در سال ۹۶ را براساس دو محور اصلی معضلات و مشکلات موجود در استان فارس و خدمت رسانی به مردم برنامه ریزی کرده ایم.

 

 

یوسفی با بیان اینکه محوریت اول را براساس معضلات و مشکلات موجود در استان فارس برنامه ریزی کردیم، تصریح کرد: برنامه های زیر شاخه محور اول به سمت کمک به حل مشکل تعدد پرونده در قوه قضائیه که باعث کاهش ضریب نفوذ عدالت می شود، سوق پیدا کرده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در محور دوم خدمت رسانی به مردم را مدنظر می گیریم، ادامه داد: که در زمینه خدمت رسانی به مردم ، بحث مشاوره های حقوقی رایگان را دنبال می کنیم که خود در چند بخش قرار می گیرد، که یکی از آن ها شامل مشاوره های تخصصی در زمینه های اقتصاد مقاومتی است که خیلی از واحدهای تجاری دچار مشکلات حقوقی هستند که اگر شخص در قانون تجارت آگاهی پیدا کند، می تواند به تولید ملی، کمک کند.

 

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس از راه اندازی خیریه حقوقی در سال ۹۶، برای افراد نیازمندی که نیاز به کمک رسانی حقوقی رایگان در سطح وکلات دارند، خبر داد و افزود: در زمینه های خدمت رسانی، خیلی از افراد محروم شهر شیراز و نقاط محروم استان فارس، نیاز به کمک های حقوقی دارند، باتوجه به اینکه هزینه های حق الوکاله و دادرسی بسیار زیاد هست، ممکن است افرادی نتوانند برای حل مشکلات خود وکیلی را اختیار کنند.

 

 

یوسفی ادامه داد: در راستای راه اندازی خیریه حقوقی، توافق های ابتدایی با سازمان بهزیستی انجام شده است و به زودی تفاهم نامه ی این موضوع را امضا خواهیم کرد و ان شاالله محملی شود برای وکلای خیر و انقلابی که به دنبال کمک رسانی هستند.

 

 

وی بیان کرد: توانمند سازی حقوق دانان را در ابعاد علمی و حقوقی در سال ۹۶ دنبال می کنیم که در این طرح به دنبال توانمند سازی حقوق دانان بسیجی به وسیله کارگاه و کلاس های تخصصی هستیم که بتوانیم آن ها را در بازار کار تزریق کنیم؛ به این دلیل که یکی از معضلات وکلای حقوقی، بحث اشتغال است و ما وکلای فارغ التحصیل بیکار، زیادی داریم.

 

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس تصریح کرد: برنامه ای در حوزه تربیت حقوق دانان تراز انقلاب در سال ۹۶ داریم، که درقالب برنامه های معرفتی، به دنبال تربیت حقوق دان تراز انقلاب هستیم که بتواند در بزنگاه های جمهوری اسلامی ایران حضور فعال و مؤثری داشته باشد، جزئیات این طرح مشخص شده است و چانه زنی ها و هماهنگی های مربوط با نهاد ها درحال انجام است که در سال آینده به مرحله ی اجرایی برسد.

 

 

یوسفی مطرح کرد: طرح جامعه بهداشت حقوقی، طرح دیگری است که با هدف افزایش آگاهی حقوقی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به حل بخشی از مشکلات دستگاه قضا که ناشی از تعدد پرونده های قضایی است، برنامه ریزی شده است.

 

 

وی اظهار داشت: طرح جامعه بهداشت حقوقی شامل مشاوره حقوقی مساجد، مشاوره حقوقی تخصصی در حوزه های مراکز صنعتی، تجاری، بازاری و تولیدی و همچنین راه اندازی مراکز هسته ای مشاوره در مراکز قضایی است.

 

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس از ایجاد دفتر مشاوره در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: برای ایجاد دفتر مشاوره در سال ۹۶، در حرم مطهر شاهچراغ (ع)رایزنی های اولیه با تولیت شاهچراغ (ع) را انجام داده ایم و در نظر داریم در بقاع متبرکه سید علاء الدین حسین (ع) و علی بن حمزه (ع) با همکاری تولیت های این بقاع متبرکه، دفاتر مشاوره دائمی نیز در این مکان های مقدس داشته باشیم.

 

 

یوسفی با اشاره به اینکه فضای مجازی بسیار فراگیر شده است و فضای گسترده ای را فراهم کرده است، خاطر نشان کرد: درحال راه اندازی کلینیک حقوقی مجازی در سال ۹۶ هستیم که بتوانیم برخی از طرح جامعی را که در نظر داریم، به صورت مشاوره های مجازی با کمترین هزینه و زمان، به این بخش انتقال داده و از این عرصه هم استفاده مناسب را کنیم.

 

 

وی مطرح کرد: رایزنی های ابتدایی با آموزش و پرورش انجام شده است که وکلای بسیجی در سال ۹۶ در مدارس حضور پیدا کنند و در حوزه آسیب های اجتماعی فراگیر از جمله ارتباط پسر و دختر، که امروز در سطح نوجوانان وجود دارد، در قالب کارگاه های آموزش و توجیه حقوقی، برای دختران و پسران مقاطع راهنمایی و دبیرستان ورود پیدا کرده و با آگاه سازی در زمینه ی ارتباط دختر و پسر به عنوان عامل بازدارنده ی مؤثر، حضور داشته باشند.

 

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس ادامه داد: در سال پیش رو اردوهای جهادی در حاشیه شهر شیراز و روستاهای محروم در قالب محرومیت زدایی عمرانی و مشاوره ای برگزار خواهیم کرد.

 

 

یوسفی پیرامون نحوه اجرای برنامه های سال ۹۶ در شهرستان ها استان فارس، گفت: در شهرستان هایی که فعالیت سازمانی داریم، جلسات اولیه برگزار شده است و با توجه به توانمندی هایی که در هر شهرستان وجود دارد، هرتعدادی از این برنامه ها که امکان اجرای آن باشد، به مرحله اجرا خواهیم رساند و به دنبال این هستیم که همه ی این برنامه ها را در پهنای استان فارس اجرا کنیم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ در برنامه های ابلاغی، نتوانستیم آن طور که باید موفق عمل کنیم ولی در سال ۹۶ با توجه به اینکه برنامه ها بر مبنای حل مسئله و مشکلات پیش بینی شده است، این برنامه ها مؤثر خواهند بود و موفق تر از سال پیش در این زمینه عمل خواهیم کرد.

 

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس در پایان از مردم درخواست کرد که اگر نیازمند مشاوره های حقوقی هستند و مسجدی در محل خود دارند که ظرفیت این را دارد که وکلای حقوقی بسیجی در آن حضور پیدا کنند، درخواست دهند تا وکلای حقوقی را به آن مساجد معرفی کنند و از مشاوره های حقوقی رایگان استفاده کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: