شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
اولین شورای تخصصی در راستای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تشکیل شد.



به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ اولین شورای تخصصی در راستای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در نشست شورای تخصصی دبیران امر به معروف و نهی از منکر با حضور نمایندگان مجموعه قضایی استان فارس و سازمان های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس، تشکیل شد.

 

 

علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری فارس در این نشست با بیان این که انقلاب ما امتداد قیام امام حسین(ع) در راستای احیاء امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: فلسفه نظام و انقلاب، احیاء معروفات و احکام دیدنی و اسلام و از بین بردن ریشه های تباهی، ظلم و فساد بود.

 

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید محور و اساس برنامه های ما قرار گیرد و با اجرای این امور است که می توانیم در جامعه اسلامی خود، راه سعادت را در پیش بگیریم.

 

 

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: عمل به فریضتین واجب امر به معروف و نهی از منکر مختص یک گروه یا قشر نیست و هرکس داعیه مسلمانی دارد باید خود را در قبال احکام دین مسئول بداند.

 

 

القاصی مهر تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادها را در راستای هم اندیشی و مدیریت اجرای فریضتین و تعیین اهداف خواند و تصریح کرد: وظیفه و مسئولیت ما آسیب شناسی و ارزیابی این مطلب است که آیا خدمت به مردم به عنوان یک معروف بر اساس رسالت و معیار دینی و اسلامی انجام می شود یا خیر.

 

 

وی با اشاره به اینکه بعد از آسیب شناسی تعیین اولویت ها از حساسیت ویژه ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: یکی از آسیب های اصلی در ادارات متاسفانه عدم دلسوزی و مسئولیت پذیری مسئولان است که باید این آسیب بزرگ را با محور و الگو قرار دادن و ترویج خدمت رسانی بر پایه آموزه های دینی و اسلامی رفع نماییم.


نام:
ایمیل:
* نظر: