شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
مراسم روز پاسدار ،هفته عقیدتی و سیاسی و روز معلم
مراسم روز پاسدار ،هفته عقیدتی و سیاسی و روز معلم با سخنرانی حجت الاسلام مهرابی رییس تبلیغات استان فارس در سپاه ناحیه داراب برگزار شد

 به گزارش تنویر سپاه ناحیه داراب مراسم روز ولادت امام حسین و روز پاسدار، هفته عقیدتی سیاسی، روز معلم  با حضور حجت‌الاسلام مهرابی رییس سازمان تبلغات استان ،دکتر انصاری نماینده، قاسم‌پور فرماندار، صادقی امام جمعه، حجت‌الاسلام جهانگیری از سازمان تبلیغات جهرم، حجت‌الاسلام نجفی از سازمان تبلیغات  فسا، شهردار، ریاست دانشگاه و جمعی از پاسداران، سپاهیان و فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرستان، در  سپاه ناحیه برگزار شد.

حجت الاسلام مهرابی رییس سازمان تبلیغات فارس:همه ما می‌توانیم در راستای اهداف انقلاب حرکت کنیم، چنان که هر جا بسیج و سپاه است، معرفت است و گل‌های معروف. امنیت و آرامش در سرزمین ایران را مدیون ایثار و تلاش سپاهیان، پاسداران و بسیجیان و تمام نیروهای نظامی و انتظامی دانست.

خطبه‌ای از امام حسین که متناسب با فضای جامعه ماست: فضای همگرایی و همدلی و وحدت‌بخش، که ضرورت امروز جهان اسلام این وحدت است. همچنین ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات که تضمین‌کننده استمرار حرکت سیاسی انقلاب و خاموش شدن نقشه‌های کسانی که می‌خواهند انقلاب ما را تضعیف کنند.

امام حسین به عنوان امام معصومی که هفت سال در کنار نبی‌مکرم اسلام و قریب سی سال از عمر با برکت خود را در کنار پدر بزرگوار و قریب به ده سال از عمر بابرکت خود در کنار برادر خود امام حسن(ع) سپری کردند، لحظه لحظه‌ی زندگی این امام برای ما درس است. زیرا ما در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: سلام به شما رشد است. انسانی که در مسیر قران کریم و اهل بیت حرکت می‌کند، او رستگار است.

هفته عقیدتی است و اگر بخواهیم راجع به اصول اعتقادی اسلامی سخن بگوییم؛ باید بیان کنیم که زمانی که ما فلسفه خلقت را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که فلسفه خلقت عبادت و اطاعت بوده است.

امام صادق: اولین حوزه‌ی دانایی، خداشناسی است.

اولین دلیل متقن برای خداشناسی قران است؛ پیامبر می‌فرماید: اگر خداوند اراده کند برای خانواده و جامعه‌ای خیر دنیا و آخرت را، آنان را با قران آشنا و مانوس می‌کند. دومین دلیل متقن برای خداشناسی؛  اهل بیت هستند.

اسلام علوی و نبوی، اسلامی است که پیامبر و امام علی در مبارزات با دشمنان به ما معرفی می‌کنند. آنان برای هدایت دشمن دعا می‌کنند و در مبارزه با دشمن، در راه اسلام جهاد می‌کنند نه برای نفس خود!

اسلام آل سعود و داعش چه می‌گوید؛ اینان انسان‌ها را به بی‌رحمی و قتل و کشتار فرامی‌خوانند.

شعارها و اهداف حکومتی امام حسین، برگرفته از باورهای دینی و فرهنگ قرانی است. امام در حادثه کربلا خود را اینگونه معرفی می‌کند: ای مردم اگر می‌خواهید حسین را بشناسید، من فرزند پرچمدار نهضت اسلام هستم...امام هرگز ذلت را نمی‌پذیرد....

پیام امام در برابر استکبار آن روز این است: ای انسان‌های آزاده، ببینید امروز حسین را دایر بر دو امر کردند، یا تسلیم و یا جنگ و پیام من این است: هیهات من‌الذله، چون من در دامن پیامبر بزرگ شدم

خطبه امام حسین: امام زمانی که ابن حنفیه او را از حرکت می‌خواهد بازدارد، امام می‌گوید: خدایا تو شاهد باش که:

 هدف من؛ نه قدرت است و نه جمع‌آوری پول!

دومین هدف: باید اصلاح جامعه و برخورد با ناهنجاری‌ها باشد.

سومین هدف: حرکت در راستای خدمت به محرومین باشد

چهارمین هدف: حکومت اسلامی باید در راستای اجرای دستورات دینی باشد.

امروز حاکمان انقلابی و اسلامی ما باید با این نگاه، مسئولیت بپذیرند. هدف انقلاب اسلامی هم باید چنین باشد، اولین دغدغه حاکمان اسلامی و همه حوزه‌ها و جریانات بر مبنای دغدغه داشتن برای احیای ارزش‌های دینی باشد.

آن چیزی که حلال مشکلات است، عمل به دستورات الهی و دینی است. احیای ارزش‌های دینی در این است که برای اعتلای فرهنگ اسلام همه دست به دست هم بدهیم و وحدت اسلامی خود را حفظ کنیم.

تشتت و اختلاف باعث می‌شود هزینه‌ها هدر برود، ما با درکنار هم بودن می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

در پایان به نیابت از مربیان عقیدتی و سیاسی لباس رزم پاسداران را به امام جمعه داراب و جنت‌شهر، هدیه کردند.

حجت الاسلام مهرابی:مامی توانیم مثل بسیج و سپاه در راستا اهداف انقلاب حرکت کنیم

حجت الاسلام مهرابی:مامی توانیم مثل بسیج و سپاه در راستا اهداف انقلاب حرکت کنیم

حجت الاسلام مهرابی:مامی توانیم مثل بسیج و سپاه در راستا اهداف انقلاب حرکت کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: