آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
دکتر علی اصغر حبیبیان در جمع انقلابیون جوان دانشگاه فرهنگیان شیراز:
دکتر علی اصغر حبیبیان با بیان اینکه انتخابات در ایران صوری نیست گفت: ایران اسلامی دموکراتیک ترین کشور جهان است.
دکتر علی اصغر حبیبیان، استاد دانشگاه شهید محلاتی قم در نشست انقلابیون جوان دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری(ره)شیراز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه  و روز معلم بیان داشت: بزرگ میداریم روز ایدئولو عظیم انقلاب اسلامی که همواره همراه امام راحل بودند و امام به حق فرمودند: مطهری پاره تن من بود و توصیه ای کردند که نگذارید آثار ایشان به فراموشی سپرده شود چرا که بسیار آموزنده و راهگشاست.

وی اظهار داشت: شهید مطهری (ع) کسی بودند که جنبش های عظیم اسلامی مثل سید جمال الدین اسد آبادی را زنده کردند و به خاطر همین درس ها امروز روز معلم نامیده شده است و در بزرگداشت روز معلم همین بس که فلسفه وجودی خلقت تعلیم و تربیت است همانطور که  مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند: اگر عارف هم باشید ولی عالم نباشید گمراه می شوید.


وی افزود: شما دانشجومعلمان، سنگر داران این مسئولیت بزرگ تعلیم و تربیت هستید.همه انبیا از آدم(ع) تا پیامبر خاتم همین وظیفه را داشتند. اما بنازید به پیغمبر اسلام که علاوه بر ابلاغ وحی، وظیفه زعامت حکومت اسلامی را نیز به مدت ۱۰ سال داشتند. دلیل اینکه امام خمینی(ره) می فرمایند: دین و سیاست توأمان به پشتوانه زعامت حکومت اسلامی توسط  پیامبر(ص) و امام علی(ع) است. زعامتی که الگوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به وصیت نامه شهدا اذعان داشت: عصاره تمام وصیتنامه های شهداء سه فصل مشترک دارد: ۱. پشتیبانی ولایت فقیه همانطور که پیامبر اکرم(ص) میفرماید: "دو نعمت از نظر ها مغفول است امنیت و سلامتی" وامروز به پشتوانه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و رشادت های سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی ایران امن ترین کشور منطقه است. 2.رعایت حجاب و عفاف برای خواهران، غیرت و حمیت دینی برای برادران و۳.مهمترین توصیه شهداء، حفظ نظام اسلامی است. که امام خمینی هم فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است و حتی از نماز مهمتر است. حفظ نظام در گرو شرکت در انتخابات است،شرکت در انتخابات که مقام معظم رهبری فرمودند به پشتوانه حضور مردم، دشمن توان تعرض ندارد.

وی در ادامه افزود: دموکراتیک ترین کشور جهان ایران اسلامی است چرا که در عرصه های مختلف مردم در صحنه هستند انتخابات در ایران صوری نیست چرا که بر دو پایه بنا شده است : ۱.حضور حد اکثری و همه جانبه مردم از روی احساس تکلیف و مسئولیت و ۲.انتخاب اصلح از ميان صالحانی که شورای نگهبان معرفی می کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در هر نظام مردم سالار دموکراتیک مهمترین قشر مردم هستند لذا احزاب و گروه ها سه نقش را دارند ۱.آموزش عمومی سیاسی جامعه ۲.نیاز های واقعی جامعه را میبینند ۳.تربیت کادر

وی گفت: در آمریکا ۱۸۶حزب، در ترکیه ۱۲۰ حزب، در افغانستان ۱۵۱ حزب و در ایران ۸۰ حزب وجود دارد. در برهه های انتخابات احزاب به خاطر شکسته نشدن آرا مردم، ائتلاف میکنند در قالب دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا که مقام معظم رهبری در جهت حفظ وحدت فرمودند اصول گرایی خوب است که اصلاح طلب باشد و اصلاح طلبی خوب است که اصول گرا باشد.

وی تصریح کرد: در انتخابات اخیر با توجه به سوء استفاده دشمنان، مقام معظم رهبری به آقای احمدی نژاد گفتند حضور شما به صلاح خودتان و نظام نیست، ایشان در ابتدا اعلام تمکین کردند ولی در ادامه دوستانش قلقلکش کردند و اعلام حضور کرد با این استدلال که رهبری توصیه کردند نه نهی اما فردی که ولایتمدار باشد با یک اشاره رهبرش می فهمد.

وی ابراز داشت: طبق تصمیم شورای عالی اصلاح طلبان و به دنبال ریزش رای آقای روحانی به دنبال تحریم هایی که ناقض برجام بود اصلاح طلب ها گفتند با طناب پوسیده روحانی نمی شود در چاه رفت و آقای جهانگیری را به عنوان کاندیدای پوششی فرستادند
آقای هاشمی طبا هم به عنوان اصلاح طلب مستقل آمد.

وی خاطرنشان کرد:بعد از اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما در کشور انقلابی و ضد انقلابی نداریم بلکه انقلابی و غیر انقلابی داریم و باید سعی شود غیر انقلابی ها انقلابی شوند در جناح اصولگرایی، جبهه ای تحت عنوان جبهه مردمی نیروی های انقلاب تشکیل شد و بعد از تشکیل جلسات مختلف در نهایت در انتخابات پیش رو با دو نامزد آیت الله سید ابراهیم رئیسی و آقای قالیباف حضور دارند که در نهایت طبق اعلام جمنا قرار است ۲۲ اردیبهشت کاندیدای نهایی جمنا اعلام گردد.

وی در پاسخ به سوالات نقض کردن وعده های انتخاباتی رییس جمهور از وعده ۱۰۰ روزِ گرفته تا ایجاد اشتغال و... گفت: نحن ابناء الدلیل و المدارک و المستندات، این نقض وعده جواب دارد که در مناظرات آینده احتمالا جواب داده می شود.

 وی همچنین در جواب سوال برجام و رفع سایه جنگ افزود: مقام معظم رهبری به درستی اشاره کردند که این حرف ها درست نیست و اگر مسئله موشک ها و توان نظامی ما نبود هر آیینه دشمن اقدام خویش را می کرد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: