آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد فراشبند:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد فراشبند گفت: مردم رئیس جمهوری که با خنده کدخدا به وجد آمده و با اخم او بر خود بلرزد نمی خواهند
حسین موحدیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد فراشبند در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند با تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت ضایعه درگذشت کارگران مظلوم و زحمت کش معدن آزادشهر، خدمت رهبر معظم انقلاب و عموم مردم شریف ایران بیان داشت: انتخابات یک از مهم ترین عرصه های حضور مردم در صحنه ی تصمیم گیری در نظام مردم سالاری دینی به شمار می رود. اصل مطلب در مسئله انتخابات، ایجاد حماسه سیاسی و حضور حماسی مردم در پای صندوق هاست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد فراشبند اظهار داشت: رای شما به هر نامزدی، رای به جمهوری اسلامی است، رای اعتماد به نظام و ساز و کار انتخابات است. بدون شک هیچ نظام و مجموعه ای نمی تواند ادعا کند که صاحب بی عیب ترین نظام انتخاباتی است، اما نظام جمهوری اسلامی در درون همین روند صاحب ویژگی هایی منحصر به فرد است. از جمله این ویژگی ها پیگیری روند نظارت از طریق دستگاهی مافوق دستگاه های اجرایی است.

وی در ادامه افزود: بر اساس قانون اساسی و انتخابات، روند نظارت بر انتخابات در جمهوری اسلامی بر عهده ی شورای نگهبان قانون اساسی که اعضای آن متشکل از منتخبین رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند، می باشد.این در حالی است که برای نمونه در فرانسه 3 نفر از اعضای شورای قانون اساسی که رئیس جمهور انتخاب می کند بر انتخابات نظارت دارند.

موحدیان خاطر نشان کرد: بسیج دانشجویی فراشبند از همه آحاد مردم ایران می خواهد که در مقابل نظر شورای نگهبان تمکین کنند و حضوری همگانی و چشمگیر در انتخابات داشته باشند. چرا که حضور در انتخابات هم تکلیف است هم حق، تکلیف است چون بقای نظام و مملکت وابسته به حضور مردم است. و حق است از این باب که کشور متعلق به ماست و انتخاب ما مستقیم بر اوضاع اقتصادی و معیشتمان اثر دارد.

وی در خصوص فرد اصلح و ویژگی های آن گفت: چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شورای شهر و روستا به کسی رای بدهید که انقلابی باشد و وامدار به هیچ جناح و گروه سیاسی نباشد. در واقع شاخص، انقلابیگری است.

وی یکی از مسائل پیش روی مردم را مسئله اقتصاد، بیکاری و مشکلات معیشتی دانست و گفت: آنچه که می تواند مشکل ما را حل کند نه مذاکره است نه برجام و نه چیز دیگری شبیه به آن. آنچه اکنون می تواند مشکلات ما راحل کند توجه به توان داخل و فعال کردن ظرفیت هایی است که در داخل وجود دارد.هر کجا که ما به توان داخل توجه کردیم، به طور جدی پیش رفتیم. نمونه ی این را در صنعت موشکی کشور می بینیم. صنعت موشکی کشور صنعتی است که دانشمندان موشکی کشورمان بدون هیچ اتکایی به خارج، بدون کوچکترین چشم داشتی به خارجی ها، برای آن زحمت کشیدند و جان دادند و می بینید که الان یکی از اصلی ترین موارد باز دارنده جنگ علیه کشور ما همین توان موشکی است که عده ای با اتکا به توان داخل به آن رسیده اند.پس جوانی که می تواند موشک بسازد، می تواند بهترین خودرو را تولید کند، می تواند هواپیما تولید کند، می تواند تورم را از بین ببرد.خواسته ما دانشجویان انقلابی این است که رئیس جمهور آینده به جوانان و دانشمندان ایرانی اعتماد کند.
 
این دانشجوی بسیجی اضافه کرد: فرد اصلح باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهد.اقتصاد مقاومتی یعنی همان که عرض کردم، تکیه بر ظرفیت های درونی، یعنی اقتصاد دانش بنیان و غیر نفتی، یعنی توجه به تولید که اینها بارها توسط مقام معظم رهبری به مسئولین اجرایی کشور گوشزد شده اما کو گوش شنوا، مردم نیز در این مقوله نقش مهمی دارند. ما می توانیم با خرید کالای ایرانی گام بلندی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.لذا مسئولین نگویند نمی شود و نمی توانیم و به جای نگاه به بیرون از مرزها برای حل مشکلات به ظرفیت های درونی تکیه کنند.
 
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه  فراشبند ادامه داد: ما فردی را رئیس جمهوری می خواهیم که دارای روحیه انقلابی و جهادگرانه باشد نه روحیه سازش گرانه، فردی را می خواهیم که چشم خود را به بیگانگان و دشمنان قسم خورده ملت ندوزد فردی را نمی خواهیم که با خنده کدخدا به وجد آمده و با اخم او بر خود بلرزد. رئیس جمهور آینده باید چنان برخورد قاطع و مقتدرانه ای با استکبار بکند که هیچ گونه ای چشم طمع به ایران و اسلام نکنند و این ممکن است با توکل به خدا و برخورداری از پشتیبانی ملت.

وی افزود: ویژگی دیگری که فرد اصلح باید داشته باشد این است که امنیت ملی را بالا ببرد.امنیت ملی مهم ترین اولیت سیاسی سیاست خارجی کشور است. در حوزه امنیت نظامی و سیاسی مهم ترین وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور باید کاهش و از بین بردن تهدیدات بالقوه و بالفعل در منطقه غرب آسیا که تاثیر مستقیمی برامنیت ملی ما دارد، باشد. همچنین کمک به ثبات سازمانی و نهادی و حفظ یکپارچگی دولت های دوست و همسایه در منطقه غرب آسیا باید از اولیت های دستگاه سیاست خارجی باشد.

وی با بیان اینکه دغدغه جوان امروز سیرت انقلاب است اظهار داشت:  سیرت انقلاب از مکتب امام می آید. سیرت انقلاب عدالت است، سیرت انقلاب حمایت از محرومین است، سیرت انقلاب مبارزه با استکبار است.

وی با اشاره به بیشترین واژه ای که در بیانات و صحیفه امام آمده واژه استقلال است گفت: امام به شدت بر استقلال تاکید داشت. گرچه امروز عده ای استقلال و مبانی آن را زیر سوال می برند اما امام بر استقلال تاکید داشت. نسبت بحث ما با استقلال چیست؟  خیلی از ما شاهد بودیم که برجامی در کشور اجرا شد، دستاورد جوانان ما در اراک بتن ریزی شد، غنی سازی محدود شد، سانتریفیوژها جمع شد برای اینکه تحریم ها برداشته شود، اما تحریم ها برداشته نشد و آمریکا بدعهدی کرد و حتی آنهایی که تا دیروز دم از اعتماد به امریکا می زدند امروز دارند شانه خالی می کنند فهمیدند آمریکا بدعهدی کرده است، البته نمی توانند از مسئولیتشان شانه خالی کنند و باید همان وقت فکر می کردند.

وی درباره انتظار جوانان از مسئولین گفت: مسئولین سیستم مالی ما را شفاف کنند، مالیات های عقب مانده را از کسانی که فرار مالیاتی دارند پس بگیرند که در تولید، اشتغال انجام شود. چر ا بعضی از مسئولین حاضر نیستند برای داخل شفاف کنند؟ چرا باید برای خارج شفاف کنیم؟ آن هم کمک به سیستم موشکی؟ما را ازچه می ترسانید؟ این حرف نسل جوان انقلابیست که"حاضریم تکه نانی را همه با هم بخوریم اما زیر بار ذلت نمی رویم".

وی در پایان با اشاره به  بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: ایشان در 30 ام دی ماه سال 94 فرمودند: انتخابات یک رقابت است، یک مسابقه‌ی ملّی است بین آحاد کشور؛ اگر این مسابقه خوب و سالم و قوی برگزار شد، در بین این تیمهای مختلف هر تیمی ببرد، افتخارش مال فدراسیون خواهد بود. این‌جوری است دیگر. وقتی تیمهای ورزشی خوب بازی کنند، چه تیم الف، چه تیم ب، چه تیم پ اگر برد، فدراسیون از بازی قوی و سالم اینها به خود میبالد. انتخابات هم همین‌جور است؛ اگر ملّت ایران، خوب، قوی، جازم و عازم وارد میدان بشود و صندوقهای رأی را از رأی خود و عزم خود پُر کند، ایران خواهد بالید، جمهوری اسلامی خواهد بالید و افتخار خواهد کرد؛ حالا هر که ببرد، هر که ببازد. در واقع بُرد و باختی برای ملّت وجود ندارد؛ ملّت در هر صورت برنده است. این نکته‌ی اساسی در باب انتخابات است.
نام:
ایمیل:
* نظر: