آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
دانشجوی بسیجی فیروزآباد:
دانشجوی بسیجی فیروزآباد گفت: رئیس جمهور باید داری روحیه انقلابی و جهادگرانه باشد.
جواد نظری دانشجوی بسیجی فیروزآباد در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این شهر بیان داشت:  دو خصوصیت برجسته امام عزیز ما که مورد اشاره مقام معظم رهبری در سخنرانی 14 خرداد سال گذشته ایشان بوده است، این دو موضوع می باشد که اولا امام خمینی، حامی مستضعفان و محرومان بودند و در ثانی مخالفت صریحی در برابر قلدران و مستکبران جهانی داشته اند. امروز هم مسیر حرکت انقلاب اسلامی باید بر این دو مولفه و خصوصیت استوار باشد. اما چقدر این دو موضوع در کشور ما، در بین مردم عزیز و مسئولین کشور رواج دارد؟ آیا می‌شود هم با مستضعفان بود و هم با مستکبران و زورگویان و چپاولگران؟  
وی اظهار داشت: امروز اشخاصی در کشور ما بگونه ای صحبت میکنند که خواسته یا ناخواسته در حال تئوریزه کردن عقایدو منافع دستگاه استکباری هستند.
 
وی تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات مردم اقتصاد است، شاید عده ای بگویند تورم کنترل شده سوال بنده این است مگر پولی دست مردم هست تا خرید بکنند؟؟! کنترل تورم به قیمت چه چیزی؟؟! مگر امام و رهبری نفرموند تنها آنهای تا اخر با ما هستند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند،  سوال ما این است آن مسئولی  که در کاخ ۲۰۰۰هزار متری می  نشیند؛ مسئولی که داراییی های ثبت شده ان صدها میلیارد تومن است ایا درد قشر فقیر را درک میکنند؟!
 
وی ادامه داد: ما دانشجویان اینگونه فکر میکنیم که مشکلات امروز کشور نتیجه وثمره نگاه های غلط و انحرافی برخواسته از اسلام آمریکایی است. اجازه می خواهم برخی از پیام امام در قبول قطعنامه 598 را برایتان بخوانم که اسلام آمریکایی را بهتربشناسید.امام می نویسند: اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بیشعور حوزه هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ها، و در یك کلمه اسلام امریکایى.

وی افزود: مردم عزیز! امروز شما بابت حقوق های نجومی، نچرخیدن چرخ اقتصادی کشور، از دست دادن پیشرفت های علمی دربخش های هسته ای و فضایی، نبود اشتغال برای جوانان، از بین رفتن عزت جهانی ایران و اسلام، کشته شدن مظلومانه مهاجران الی الله در مکه و منا، بازی های قدرت طلبانه و سیاسی قشر ها و گروه های متفاوت سیاسی و موضوعات دیگر احساس نگرانی می کنید. امابدانید مشکل اصلی، ریشه در فهم و مبناهای نگرشی است.

این فعال دانشجویی گفت: متاسفانه باید گفت انقدر اسلام آمریکایی با چهره بزک کرده در عرصه های مختلف حضور یافته است که نه تنها کشوری چون ایران را که الگوی همیشه مستضعفان و محرومان عالم بوده است، بلکه عالم اسلام را باچالش های جدی مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: بدانید عزیزان که اسلام آمریکایی از دلش ابوموسی اشعری ها و معاویه ها و عمربن سعدها خارج می شود از درونش آل سعود و آل خلیفه ها بیرون می آیند در خودش اشخاص و ملت هایی سست اراده و سازشکار و بی عزت تربیت می کند که در برابر گوشه چشم مستکبران و زورگویان چون بره ای میشوند که اماده ی غارت گرگ است و اشخاص و گروه هایی مرفه و اشراف زده و بی درد که هیچ از محرومین و مستضعفان نمی فهمند و دایم در پی خوشی و عیش و کیف خویشند، پرورش می دهد.
وی ابراز داشت: اما اسلام ناب مردانی و گروه ها و ملت هایی با عزت، سخت کوش، شجاع و انقلابی، مردمی و دغدغه مند نسبت به محرومین و مستضعفین و با عزت در برابر مستکبرین و جهانخواران تربیت می کند گروه ها و ملت هایی چون ملت یمن و انصار الله، حزب الله و فاطمیون. مردانی چون عمار یاسر، مالك اشتر، امام خمینی و سید حسن نصر الله و شخص ابراهیم زکزاکی. مردانی چون قاسم سلیمانی و احمدی روشن، شهریاری، طهرانی مقدم، ودیگر مردانی که بر پیشانی تاریخ اسلام می درخشند و راه سعادت نشان می دهند و امنیت و پیشرفت و سرافرازی کنونی کشور در آشوب منطقه ای از برکت وجود اینان است.
 
وی بیان داشت: امروز راه رهایی کشور و در نگاهی بلند تر، راه رهایی اسلام و مسلمانان از چنگال ابر قدرت های پوشالی مادی به سرکردگی آمریکای جنایتکار، فقط بازگشت به اسلام ناب و انقلابی زیستن در زیر سایه آن است. بدانید که کشور عزیزمان امروز از هر آنچه نیاز یك ملت است مستغنی است.

وی گفت: اگر بخواهم به کوشه ای از ذخایر کشور اشاره ای کنم می توان گفت، امروز کشور ایران شامل نیروی انسانی جوان و مستعدی است که توان فعالیت بالایی در عرصه های مختلف کشور دارداما صد افسوس که نگاه های فرنگی زده و بی عزت گونه ی برخی از متولیان دولتی کشور را کاملا وارداتی کرده است و اجازه رشد و پرورش استعداد های جوانان را نمی دهد. فرضا در بخش اقتصادی با وجود شرکت های داخلی برای تاسیس و راه اندازی نیروگاه های برقی که توان بسیار بالایی در مهندسی و راه اندازی نیروگاه های برقی دارند، با شرکت هایی به مراتب ضعیف تر و دست چندمی خارجی قرارداد بسته می شود.
 
وی با اشاره به برجام گفت: برجام یك که این همه در بوق و کرنا کردند که مشکلات اقتصادی را حل می کند، حل نکرده است، و کشور طبق گفته های متولیان هسته ای، بسیار هم در پیشرفت های علمی هسته ای خود عقب -هم افتاده ایم بدانید مستکبران و زورگویان عالم به سرسپردگی آمریکا، با برجام و FATF و IPC و.... با ما کنار نخواهندآمد و گشایش اقتصادی، مادامی که نگاه به دست آنان باشد هم در کار نیست.
 
وی افزود:  آمریکا با ما دشمن است و عامل اصلی حل نشدن مشکل برجام آمریکا و کشورهای تابعش هستند و ما باید هر آنچه فریاد داریم بر سر آمریکا و همدستان او کشیم. اما جدای از آن، باید انقلابی بود و جهادی کار کرد و این امر محقق نمی شود الا به اصلاح نگرش مسئولین کشور نسبت به اسلام و دشمنان قسم خورده آن. بدانید خواهران و برادران عزیز طبقفرمایش قرآن کریم  ، وعده الهی اینگونه است که پیشوایان و وارثان زمین مستضعفین اند. لذا همه ی مسئولین و آحاد مردم موظفند طبق فرمایش قرآن به مستضعفین عالم خدمت کنند و این موضوع حد و مرزجغرافی ندارد. اگر مستضعفی در کوچه پس کوچه های شهر خودمان زندگی کند و یا در فلان نقطه مرزی کشور عزیز ما نباشد، اگر اصلا در کشمیر هند بود، اگر در زاریای نیجریه بود، اگر در افغانستان و پاکستان بود، اگر در لبنان و یمن بود، اگر در فلسطین و عراق بود، اگر در ونزوئلا و هندوراس بود، هیچ فرقی نمی کند وظیفه ماست که به فکر آنان باشیم و برایشان خدمت رسانی کنیم.
 
وی ادامه داد: جدای از منطق دینی و اسلامی، باید گفت عقلانیت هم می گوید شما باید با هم کیشان و نزدیکان و هم هدفان خود نزدیکی و قرابت بیشتری داشته باشید و مگر نه این است که امروز آمریکای جنایتکار از متحدان منطقه ای جنایتکارش چطور حمایت می کند و خجالت هم نمی کشد از این حمایت بی شرمانه ی خود؟ حمایت از عربستان و جنایاتش در یمن و سوریه و سکوتش در برابر کشتار حاجیان در سال گذشته و یا حمایتش از دستگاه حاکمیه بحرین و جنایاتی که بر مردم مظلوم شیعه آن سرزمین روا می دارد. و یا حمایتش از رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی باز هم باید گفت متاسفانه در دستگاه های اجرایی و سیاست گذاری کشور، اشخاص و گروه هایی هستند که این موضوعات را اصلا اولویت خود قرار نمی دهند و بعضا پیگیری این وظایف بزرگ را به ضرر مذاکرات واهی برد برد خود با قلندران عالم می دانند و از این هم بدتر، این خدمت رسانی و حمایت از مستضعفین را مایه ننگ و خجالت کشور بیان می کنند و افتخار و عزت را فقط در پشت میز مذاکره نشستن با 6 کشورمی دانند.
 
وی خاطر نشان کرد:  بار دیگر ملت بزرگ وشریف ایران اسلامی در برابر آزمون الهی، یعنی همان انتخابات قرار گرفته اند و انتخابات در نظام حکومت داری اسلامی و نظام اندیشه ای امامین انقلاب زمینه ظهور مردم سالاری دینی و حضور فعال و تعیین کننده ی مردم در مدریت و اداره جامعه است.
 
وی گفت: بدیهی است انتخاب فرد شایسته انقلابی در انتخابات می تواند مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را تسهیل نماید ولی اگر انقلاب ،به دست نااهلان بیفتد، می تواند آن را به مسیر انحراف بکشاند و عوامل انزوا و فروپاشی آن را فراهم نماید لذا باید فردی را که می خواهند انتخاب کنند، فقط برای رضایت خدا و مصلحت امت اسلامی اقدام کند و در انتخاب آنها هیچ گونه انگیزه ای غیراز انتخاب اصلح نداشته باشد.
 
وی اظهار داشت: در تفکر اسلام ناب، انتخاب اصلح به عنوان یک وظیفه نه برای یک قشر خاص بلکه  وظیفه آحاد افراد سرزمینی است. تلاش برای شناخت اصلح تلاشی مقدس است که دارای اجر و ثواب از سوی ذات خداوندی به حساب می آید، زیرا تلاشی است برای رسیدن به بالاترین اهداف مادی و معنوی که جامعه را در بزنگاه ها حفظ می کند.
 
وی مهمترین و در عین حال اصلی ترین صفت برای شناخت یک فرد اصلح را بصیرت او در کاری است که انجام می دهد دانست و گفت: بصیرت به عنوان یک قطب نما برای رسیدن به هدف حائز اهمیت است، از این رو آن کس که بصیرت ندارد نمی تواند در جامعه اسلامی به عنوان یک مسول اصلح انتخاب شود. یکی از مصادیق بصیرت همین است که انسان بداند امروز چه نیازی در جامعه وجود دارد.
 
وی پیچیده ترین و سخت ترین نوع تقوا را  تقوای سیاسی دانست و گفت: تقوای سیاسی یعنی فرد در عرصه سیاست، جهت گیری اش برای خدا، اسلام و مردم باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تقوا که نباشد دست و زبان انسان باز است، می تواند هرچی بگوید؛ خلاف واقع بگوید؛ دروغ به مردم می تواند بگوید، نقض تعهدات می تواند بکند، دلبستگی به دشمنان صراط مستقیم می تواند پیدا کند.
 
وی گفت: مسئول اصلح باید سیره و رفتار امیرالمومنین علی(ع) را به عنوان سرمشق، مورد توجه قرار دهد. وقتی دین از سیاست جدا شد، سیاست می شود غیراخلاقی به همین دلیل در روش امیرالمومنین(ع) مکاری و حیله گری وجود ندارد و پاکیزه است.
 
وی ادامه داد: شجاعت مدیران  نقش تعیین کننده ای در موفقیت یا عدم موفقیت آنها دارد. وجود این صفت در حیطه پذیرش اصل مسئولیت و مدیریت، در مواجه شدن با حوادث غیرمنتظره، در پذیرش خطا و اشتباه و از همه مهمتر مواجه شدن در میدان جنگ نرم و سخت و رو به رو شدن با دشمن و قدرت های بزرگ نقش موثری ایجاد می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری بسیاری از ملت ها بدبخت شدند، بخاطر اینکه روسا و مسئولانشان شجاعت نداشتند و هرجایی که مسئولان و روسا و کارگزاران و دست اندرکاران اداره کشور از شجاعت برخوردار نبودند آنجا یک پای زندگی مردم لنگید.

 
وی اظهار داشت: فرد اصلح نمی تواند نسب به قانون و اجرای آن بی تفاوت باشد. زیرا التزام به قانون به عنوان یک معیار مهم برای شناخت فرد اصلح به حساب می آید برای وارد شدن در عرصه انتخابات، تنها چیزی که حاکم است، قانون است؛ بر طبق قانون یک عده ای می توانند بیایند و یک عده ای نمی تواننو بیایند.: در نظام اسلامی مهمترین آفتی که می تواند پایه های اصلی جامعه را از درون تهی کند، اشرافیت و اشراف گرایی است. یک فرد اصلح نمی تواند در برابر اشرافیت سکوت کند و مرز بندی روشنی نداشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه ویژگی فرد اصلح در قبال استکبار، عدم اعتماد به اوست گفت:  فرد اصلح هیچ گاه به لبخند استکبار اعتماد نمی کند و در برابر آن هوشمندانه عمل می کند، در این میان با تکیه بر توان داخلی در برابر استکبار می ایستد.
 
وی افزود: اصلاح واقعی در این کشور این است که فقر ریشه کن  شود؛ تبعیض وجود نداشته باشد و فساد اداری و اقتصادی نباشد.فرد اصلح باید در مبارزه با فساد بی اغماض عمل کند و در این میان دوست و دشمن در برابر او یکسان نباشد. مهمترین وظیفه جامعه در قبال فرد اصلح این است که او را انتخاب کند و با انتخاب او جامعه را به سمت تعالی و رستگاری سوق دهد.
 
 وی ادامه داد: بدون شک در انتخابات آتی مردم باید کسی را انتخاب بکنند که ایمان قلبی به تمام ارزش های دینی این انقلاب داشته باشند، مسیر انقلاب ما فقط و فقط یک چیز است، دولت انقلابی برامده از مردم با مسولینی که خود درد مردم چشیده باشند
 
وی در پایان سخنانش بیان داشت: ما فردی را برای رئیس جمهور می خواهیم که داری روحیه انقلابی و جهادگرانه باشد نه روحیه سازش گرانانه، بلکه با توکل به خدا و برخورداری از پشتیبانی ملت روی پای خود بایستد و چنان برخورد قاطع و مقتدرانه ای با استکبار بکند که هیچ گونه ای چشم طمع به ایران و اسلام نکند.
نام:
ایمیل:
* نظر: