آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی لارستان:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی لارستان گفت: دولتی می خواهیم که در آن حقوق نجومی یک منکر و ضد ارزش باشد.
مصطفی جمالی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی آموزش عالی لارستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته لارستان بیان داشت: انتخاب مدیران و کارگزاران اصلح چه در بخش دولتی و چه در سازمان های خصوصی دارای اهمیت بسیار می باشد. به منظور انتخاب اصلح، باید معیارهایی وجود داشته باشد تا مدیران و کارگزاران با آن معیارها سنجیده و ارزیابی شوند و با توجه به حجت بودن کلام معصوم(ع)، معیارهای مدیران جامعه اسلامی از نظر حضرت علی(ع) که از کتاب شریف نهج البلاغه استخراج شده است ارائه گردد.

وی افزود: معیارهای به دست آمده، در سه دسته معیارهای تخصصی، ارزشی و مکتبی دسته بندی شده است. در حالی که معیارهای تخصصی برانجام موفقیت آمیز شغل دلالت دارند، معیارهای ارزشی به ابعاد هنجاری عملکرد مدیران می پردازد و بالاخره معیارهای مکتبی بر ضوابط خاص اسلام برای مدیریت حکایت می کند. این دسته بندی از حیث ماهوی متفاوت با گونه شناسی های رایج بوده و از این منظر، جزو داده های تحلیل الگوی اسلامی برای مدیریت به شمار می آید.

وی ادامه داد: یکی از بنیانی ترین پرسش هایی که در فلسفه سیاسی ـ از آغاز پیدایش تا کنون ـ مطرح شده است و هر یک از فلاسفه و اندیشمندان بزرگ سعی کرده اند به نحوی از انحاء به پاسخگویی آن بپردازند این پرسش است که "حکومت مطلوب” برای اداره و رهبری جوامع انسانی چه نوع حکومتی است. در این میان امام خمینی(س)، جزء معدود اندیشمندان بزرگ جهان اسلام در عصر ما و رهبر یکی از بزرگترین انقلابهای جهانی است که توفیق تأسیس حکومت مورد نظر خویش را با توجه به مقتضیات زمان و عمر محدود خویش به دست آورد  وتوانست بعد از سال ها مبارزه با یاری خداوند بزرگ و تلاش و کوشش بی دریغ ملت ایران حکومتی در قالب "جمهوری اسلامی” بوجود آورد.

وی در ادامه گفت: از امام در واپسین روزهای حکومت شاه پرسش شد که شما می خواهید چه نوع رژیمی را جانشین رژیم شاه کنید, امام در جواب فرمود: ” رژیمى که به جاى رژیم ظالمانه شاه خواهد نشست، رژیم عادلانه اى است که شبیه آن رژیم در دموکراسى غرب نیست "(صحیفه امام، ج۴ ،ص: ۴۱۴) حکومت مطلوبی که امام خمینی از آن نام می برند همان حکومت اسلامی است و منظور ایشان از اسلامی بودن حکومت نیز این است که بر موازین و قوانین الهی و دینی اسلام بنا شده باشد. قوانین و ضوابط آن از شرع مقدس اخذ گردد و بر جهان نگری و ایدئولوژی اسلامی ابتلا یافته باشد.

وی تصریح کرد: حکومت اسلامی نه استبدادی است و نه مطلقه، بلکه مشروطه است. از این جهت حکومت اسلامی حکومت قانون الهی بر مردم است. اسلامی بودن حکومت از نظر امام نیز دارای۲ ویژگی است: ۱ -مطابق قوانین اسلام در رضای خدا باشد. ۲ -مطابقت با میل و خواسته مردم. "ما هم که از حکومت اسلامی سخن می گوییم، می خواهیم یک حکومتى باشد که هم دلخواه ملت باشد، و هم حکومتى باشد که خداى تبارک و تعالى نسبت به او گاهى بگوید که اینهایى که با تو بیعت کردند با خدا بیعت کردند "(صحیفه امام، ج۴ ،ص: ۴۶۴ )در اندیشه امام خمینی(س)حکومت اسلامی بیانگر نوع و محتوای حکومت و جمهوری اسلامی نیز نوع خاصی از حکومت اسلامی تلقی می گردد و تا حدودی به شکل حکومت نزدیک می گردد.

وی گفت: بر اساس تعابیر امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی شکل حکومت نیست. بلکه شکل حکومت را تابع شرایط و مقتضیات و خواست مردم می داند: "ما خواهان استقرار یک جمهورى اسالمى هستیم و آن حکومتى است متکى به آراى عمومى. شکل نهایى حکومت با توجه به شرایط و مقتضیات کنونى جامعه ما ،توسط خود مردم تعیین خواهد شد (صحیفه امام، ج۴ ،ص: ۲۴۲)

این فعال دانشجویی بیان داشت: جوانان ما پای این انقلاب خونها دادند در مقابل خمپاره های دشمن و شنکجه های رژیم پهلوی تکه تکه شدند تا مسئولان طوری حکومت داری کنند تا دیگر هیچ کسی نتواند نگاه چپی به این ملت شریف و شهید پرور بیاندازد. ملت بزرگ ما مسئولی را نمیخواهد وعده هایی را دهد در حالی که از زنده بودن خود در آینده هیچ خبری ندارد، چرا که  تنها خداست که وعده قطعی میدهد.

وی ادامه داد: درکاری باید تدبیر اندیشیده شود که کارگزارانی مدبر وجود داشته باشد. ما کارگزارانی میخواهیم که مردم را به وعده ای که حتی آوردنش بر زبانشان سنگینی می کند امیدوار نکند مردم مسئولانی را می خواهند تا ملت را ساده لوح فرض نکنند و یک طرح را برای تبلیغات خود قبل از اتمام کار افتتاح کنند . ما دولتی می خواهیم که حقوق نجومی یک منکر و ضد ارزش محسوب گردد و درد محرومان جامعه درد خادمان ملت در دولت اسلامی باشد

وی گفت: در دولتی که هدیه مسئولان به یکدیگر خانه های چند ملیاردی باشد دیگر خبری از دغدغه ی پدری که تنها فکرش باید خرید لباس برای زن وفرزندش باشد نخواهد بود. امام علی( ع) در برخورد قاطع با خیانتکار در نامه۱۴ خود چنین خطاب به شخص خاطی میکند: پس از خدا بترس، و اموال آنان را باز گردان، و اگر چنین نکنى و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست یابم، تو را کیفر خواهم کرد، که نزد خدا عذر خواه من باشد، و با شمشیرى تو را مى زنم که به هر کس زدم وارد دوزخ گردید. سوگند به خدا اگر حسن و حسین چنان مى کردند که تو انجام دادى، از من روى خوش نمى دیدند و به آرزو نمى رسیدند تا آن که حق را از آنان باز پس ستانم، و باطلى را که به دستم پدید آمده نابود سازم. به پروردگار جهانیان سوگند، اگر آنچه که تو از اموال مسلمانان به نا حق بردى، بر منحلال بود، خشنود نبودم که آن را میراث باز ماندگانم قرار دهم، پس دست نگهدار و اندیشه نما، فکر کن که به پایان زندگى رسیده اى، و در زیر خاکها پنهان شده، و اعمال تو را بر تو عرضه داشتند، آنجا که ستمکار با حسرت فریاد مى زند، و تباه کننده عمر و فرصتها، آرزوى بازگشت دارد امّا راه فرار و چاره مسدود است. حال بسنجید که زمام داران حکومت ما چقدر با یاران حضرت علی(ع) و نه با خود ایشان فرسنگ ها فاصله دارند .


وی در پایان بیان داشت:  شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید: بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟ امام فرمودند: عادل ،صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن . – اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟ -اگر نفهمیدم؟ امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن ها را خشمگین میکند، او را برگزین . حال از شما مرد فهیم و شریف لارستان درخواستی دارم که همگی با حضوری پرشور و قدرتمند در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان جهانخوار و یاوه گویان منافق بزنید و فردی را انتخاب کنید تا همچو مالک خود را سپری محکم در برابر هجمه های دشمن قرار دهد و بدانید که فردا روزی به امید حق تعالی تنها منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج )که باذن الله ظهور خواهد کرد از ما راضی باشد .
نام:
ایمیل:
* نظر: