آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳
مرتضی کریمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری(ره) شیراز:
مرتضی کریمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری(ره) شیراز گفت: در آموزش و پرورش مدیریت کت و شلواری باید جایش را به مدیریت جهادی بدهد.
مرتضی کریمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری(ره) شیراز در خصوص مسئله نعلیم و تربیت در جامعه  بیان داشت: مهمترین مسئله در هر جامعه پیشرفته که میتوان جایگاه ایدئولو جامعه را تحقق و تثبيت بخشد مسئله تعلیم و تربیت و یا به تعبیری مسئله آموزش و پرورش است.
وی در خصوص اهمیت مسئله آموزش و پرورش در جوامع مختلف گفت: آنقدر این مسئله در جوامع مختلف مهم است که تلاش عالمان تربیتی جوامع در سطوح مختلف، فراهم کردن فضایی آرام و ساکن جهت رشد علمی بی هیاهو و جنجال و به دور از فضای متشنج سیاسی است.
 
وی سیاسی کاری و جناحی گری را بلای خانمان سوز در کشور ما دانست و بیان داشت: چند سالی است بلای خانمان سوز سیاسی کاری و جناحی گری مانند قارچی سمی مشغول فاسد کردن تفکر آموزش محور در کشور است، به گونه ای که سعی در انحراف خط تعلیم و تربیت از مسیر خود را دارد.
وی ادامه داد: عزل و نصب های اتوبوسی، تصمیمات غیر کارشناسانه در سطوح مدیریتی، عدم ثبات مدیریتی، سیاسی کاری، تبدیل کردن فضای مطالعات علمی به ایستگاه فضایی تسویه حساب ها و... باعث شده حال و روز این روز های سیستم آموزش و پرورش کشور خوب نباشد.

وی اظهار داشت: یک روز خبر فساد مالی ۸ هزار میلیارد دلاری جامعه فرهنگیان را نقره داغ می کند و روز دیگر امضا سند ۲۰۳۰ ، فضای نخبگانی علمی را به بهت فرو می برد. یک روز با طرح مسائلی چون اجرای طرح برون سپاری موسم به ۲ + ۲   بزرگترین مرکز ثقل آموزش یعنی دانشگاه فرهنگیان به شوک مرگ فرو میرود،  روز دیگر عدم پرداخت معوقات فرهنگیان، خانواده شریف آموزش و پرورش را مورد بی مهری قرار می دهد.

یک روز مشکل پرداخت های معلمان حق تدریس در جامعه طرح می شود و روز دیگر خبر تعدیل نیروهای حق تدریس این خانواده بزرگ را به حاشیه می راند. یک روز قصه پر غصه صندوق فرهنگیان به فراموشی سپرده می‌شود و روز دیگر خبری تلخ در خروجی خبرگزاری ها منتشر می شود "پوشاک وارداتی در منزل آقای وزیر"

وی با اشاره به این اوضاع آشفته گفت: انگار نه تنها حل کردن مشکلات جامعه شریف فرهنگیان در دستور کار دولت یازدهم قرار نداشته، بلکه متشنج کردن فضای این حوزه ناشی از انتصابات غیر کارشناسانه و ضربتی عایداتی جز به حاشیه رفتن تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش چیزی در پی نداشته است.

وی در پایان بیان داشت: در آموزش و پرورش مدیریت کت و شلواری باید جایش را به مدیریت جهادی بدهد.آموزش و پرورش دیگر توان تحمیل مدیریت سلیقه ای را ندارد. خانواده آموزش و پرورش رييس‌جمهوری میخواهد که به معلم به چشم سرمایه مولد نگاه کند نه آنکه فقط در هفته معلم به یاد آن افتاده و با معلمان عزیز سرزمین عکس یادگاری بگیرد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: