آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
بیان آزاد نظرات زیر سایه امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی؛
کافه انتخابات دانشکده علوم پزشکی شیراز با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد و آینده‌سازان کشور در فضایی آزاد که به برکت امنیت حاصل از خون شهدا و پیروی از ولایت فراهم آمده هر آنچه در دل داشتند بازگو کردند
مسئول برپایی کافه انتخابات بعدازظهر امروز در این زمینه گفت: این برنامه باهدف ایجاد شور و شوق انتخاباتی به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی شیراز و صداوسیمای استان فارس برگزار شد.

امیرحسین محسن زاده با بیان اینکه دانشجویان قشر تأثیرگذار جامعه بوده و مبدأ تحولات از دانشگاه است، ادامه داد: برنامه‌های گپ و گفت دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی، برپایی غرفه و چاپ نشریات تا پیش از انتخابات از برنامه‌های بسیج دانشجویی است.

مسئول کافه انتخابات افزود: با ارائه شاخص‌ها و ملاک‌های انتخاب درست به دانشجویان کمک می‌کنیم تا به کاندیدای اصلح رأی بدهند.

پس از سخنان وی، با افتتاح کافه انتخابات تعدادی از دانشجویان نظرات خود را از تریبون «منطقه آزاد» بیان کردند.

جسارت احمدی‌نژاد در اجرای طرح هدفمندی ارزشمند بود

نخستین دانشجو با بیان این‌که طرح هدفمندی یارانه‌ها از دولت سازندگی در مجلس شورای اسلامی وقت مطرح شد اما به مرحله اجرا نرسید، گفت: طرح هدفمندی را دولت آقای احمدی‌نژاد با جسارت اجرایی کرد و بنا بود این طرح صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی را به همراه داشته باشد اما چون در مرحله اجرا به زیرساخت‌ها توجه نشده بود، شکاف طبقاتی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری دوازدهم از پرداخت کارانه می‌گوید درحالی‌که این موضوع در اسفند 95 در هیئت دولت آقای روحانی مطرح شد و اینکه قبل از رئیس‌جمهور شدن یک سایت راه بیندازیم تا افراد جویای شغل در آن ثبت‌نام کنند، به‌واقع عوام‌فریبی است.

این دانشجو ابراز داشت: به برجام انتقادهایی وارد است اما باید واقع‌بین باشیم، 13 سال طول کشید تا در دولت آقای روحانی در مذاکرات به توافق رسیدیم و قاعدتاً چند سال دیگر ثمرات برجام خود را نشان می‌دهد.

این چه توافقی است که همچنان گزینه‌ها را روی میز نگاه داشته‌اند

دانشجوی دیگری در این برنامه به اظهارنظر پرداخت و گفت: طرح تحول نظام سلامت مثل تمام طرح‌هایی که تاکنون در کشور اجراشده و معایب و مزایایی داشته است، به خاطر دقیق نبودن برنامه در اجرا و فراهم نبودن زیرساخت‌ها نظام سلامت را با کسری بودجه و هزینه‌های هنگفت مواجه کرده است.

وی بیان کرد: من ورودی سال 91 هستم، نسبت به قبل متأسفانه فعالیت‌های دانشکده در بخش‌های آموزشی و پژوهشی همین‌طور فرهنگی به خاطر کمبود بودجه نیمه تعطیل است.

این دانشجو ابراز داشت: سیاست خارجی دولت یازدهم و برجام ایراداتی داشت چنانکه رهبری خود فرمودند که من به مذاکره خوش‌بین نیستم و آقایانی که خود را باسواد می‌دانند و دیگران را بی‌سواد، وصیت‌نامه امام را مطالعه کنند که ایشان تأکید می‌کند که آمریکا هیچ‌وقت قابل‌اعتماد نیست.

این دانشجو تصریح کرد: سؤال ما این است دولت یازدهم چطور مذاکره کرد و به توافق رسید که همچنان گزینه‌ها روی میز است و مجدد تحریم می‌شویم. ما علیرغم اجرای تعهدات، طرف مقابل را نقض‌کننده دیدیم و در روند مذاکرات بحث موشکی شد با اینکه اصلاً قرار نبود جز موضوع هسته‌ای

در موضوع دیگری مذاکره شود اما آقایان حتی آب خوردن ما را هم به برجام ربط می‌دادند درحالی‌که مشکلات کشور ما با برجام حل نمی‌شود، بلکه سوء مدیریت‌ها را باید چاره‌جویی کرد.

دولت یازدهم به آزادی و حقوق شهروندی اهمیت داد

دانشجوی خانمی با بیان این‌که من به روحانی رأی می‌دهم گفت: در دولت یازدهم آزادی هست اما آیا در دولت احمدی‌نژاد می‌توانستیم به کسی انتقاد کنیم؟ چرا کسی که فساد شهرداری تهران را برملا کرد، متهم به اقدام علیه امنیت ملی شد؟

وی افزود:  من به روحانی رأی می‌دهم چون به‌عنوان یک دختر می‌توانم به‌راحتی اظهارنظر کنم و در پشت تریبون آزاد قرار بگیرم. در دولت احمدی‌نژاد تورم بی‌سابقه‌ای داشتیم، با پرداخت یارانه‌ها و تزریق پول به جامعه به افزایش نرخ تورم کمک کردند. اینکه می‌گویند در دولت روحانی رکود بود، طبیعی است. وقتی در سالهای قبل مشکلات اقتصادی داشتیم نتیجه‌اش هم رکود می‌شود.

به گفته وی، کسری بودجه در نظام سلامت نتیجه اجرایی شدن طرح تحول سلامت نبود بلکه به خاطر شرکت‌های بیمه است که خصوصی اداره می‌شوند. اگر برجام الان تأثیری در جامعه نداشته به خاطر این است که 30 سال تحریم بودیم و طبیعی است که مشکلات با گذشت زمان حل شود.

وی اضافه کرد: پس از توافق هسته‌ای نگاه خارجی‌ها به ایران تغییر کرد، تعداد گردشگران و توریست‌ها افزایش پیدا کرد. من برای رأی دادن به اندیشه رأی می‌دهم نه یک شخص.

روحانی در آنچه بر آن نقد می‌کند سهیم است

دانشجوی دیگری در واکنش به سخنان خانم دانشجوی پیش از خود اظهار داشت: اینکه می‌گویید در دولت روحانی آزادی است و برای آزادی رأی می‌دهید نیاز به تبیین دارد و باید بیان کنید تعبیر شما از آزادی چیست. آقای روحانی می‌گوید بعضی‌ها می‌خواهند بین مردم دیوار بکشند، این جمله‌ای است که خاتمی برای رأی آوری از آن استفاده کرد و آقای روحانی هم همان زمان از او حمایت کرد.

وی افزود: این حاشیه‌سازی‌ها دولت ذهن مردم را از اصل مسئله دور می‌کند و باید توجه داشت آقای روحانی از فعالین فتنه حمایت کرده است. از رفع حصر سخن می‌گوید درحالی‌که خودش به‌عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی از موافقان و امضاکنندگان حصر سران فتنه است.کسی از کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم نگفته است که بیکاری را به صفر می‌رساند، با برنامه‌هایی که دارند وعده ایجاد پنج میلیون شغل را به مردم دادند و اگر طرح هدفمندی یارانه‌ها و مسکن مهر به‌درستی اجرا می‌شد تورم به وجود نمی‌آمد و همچنین اگر دولت یازدهم بنا داشت به مصوبات قانونی عمل کند، باید اشکالات طرح‌ها را برطرف می‌کرد نه اینکه همان شیوه را ادامه دهد و مسکن مهر را متوقف کند.

هر دو جناح مفسدانی دارند

یکی دیگر از دانشجویان در این برنامه اظهار داشت: مسابقه‌ای بین آقایان راه افتاده که دزد، دزد می‌کنند اما به نظر من در هر دو جناح دزدی و فساد وجود دارد. بیاییم حساب کنیم مقدار فساد در دولت احمدی‌نژاد بیشتر بوده یا دولت روحانی. اگر به برجام ایراد گرفته می‌شود چرا فقط از دولت انتقاد می‌کنید، کل نظام موافق مذاکرات و توافق هسته‌ای بود. مقصر قضیه حج را دولت یازدهم می‌دانند درحالی‌که مسائل حج مربوط متولی دیگری دارد و دولت طبق نظر شورای عالی حج سکوت کرد و در این بین تنها رأی دادن یا رأی ندادن مهم است و باید رأی بدهید به جریانی که می‌تواند کشور را از مشکلات نجات دهد.

به گزارش فارس، فارغ از پختگی و ناپختگی سخنان دانشجویان و آینده‌سازان کشور، آنچه مهم است فضای آزادی و بیان بی‌دغدغه سخنان است که زیر سایه نظام جمهوری اسلامی و امنیت حاصل از خون شهدا و پیروی از ولایت حاصل آمده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: