آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴
علی رحیمی غیاثی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه داراب:
علی رحیمی غیاثی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه داراب گفت: اتکا به منابع داخلی راه پیشرفت کشور است.
علی رحیمی غیاثی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه داراب بیان داشت: امروزه از ملزومات پیشرفت در هر کشور اتکا به خود است و این خود اتکایی بایستی بر اساس داشته های درونی و بر مبنای فرهنگ ملی باشد چرا که عدم سنخیت روش میل به پیشرفت با فرهنگ جامعه، موجبات پیدایش مشکلات اجتماعی را فراهم می کند.

وی افزود: از این رو حکومت ها و دولت ها نمی توانند برای رسیدن به پیشرفت، هر قیمتی را پرداخت کنند. راه رسیدن به پیشرفت، اتکا به منابع داخلی است، چه منابع انسانی و چه منابع طبیعی.

وی اظهار داشت: اگر دولت ها به جای حمایت از جوانان نخبه و تحصیل کرده و جهت دهی به آنان در مسیر تولید علم و فناوری کارآمد، به وارد کردن آن از سایر کشورها اصرار بورزند، نتیجه ای جز سرخوردگی در قشر نخبه، و عقب ماندگی و تغییر در نوع وابستگی در دراز مدت نخواهد بود.

وی ادامه داد: شاید به طور موقت رشدی اندک در برخی از صنایع شاهد باشیم اما تداوم این رشد بدون واردات مداوم فناوری میسر نخواهد بود.

وی گفت: ورود فناوری های به اصطلاح روز جهان با قراردادهای محرمانه که رنگ و بوی استعماری می دهد در چند سال گذشته و عدم اعتماد دولت مردان به نخبگان و سرمایه های ارزشمند داخلی کار را به جایی رساند که پیشنهاد استخدام مستشارانی از دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی برای مدیریت کشور به گوش می رسیدکه با مخالفت قاطعانه از سوی مدیران دلسوز و ملت عزیز ایران مواجه شد و باعث عقب نشینی مدافعان آن در دولت شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: