آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
عبدالله خسروانی
عبدالله خسروانی

نگاه صفر یا صدی، عدم تعمق، دفاع متعصبانه، حمایت محض و بی چون و چرا و رد انتقادهای برحق، متاسفانه یکی از عمده مشکلات کشور در اداره امور می باشد و باعث جناح بندی های بی مورد و کاذب حول برخی مسایل کشور می شود که سطح نگاه و تحلیل را گاها از راهبردی به سیاسی تنزل داده و باعث غفلت از مسایل بسیار کلان شود. امروز نیز موضوعی بنام سند 2030 یونسکو و تسری احتمالی آن بر نظام آموزش و پرورش کشور وجود دارد که هم از حیث آسیب های فوق الذکر قابل بررسی می باشد و هم از این جهت که برخی مسئولین نیز توپ آنرا در زمین یکدیگر انداخته و حتی صورت مسئله را پاک میکنند.

بهترین موضع و تفسیر در این خصوص را مقام معظم رهبری (حفظه الله) ارائه نموده و تکلیف را مشخص کردند، برخی مراجع عظام، بزرگان، علماء و صاحب نظران نیز بر این مهم تاکید نمودند،  لیکن می بینیم که برخی از مسئولین همچنان در حال دور کردن توپ کذایی از دروازه خود هستند.

اکنون دیگر مجال "کی بود؟ کی بود؟ من نبودم" مسئولین نیست. لازم است همه موظفین، چه در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، چه در وزارتخانه های مرتبط و چه در مجلس شورای اسلامی، نسبت به زدایش این لکه ننگ از چهره نظام آموزشی و تربیتی کشور اقدام نموده و جلو این نفوذ نامیمون را بگیرند.

البته گناه کسانیکه بدون توجه به حیطه اختیارات و نیز آینده نظام و نسلهای بعدی، نسبت به این کار و پذیرش این سند ذلت بار اقدام نموده، کم گناهی نیست که باید در پیشگاه خدای متعال و امت ایران اسلامی و خون شهیدان پاسخگو باشند.

مملکتی که با انقلاب خود ادعای تمدن سازی نوین اسلامی را داشته و تلاش ها و مجاهدت های چهار دهه ای تمام ارکان و اعضاء این انقلاب ، گواه هدف گزاری و حرکت صحیح آنرا دارد، روا نیست با این چنین نسخ خارجی و به ظاهر روشنفکرانه و در سایه غفلت مسئولین به محاق و زوال و دوری از آرمان ها بگراید. امید به اینکه مسئولین امر قبل از اقدام انقلابی امت، نسبت به رفع سوء اثر این حرکت ناصواب اقدام نمایند.





انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط سایت نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: