آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
مدیر مرکز تخصصی آموزش های امر به معروف و نهی از منکر:
مدیر مرکز تخصصی آموزش های امر به معروف و نهی از منکر گفت: پراه رهایی از اختلاس، فساد و بی حجابی امر به معروف و نهی از منکر است.
مهدی تقوی مدیر مرکز تخصصی آموزش های امر به معروف و نهی از منکر،  در جمع دانشجویان بسیجی دوره خط امام استانی فارس با بیان اینکه یک عده ساده اندیش می گویند امام حسین برای جنگ قبیله ای قیام کرد ، اظهار داشت: یک عده دیگرهم می گویند امام حسین(ع) برای عدم بیعت با یزید جنگ کرد که هر دو ساده اندیش هستند و گروه سومی هم هستند که لیبک گفتن به دعوت نامه های کوفیان را علت قیام امام حسین می دانند.
 
تقوی با بیان اینکه امر به معروف بهترین راه خودسازی است، گفت: امام حسین(ع) در خط اول وصیت نامه خود می فرمایند تنها هدفم برای قیام امر به معروف و نهی از منکر بود و در این رابطه شهید مطهری(ره) نیز می گوید حتی اگر نامه ای از کوفیان و مابقی مسائل نبود حضرت بخاطر فریضه واجب الهی قیام می کرد.
 
مدیر مرکز تخصصی آموزش های امر به معروف و نهی از منکر با  بیان اینکه امام حسین (ع) می فرماید می خواهم امت جدم  را اصلاح کنم و اما غده ای از مردم در اصلاح خود مانده اند بیان کرد: چرا فقط  نفر از نمایندگان مجلس پیام تقدیر برای عمل سپاه پاسداران صادر کردند و مابقی عکس العملی نشان ندادند و اکثریت قاطع نمایندگان به تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی جواب منفی دادند.
 
وی با بیان اینکه رهبری تا چه موقع باید جواب کج فهمی های برخی مردم را بدهد، در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را انجام ندهیم یعنی بی تفاوتی و این بی تفاوتی از کنار گناه گذشتن است.
 
وی با اشاره به اینکه رفتار عده ای مردم ما را یاد خوارج می اندازد گفت: گناه در حال عادی شدن است و اسلام سکولار یعنی اسلام بدون امر به معروف و نهی از منکر و نمونه بارز آن ترکیه است  و صدر اسلام خوارج بودند اما  اسلام فردی یعنی اسلام با امر به معروف غلط.
 
وی خطاب به کسانی که گناه را مشاهده می کنند و بی تفاوت هستند گفت: بروید خط آخر وصیت نامه امام حسین(ع) را بخوانید و امام حسین هیئت و گریه کردن و کربلا رفتن را از ما نمی خواهد درست است این ها ضروری و لازم است اما حضرت امر به معروف و نهی از منکر را از ما خواسته اند.
 
تقوی ضمن بیان اینکه غمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر از علت های تاخیر در ظهور حجت است، در ادامه تصریح کرد: در این زمان ما در حال تمرین ولی پذیری هستیم و چرا به این باور نرسیده ایم که وقتی برای امام حسین(ع) گریه می کنیم باید تذکر هم نسبت گناهان بدهیم.
 
بنیان گذار جبهه احیاگران واجب فراموش ضمن بیان اینکه پرچمی که روی زمین مانده است واجب فراموش شده است، گفت: 73  درصد از مردم کشور ما فکر می کنند فریضه امر به معروف و نهی از منکر مستحب است و این را باید بدانیم اگر می خواهیم اختلاس، بی حجابی و مابقی مشکلات کشور برکنار شود باید این فریضه را انجام دهیم.
 
وی با بیان اینکه بروید ببینید کجای کارها را اشتباه رفته ایم اظهار داشت: رمز ظهور حجت در آیه 40 سوره حج است و شیعیان جهان باید اول برادری خودشان را اثبات کنند و همین کاری که الان با سیدعلی می کنیم با امام زمان خود نیز خواهیم کرد و جبهه مقابل جمهوری اسلامی همان کار خوارج و معاویه  را انجام می دهند.
 
تقوی با بیان اینکه قرار نیست گناه از جامعه رخت ببندد بیان کرد: ما قرار است به خداوند اثبات کنیم وظیفه خود را انجام داده ایم اما واجب خدا روی زمین مانده است و عده ای دل به مستحبات بسته اند و برای تعجیل در فرج هم باید دعا کرد وهم امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد.
 
 
مدیر مرکز تخصصی آموزش های امر به معروف و نهی از منکر، نظام اسلامی را متکی به اقامه صلات، امر به معروف، احیاء زکات و نهی از منکر دانست و گفت: امر به معروف فقط حجاب نیست و این فریضه فرهنگ دوست داشتن و محبت است. بیچاره آن نمازخوانی که در ترویج امر به معروف و نهی از منکر مانده است و واجب فراموش شده را احیا نکند در صورتی که این واجب فراموش شده عمر را طولانی و گناه را پاک خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: