آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون:
عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون گفت: اگر قراردادهای جدید نفتی مشکلی ندارند، چه اصراری بر محرمانه بودن است؟.
مراد راستی با بیان اینکه محرمانه نگه‌داشتن یک قرارداد به‌طور کامل ضرر دارد، گفت: اگر قرارداد مشکلی نداشته باشد پس خیلی راحت می‌توان آن را برای مجلس، دولت و مردم مطرح کرد و اگر این اتفاق نیفتد و اصرار به محرمانه بودن قضیه داشته باشند، همین امر دلیل این است که قرارداد مشکل دارد.

وی افزود: در خصوص سند 2030 هم به مردم چیزی نگفتند چراکه مشکلاتی را در پی داشت و مردم زمانی فهمیدند که کار از کار گذشت و به همین جهت محرمانه بودن قراردادها ضرر و زیان‌هایی را به دنبال دارد.

عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در خصوص نکات مثبت و منفی قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت:  قراردادهای نفتی جدید موسوم icp نقاط منفی بسیاری دارد و ارزان‌فروشی نفت و انتقال قسمت عظیم نفت کشور برخی از این نکات منفی است.

راستی در خصوص اینکه قراردادهای جدید نفتی می‌توانند انتقال تکنولوژی را به دنبال داشته باشند یا خیر، گفت: این قراردادها اگر همه‌چیز را هم انتقال دهند نمی‌توانند انتقال‌دهنده تکنولوژی باشند.

وی ضمن انتقاد از دولت در نادیده گرفتن ظرفیت‌های داخلی در زمان انعقاد قرارداد، تصریح کرد: این قرارداد نارضایتی مردم از دولت و زیر نفت را در پی خواهد داشت چراکه بدون توجه به ظرفیت داخلی این قرارداد را منعقد کرده‌اند.

عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون ابراز داشت: در مدت چهار سال اخیر هر قرارداد و سندی که بسته شد اصل 77 قانون اساسی را دور زد و اگر Ipc در مجلس مطرح‌شده بود که دیگر محرمانه نبود.

راستی افزود: قرارداد مذکور شبیه قرارداد کرسنت است. قرارداد کرسنت هم پس از امضاء تا 25 سال بعد کشور را تحت‌الشعاع قرارداد که الآن به خاطر همان قرارداد و حمایت بی‌جای آقای روحانی از آقای زنگنه ایران مجبور شده است گازش را به ترکیه به قیمت مفت بفروشد.

وی در پایان تصریح کرد: مجلس نه‌ فقط در این قرارداد بلکه در همه‌ی موارد باید منافع کشور، استقلال کشور و صدالبته اهداف و آرمان‌های انقلاب را در نظر بگیرد و بعد در مورد عقد یک قرارداد تصمیم بگیرد که متأسفانه مجلس در این چند سال خیلی ضعیف عمل کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: