آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶
جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز:
جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز گفت:ایران در قرارداد توتال نقش مدیریتی ندارد.
لیلا شکارچی جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز در خصوص قراردادهای نفتی گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی اصلی مناسب است که باید تقویت شود اما در کنار آن باید به حقایقی که وجود دارد اشاره کرد.
 
وی در خصوص محرمانه بودن قرارداد توتال خاطر نشان کرد: قرارداد توتال محرمانه است و کسی در وزارت نفت حاضر به اعلام جزئیات آن نیست و کارشناسان هم نمی‌دانند عایدی توتال چقدراست؟ آیا با برگشت تحریم‌ها و کارشکنی امریکا، توتال می‌ماند یا خیر؟ اگر توتال همه‌چیز را رها کرد خسارت می‌دهد یا خیر؟ بدون پاسخ ماندن این پرسش‌ها نگرانی را افزایش می‌دهد.

جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز عنوان کرد: نرخ بازگشت سرمایه در الگوی جدید قراردادهای نفتی کمتر از قراردادهای گذشته است.

شکارچی در خصوص سهم هر یک از طرفین قرارداد تصریح کرد: سهم توتال ۵۰ درصد و سهم ایران زیر ۲۰ درصد است و سهم کم ایران از این قرارداد سبب می‌شود که نقش مدیریتی این قرارداد بر عهده توتال باشد که با این سهم ناچیز ایران نقش مدیریتی ندارد.
وی عدم انتقال تکنولوژی را یکی از نقاط ضعف این قرارداد دانست و گفت: شاید طبق قولی که توتال داده در ۱۵ سال آینده انتقال تکنولوژی شروع شود.

وی قراردادهای جدید نفتی را در راستای کرسنت دانست و افزود: قراردادهایی مثل کرسنت از پرحاشیه تریم قراردادهای پس از انقلاب است و نتیجه‌اش این بود که طرف ایرانی نه‌تنها بهره‌ای نبرد بلکه امتیازات گسترده‌ای به شرکت کرسنت داده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: