آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶
در آستانه انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم صورت گرفت؛
جوان گرایی و پایین آمدن میانگین سنی کابینه دوازدهم، صداقت، ساده زیستی، اتکاء به توان و ظرفیت داخل، انقلابی گری، ولایت مداری، مدیریت جهادی، شایسته سالاری، استکبارستیزی و عدم استفاده از فعالان و ساکتین فتنه از جمله مواردی است که دانشجویان به عنوان بایدها و نبایدهای انتخاب اعضای کابینه مطرح کردند.
جایگاه ویژه اعضای کابینه دولت به عنوان یکی از ارکان اصلی دولت باعث شده رفتار و گفتار اعضای کابینه از حساسیت خاصی برخوردار باشد و اعضای کابینه به منظور حل مشکلات جامعه و تحقق اهداف دولت و اسناد و چشم اندازهای تعیین شده باید سرآمد و شاخص باشند.

در خصوص بایدها و نبایدهای انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم به سراغ دانشجویان رفتیم تا به کمک این قشر تاثیرگذار و بیدار جامعه بتوانیم به تبیین ابعاد بحث مذکور بپردازیم.

میرغفاری، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون گفت: رئیس‌جمهور باید به وعده‌هایی که در انتخابات داد عمل کند و مدیرانی کارآمد، متخصص و متعهد را جهت تحقق بخشیدن به برنامه‌هایی که مطرح و تعهد کردند، به مسئولیت گمارند.


وی افزود: باید عملکرد و تصمیم‌گیری‌های چهار سال قبل را بررسی و ارزیابی کنند و تلاش خود را در جهت افزایش نقاط قوت و کاهش هرچه بیشتر نقاط ضعف دولت قبل، بکار گیرند.

سروش دوانی، مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی علوم پزشکی جهرم گفت: متأسفانه در دولت قبل شاهد حضور افرادی چه در کابینه و چه در بدنه‌ی دولت بودیم که این افراد یا خود در فتنه‌ی ۸۸ نقش فعال داشتند و روبروی نظام اسلامی قد علم کردند یا اینکه در این مورد موضع روشنی نگرفتند، دولت باید در مورد خط قرمز فتنه‌ی ۸۸ موضع درست و صحیحی را اتخاذ کند و با عمل و گفتار خود نگذارد این افراد که بعضاً در آن قضایا دستگیر هم شده بودند بتوانند بار دیگر به‌نظام اسلامی ضربه بزنند.
وی تصریح کرد: دولت دوازدهم باید رویه‌ی قبلی خود را عوض کند و به صحبت‌هایی که از سر دلسوزی و اصلاح زده می‌شود، به‌درستی و باروی باز توجه کند نه اینکه به آن‌ها برچسب بزند و حاشیه‌سازی کند.

ایمانی فر، مسئول تحلیل بررسی دانشگاه آزاد کازرون گفت: دولت باید در کابینه اش از افراد متخصص و مجرب و با تجربه استفاده کند و نسبت به مسائل گرد و خاک شهرهای جنوبی و قطع آب و...آنها تدبیری بیاندیشد.

میرغفاری، مسئول بسیج خواهران دانشگاه آزاد کازرون بیان داشت: اگر روحانی برای چینش کابینه دوازدهم به راهِ افراطیون  برود، آغاز شکست دولتش را کلید زده است و به جای حل مشکلات مردم در چالش های سیاسی گرفتار خواهد شد که نه به نفع مردم است و نه به نفع دولت است.

احمدرضا محمد پور، مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی جهرم ابراز داشت: مردم ایران انتظار دارند رئیس جهمور  به‌ دور از حزب گرایی و گروه‌ گرایی کابینه دولت دوازدهم را معرفی کند چرا که مردم ایران از حزب گرایی خسته شده‌اند و از دولت جدید خدمات و امکانات می‌خواهند.

مهدی قانعی، مسئول فرهنگی بسیج دانشگاه دولتی جهرم تصریح کرد: وزرا باید در تمامی مراحل و زمان‌های انجام‌وظیفه از هر نوع لابی‌گری و دور زدن قانون و مسائل حاشیه‌ساز که به ضرر نظام و انقلاب تمام می‌شود کاملاً دوری کنند و ازنظر مالی هم در شفافیت کامل به سر ببرند.

محمدحسین نصیری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی شیراز خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود كابينه دوازدهم بدون نگاه حزبى و جناح‌بندی‌های سياسي و در راستاي عمل به برنامه ششم توسعه انتخاب شوند.

عیسی سازگار راد، جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد اقلید بیان داشت: انتظارم از کابینه دوازدهم این است که ایمان داشته باشند که خادمان مردم هستند و آن‌ها را زیردستان خود تصور نکنند افرادی که به‌عنوان وزیر انتخاب می‌شوند باید مردم را در سرنوشت کشور سهیم بدانند و از مخفی‌کاری پرهیز کنند.

منصورخلیقی، مسئول فرهنگی دانشگاه دولتی فسا از رئیس جمهورخواست در انتخاب اعضای کابینه عاقلانه و به دور از احساسات تصمیم بگیرد  و در این خصوص گفت: كابينه دولت دوازدهم بايد حداقل در ظاهر حامي منافع جمهوري اسلامي ایران باشد نه مثل جناب زنگنه با امضا قراردادهایی همچون توتال خيانت آشكار به مردم ايران انجام بدهد و وضعيت نفت ما را به قبل از وضعيت ملي شدن صنعت نفت برگرداند و به‌صورت آشكار درآمدهایی كه بايد صرف آباداني كشور بشود را دودستی به دشمنان قسم‌خورده ايران بدهد.
مصطفی رضایی ارسنجانی، مسئول بازرسی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد اقلید بیان داشت: رئیس‌جمهور در معرفی اعضای کابینه سعی کند جوانان را در اولویت قرار دهد و افراد باتجربه و مسن را در اتاق فکر و مشاوره امور به کار بگیرند.

محمدرضا روستا مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد اقلید گفت: مهم‌ترین معیار در انتخاب کابینه دولت شایسته‌سالاری می‌باشد و انتخاب دولت‌مردان باید بدون دخالت جناح سیاسی صورت گیرد.

مهدی زارعی مسول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی فسا بیان داشت: ما انتظار داریم که در این کابینه به اقتصاد مقاومتی توجه شود و دیگر نباید شاهد حرف‌هایی از این قبیل که در هیچ صنعتی جز آبگوشت بزباش توانایی نداریم باشیم باید قدرت داخل را باور کرد درواقع اشخاصی باید انتخاب شوند که به قدرت داخلی اعتماد داشته باشند.
وی افزود: اگر بخواهیم به اهداف بزرگ انقلاب دست پیدا کنیم باید اشخاصی انقلابی که پیرو امر رهبر هستند انتخاب شوند.

علیرضا محمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اقلید  گفت: کابینه دولت پیر است و در دولت دوازدهم باید به جوانان میدان داده شود و به فکر اشتغال جوانان باشند تا مشکلات بیکاری را در جامعه ریشه‌کن کنند.

امیر حسین محسن زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: رئیس جمهور بدون عینک جناح‌بندی‌های سیاسی و بدون توجه به سهم خواهی ها با عدم تقسیم صندلی‌های کابینه تنها با معیارهای صحیح و لازم یعنی تدین، تخصص و تعهد دست به معرفی خدمت‌گزاران آتی مردم قهرمان و مسلمان ایران زده تا زمینه‌ی احقاق حقوق مسلمین را بهتر از گذشته رقم بزنند.

احمدرضا شفیعی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور سپیدان خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم نباید مانند دولت یازدهم پیرترین دولت بعد ازانقلاب باشد و دردولت جدید باید افرادی وارد کابینه شوند که مبارزه بافساد را در اولویت قرار بدهند.

مظفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پزشکی لامرد گفت: اعضای کابینه باید در بالاترین سطح علمی قرار داشته و مؤمن، باتقوا و ولایت مدار باشند و از بین بهترین افراد انتخاب شوند.

اسماعیل حاصلی سبز فعال دانشجویی دانشگاه پزشکی لامرد بیان داشت: اعضای کابینه باید انقلابی باشند، افراد تندرو نباشند، در خصوص عملکردش و وظایفش در برابر مردم پاسخگو باشد، خدا را بر اعمال خود ناظر و حاضر بداند و به‌نظام جمهوری اسلامی پایبند باشد.

میلاد حاجی زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز ابراز داشت: دولت باید از کابینه ای جوان و کارآزموده برخوردار باشد و با توجه به وضعیت کنونی هیئت دولت یازدهم و نارضایتی عمومی نسبت به سن و عدم کارایی برخی از وزرا، در دولت دوازدهم باید تغییرات گسترده ای صورت پذیرد.
وی افزود: کی از مسائلی که در یکی دو سال گذشته ذهن ملت عزیز را مکدر نموده است موضوع فسادهای مالی و همچنین حقوق های نجومی می باشد، طبیعتا دولتی که در نظام اسلامی سرکار می آید باید حامی حقوق مستضعفین بوده و بدون هیچ گونه مماشاتی با دست اندازان به بیت المال برخورد نماید.

مرتضی کریمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری(ره) شیراز گفت: از مشکلات بزرگ کابینه دولت یازدهم، میانگین سنی پیر وزرا بود به گونه ای که نشاط بلند شدن از پشت میز خود را هم نداشتند و آنقدر کم تحرکی در بینشان رایج بود که  انکار جایگاه ایشان خالی از نفر است. متاسفانه این کم تحرکی از وزرا به استاندار های دولت هم سرایت کرده و سرعت پیشرفت و توسعه را در کشور به شدت کند کرد.

جوان گرایی و پایین آمدن میانگین سنی کابینه دوازدهم، صداقت، ساده زیستی، اتکاء به توان و ظرفیت داخل، انقلابی گری، ولایت مداری، مدیریت جهادی، شایسته سالاری، استکبارستیزی و عدم استفاده از فعالان و ساکتین فتنه از جمله مواردی است که دانشجویان به عنوان بایدها و نبایدهای انتخاب اعضای کابینه مطرح کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: