آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰
رضا علیزاده
رضا علیزاده
رضا علیزاده دبیر شورای تبیبن بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان فسا در یادداشتی در خصوص نقض روح و جسم برجام از سوی آمریکا و تحریم های جدیدش علیه ایران نوشت:


ماده 12 قطعنامه 2231  به گونه ای طراحی شده که امکان بازگشت سریع همه ی تحریم های سازمان ملل با کوچک ترین بهانه گیری آمریکایی ها و هر یک از کشور های 5+1 در قبال تعهدات ایران عملی است با اعتراض یک کشور از 5+1 به عدم اجرای تعهدات ایران در برنامه جامع مشترک، در فاصله 60 روز با طی کردن مسیری ظاهری رجوع به کمسیون های کارشناسان وزرای خارجه، مشورتی و سرانجام رجوع به شورای امنیت ،تمام تحریم ها باز می گردد.

نتیجه ی فرایند های طراحی شده در بند های 11 و 12 و 13 قطعنامه 2231 چنانچه ایران به عدم اجرای تعهدات برنامه جامع مشترک اقدام توسط غربی اعتراض کند، باید همان مسیر را طی کند و با توجه به اینکه این 5 کشور طرف اعضای دائمی شورای امنیت هستند و حق وتو دارند، سرانجام عملا تحریم ها علیه ایران بازمی گردد یعنی عدم اجرای تعهد طرف مقابل و اعتراض ایران موجب تنبیه ایران خواهد شد!

این فرایند طراحی شده باعث می شود سید عباس عراقچی از اعضای مذاکره کننده راهی به جز گفتن این که «تحریم های جدید آمریکا تجمیع تحریم های قبلی است و تحریم جدیدی نیست» نداشته باشد .

ویا اینکه سخنگوی وزرات امورخارجه در موضع گیری این اقدام را محکوم کند و آن را توهین آمیز بداند و بگوید «مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب این تحریم های غیرهسته ای در صورت نهایی و اجرایی شدن آن اجرای موفقیت آمیز برجام که یک توافق چند جانبه و بین المللی را که حاصل تلاش چندین ساله بوده نادیده انگاشته و آن را به خطر می اندازد».

پس باید دید با این فرآیند های ذکر شده چه اقدام وعکس العملی از سوی دولت جدای از موضع گیری و اذعان به نقض برجام رخ خواهد داد؟

 همین طور باید نظاره گرمجلس  بود که  به دور از بیانیه خوانی و مصاحبه واذعان به نقض برجام چه برآیند عملی از خود نشان خواهد داد؟
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط سایت نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: