شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۴۴:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز:
سرهنگ دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز در جلسه کارگروه فرهنگی طرح مسجد ما استفاده از ظرفیت های بسیار بالای شهدا در جهت جذب جوانان را یک فرصت ویژه معرفی نمود.
 سرهنگ دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز، در ابتدای جلسه با اشاره به این که مسجد ابتکار اسلام می باشد گفت: در زمان پیامبر(ص) مسجد مرکز و پایگاه اصلی فعالیت های ایشان بوده است.
وی در ادامه با بیان این که حرکت عمومی در مساجد از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و جذابیت های خود را از دست داده اند گفت: مساجد تنها نقاط روشنایی روی زمین هستند، با داشتن مسجد پویا در محله آسیب های اجتماعی موجود در جامعه برطرف می شوند.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز در راستای احیای کارکرد های مسجد طراز اسلامی به طرح مسجد ما اشاره کرد و گفت: طرح مسجدما گفتمانی است که ما در این طرح، مسجد را به عنوان محور و پایگاه اصلی تمامی فعالیت ها معرفی می کنیم.
وی ادامه داد: مسجد طراز اسلامی مسجدی است که چتر فعالیت هایش تمامی اهالی محله را تحت پوشش قرار داده و برای همه ی اقشار برنامه داشته باشد.
وی از جمله فعالیت های سپاه ناحیه بقیه الله(عج) در جهت احیای کارکرد های مساجد را به برگزاری دوره طب اسلامی ویژه ائمه جماعت مساجد و فرماندهان پایگاه ها اشاره نمود که از اهداف اصلی این دوره توانمند سازی آن ها در جهت خدمت رسانی به اهالی محل و احیای کارکرد سلامت در مساجد می باشد.
سرهنگ دوستدار استفاده از ظرفیت های بسیار بالای شهدا در راستای جذب دانش آموزان به سمت مسجد را فرصتی ویژه خواند و گفت: اردوهای راهیان نور یک فرصت ویژه برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت جریان پاک مسجد می باشد که در این راستا سپاه ناحیه بقیه الله(عج) برنامه ویژه ای جهت برگزاری اردوهای راهیان نور خواهد داشت.
وی در پایان از دیگر برنامه های این ناحیه در جهت آشنایی جوانان با سیره شهدا به پرده خوانی شهدا اشاره نمود و گفت: پرده خوانی شهید عنوان برنامه جدیدی است که اخیرا در ناحیه بقیه الله شیراز طراحی و در مساجد و حلقات صالحین بطور گسترده در حال اجراست.
نام:
ایمیل:
* نظر: