کد خبر: ۱۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
مدیرکل دفتر امور عشایر و شوراهای استانداری اصفهان:
مدیر کل دفتر امور عشایر و شوراهای استانداری گفت: روستاییان باید فرهنگ اصیل روستایی را در روستاها توسعه بدهند و در ضمن درصدد نشر فرهنگ اصیل و فرهنگ قدیم نیز باشند و از بخشیدن رنگ و لعاب شهری به جامعه روستایی بپرهیزند.
به گزارش بسیج عشایر فارس ازخبرگزاری فارس،  عیسی بهمنی امروز در جمع دهیاران و بخشداران سراسر استان اصفهان اظهار کرد: دهیاران، بخشداران و شهرداری‌ها را باید به عنوان خادمان بی‌مزد و منت و شبانه‌روزی مردم تلقی کرد.

وی با تاکید بر اینکه 14 تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاران در سراسر کشور و روز جشن خادمان عاشق مردم است، ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برای دست‌یابی کشور به استقلال و خودکفایی نسبی باید به روستا‌ها بها داده و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیرکل دفتر امور عشایر و شورای استانداری تصریح کرد: برای نجات شهر‌ها و جامعه راهی به غیر از توجه به روستا‌ها وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: چنانچه جامعه را همچون درختی تنومند تشبیه کنیم، جامعه شهری شاخ و برگ این درخت است، اما جامعه روستایی به عنوان ریشه و تنه این درخت محسوب می‌شود و در نتیجه جامعه شهری بدون جامعه روستایی ارزش و هویتی ندارد.

بهمنی با بیان اینکه اصالت و ریشه اصلی اکثر مسئولان کلان کشور روستایی است، تاکید کرد: اصلیت افراد مهم نیز از روستا بوده و با توجه به این موضوع توجه بیش از پیش به بخش روستا لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شهری بودن با شهر زده شدن تفاوت دارد، اضافه کرد: روستاییان هرگز و تحت هیچ‌عنوان نباید اصالت و هویت روستایی خود را از دست بدهند.

مدیرکل دفتر امور عشایر و شورای استانداری گفت: جامعه روستایی  همیشه در تمام صحنه‌های انقلاب از مسیر شهادت و ایثار برای جان‌فشانی در جنگ تحمیلی گرفته تا عرصه تلاش و کار در کشور و تحقق حماسه سیاسی حضوری حداکثری داشته‌اند.

وی اظهار کرد: افتخارم این است که روستایی هستم و روستاییان باید به هویت خود ببالند و روستایی بمانند، اما یک روستایی پیشرفته باشند و از حداکثر امکانات و تجهیزات برای پیشرفت و آبادانی شهر و روستا و سربلندی میهن استفاده کنند.

بهمنی در توصیه‌ای به دهیاران ادامه داد: روستاییان باید فرهنگ اصیل روستایی را در روستاها توسعه بدهند و در ضمن درصدد نشر فرهنگ اصیل و فرهنگ قدیم نیز باشند و از بخشیدن رنگ و لعاب شهری به جامعه روستایی بپرهیزند.

وی اظهار داشت: همچنین این قشر باید در راستای اجرای قانون؛ مدارا با مردم را فراموش نکنند و حداکثر نرمش را در رفتار خود با مردم و مراجعات خود داشته باشند و رعایت کامل قانون را سرلوحه عملکرد خود قرار بدهند.

مدیرکل دفتر امور عشایر و شورای استانداری اضافه کرد: داشتن اخلاق حسنه و زبان نرم از ضروریات مدیران و دهیاران روستا است.

انتهای خبر/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: