کد خبر: ۱۰۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
چهل چشمه روستایی در شیراز که به همت مردمانش روستای بدون بیکار نام گرفت.
زنبور داری، پرورش ماهی، تولید مرغ بومی، کشت گیاهان دارویی، فرآوری محصولات کشاورزی و بسته بندی از جمله کارهایی است که مردم این روستا با فراهم کردن آن موجب اشتغال روستائیان شد. روستای چهل چشمه بخش ارژن شیراز در ۳۵ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

چهل چشمه؛ نخستین روستای بدون بیکار+ فیلم
به گزارش بیکافارس  صدا و سیمای فارس، مرکز فارس، مردم روستای چهل چشمه روستا با تکیه بر توانمندی منطقه شان هر کدام مشغول کار و کسب در آمدند و بیکاری در این روستا معنا ندارد.
یکی با احیا صنایع دستی گلیم بافی، آن یکی تابلو فرش بافی، دیگری بسته بندی گیاهان دارویی، تولید مرغ بومی و عسل و صد‌ها حرفه دیگری که در غرفه‌های مجزا به نمایش در آمده بود تا نشان دهند که چرا روستای چهل چشمه را روستای بدون بیکار نام گذاشته اند.
روستایی که به گفته کرونی رییس شورای اسلامی روستا ۱۰۶۵ نفر جمعیت با ۲۸۵ خانوار جمعیت دارد و اکنون به غیر از افراد مسن و کودکان و دارندگان مدارک تحصیلات بالای این روستا همه اکنون شاغل شده اند.
معاون توسعه منابع و امور اقتصادی استاندار فارس گفت: مردم این روستا با کمک شورای اسلامی روستا و کارآفرینی با آموزش و مهارت آموزی و جمع آوری سرمایه‌های خرد روستائیان و سرمایه گذاران زمینه اشتغال زایی ۴۰۰ نفر از زنان روستا در بخش بافندگی و صنایع وابسته را فراهم کرد.
رحمانیان افزود: زنبور داری، پرورش ماهی، تولید مرغ بومی، کشت گیاهان دارویی، فرآوری محصولات کشاورزی و بسته بندی از جمله کارهایی است که مردم این روستا با فراهم کردن آن موجب اشتغال روستائیان شد.
روستای چهل چشمه بخش ارژن شیراز در ۳۵ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: