آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
مسئول تشکیلات و امور دانشگاه های بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز:
مسئول تشکیلات و امور دانشگاه های بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز گفت: بهترین مجازات برای فتنه گران اشد مجازات است که این را از دستگاه‌های مسئول خواستارم و باید سریع تکلیفشان مشخص شود و به اشد مجازات محکوم شوند.
محمدرضا نیازی مسئول تشکیلات امور دانشگاه های بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز بیان داشت: فتنه گران در سال ۸۸ به‌جای پیگیری از راه‌های قانونی دست به فتنه در جامعه زدند و آرامش و امنیت جامعه را برهم زدند.

نیازی در خصوص خسارت‌های ناشی از فتنه گفت: جبران خسارت‌هایی که در فتنه به اموال عمومی، دولتی و شخصی وارد شد، زمان‌بر و هزینه‌بر است و کشور را به عقب راند و با فتنه این فرصت به عوامل استکبار جهانی داده شد تا ایران را تحریم کنند و تحریم باعث به عقب راندن کشور می‌شود.

وی در خصوص خون‌های ریخته شده در فتنه تصریح کرد: کسانی جواب گوی خون‌های به‌ناحق ریخته در فتنه ۸۸ هستند که این فتنه را ایجاد، هدایت و پیگیری کردند و عواملی که در زمین استکبار جهانی بازی کردند.

این فعال دانشجویی فتنه گران 88 را مفسد فی‌الارض دانست و گفت: خداوند در آیه‌ی ۳۳ سوره مائده برای مفسدان فی‌الارض مجازات سختی را قرار داده است چون مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب و ... گردیده‌اند و حتماً سران فتنه مفسد فی‌الارض هستند.

مسئول تشکیلات امور دانشگاه های بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در خصوص مجازات سران فتنه گفت: بهترین مجازات برای فتنه گران اشد مجازات است که این را از دستگاه‌های مسئول خواستارم و باید سریع تکلیفشان مشخص شود و به اشد مجازات محکوم شوند و حصر زیاد چهره خوبی ندارد.

نیازی در خصوص توبه فتنه گران ابراز داشت: فتنه گران از کار خود توبه نکرده‌اند و هنوز هم اگر روزنه‌ای پیش بیاید به دنبال فتنه و آشوب هستند و طبق قانون مجازات اسلامی، حقوق و فقه اسلامی حکم مجازات برای فتنه گران سال ۸۸ «بغی» و اعدام است.

این فعال دانشجویی در خصوص خسارت‌های اقتصادی ناشی از فتنه تصریح کرد: خسارت‌ها دو جنبه کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد. تعطیلی بازارها و اخلال در سیستم توزیع کالا و خدمات، تخریب فضای کسب‌وکار و کاهش کارایی، بهره‌وری و پویایی نیروی کار و خسارات جانی و مالی وارده بر بخش دولتی و خصوصی از خسارت‌های کوتاه‌مدت فتنه بود.

وی افزود: کاهش اطمینان در فضای اقتصادی و بدبینی نسبت به آینده اقتصاد، تخریب‌ سرمایه اجتماعی و افزایش هزینه مبادله در اقتصاد ایران و اعمال فشار و هزینه‌های بین‌المللی، یک‌جانبه و چندجانبه کشورهای متخاصم از خسارت‌های بلندمدت فتنه بود.

نیازی در خصوص ادعای تقلب فتنه گران عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌هایی که در سال ۸۸ گفته‌شده تقلب در انتخابات بود که عامل اصلی آشوب در کشور بود چون در سال ۸۸ هنوز اعلام نتایج نشده بود، نامزدی خود را پیروز قاطع اعلام کرده بود.

وی از فتنه گران خواست عذرخواهی کنند و در این خصوص گفت: بنده همین‌جا به فتنه گران اعلام می‌کنم که توبه کنند و به دامن جامعه و مردم بازگردند و به‌جای فتنه‌گری و آشوب گری به آرامش و امنیت جامعه کمک کنند و بابت فتنه‌های ۸۸ از مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شریف جمهوری اسلامی عذرخواهی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: