کد خبر: ۱۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
معاون شرکت سرمایه‌گذاری غدیر
روند پرداخت سود سهام عدالت طولانی شده است/ سهام عدالت، نقد شونده نیست یک استاد دانشگاه گفت: پرداخت سود سهام عدالت طولانی شده، در حالی‌ که قرار بود این موضوع 10 ساله به سرانجام برسد اما به دلیل آنکه ساز و کار آن آماده نبود تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش بیکافارس از ایلنا،امیرحسین‌ ارضا، معاون شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و استاد دانشگاه علامه ، در مورد نحوه پرداخت سود سهام عدالت اظهار داشت: سهام‌دار کردن مردم با سهام عدالت چندین هدف را دنبال می‌کند؛ سودآوری، سهیم کردن‌افراد در سود، افزایش‌ثروت و دارایی‌ مشمولین و شفافیت.

وی افزود: زمانی‌ که سهامدار جایی هستید مسلما باید تابلویی مانند تابلوی بورس باشد تا قیمت، ارزش دارایی، سودآوری و تاریخ پرداخت سود در آن تابلو مشخص باشد اما به دلیل ساختار سهام عدالت، این موضوع در حال حاضر وجود ندارد و میزان دارایی‌ها و برنامه ارزش‌ها مشخص نیستند.

معاون شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه نقدشوندگی در سهام عدالت وجود ندارد، خاطر نشان کرد: سهام عدالت در زمان مورد نیاز، قابل فروش نیست و در سهام عدالت نقدشوندگی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر فقدان شفافیت، سهام عدالت به راحتی قابل داد و ستد نیست. ضمن آنکه پرداخت سود سهام عدالت طولانی شده، در حالی‌ که قرار بود  این موضوع 10 ساله به سرانجام برسد اما به دلیل آنکه ساز و کار آن آماده نبود تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

 لازم به ذکر است، گروه‌های مورد شناسایی و تعداد مشمولین سهام عدالت در جدول زیر آمده است:

1


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: