جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۴۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
حجت الاسلام محمدی:
حجت الاسلام محمدی در یادواره شهدای مدافع حرم که در اداره کل زندانهای فارس برگزار گردید عنوان داشتند:شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است.
یادواره شهدای مدافع حرم به همت حوزه 8 ادارات ثامن الائمه(ع) و حوزه فاطمةالزهراء(س) سپاه ناحیه بقیةا...(عج) شیراز در اداره کل زندانهای استان فارس برگزار گردید . در این یادواره حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةا...(عج) در خصوص شهید و شهادت عنوان داشتند:شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می کند و قطرة وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد.
وی با بیان اینکه ،
به شهادت تاریخ، دین مقدّس اسلام که کامل ترین نسخه الهی برای هدایت، شفای امراض درونی و کمال بشر است، از بدوِ پیدایی تاکنون، از طرف دشمنان حقّ و عدالت و معرفت، در معرض انواع حمله ها و تهاجم ها بوده است و خواهد بود گفتند: از این رو، طرّاح حکیمِ آن باید راهکارهای مناسبی را جهت حفظ آن پیش بینی کند; زیرا حفظ، گسترش، بالندگی و اقتدار دین و جامعه دیندار، در گرو داشتنِ راهکارهای دفاعی مناسب برای این منظور است تا از هر گونه آسیب و خطر دشمن در امان بماند. با بررسی قرآن کریم و روایات معصومان(علیهم السلام) می توان گفت که فرهنگ شهادت طلبی، یکی از مهم ترین راهکارهای اجتماعی دین برای تحصیلِ هدفِ پیشین است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةا...(عج) شیراز در پایان اظهار داشتند:
جهاد مقدّس شهید و خون پاکی که در این راه به زمین ریخته می شود، عامل بقای جوامع انسانی و تداوم ارزش های مقدّسی است که انسانیت و شرف و عدالت و آزادی در پرتو آنها، جان و رمق می گیرند و استمرار می یابند.شهید چون شمع می سوزد و با نور خویش، ظلمات و تاریکی های زندگانی بشر را روشن می کند و راه رشد و سلامت و سعادت جامعه انسانی را صاف و هموار می سازد.

نام:
ایمیل:
* نظر: